Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid  (gelezen 1439 keer)

MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Gepost op: 2011/12/09, 22:10:01 »
Ik probeer Ubuntu 11.10 te installeren op een PC met een MSI moederbord en een Phoenix-Award BIOS. Dit wilt niet lukken. Ik heb ook de alternate versie geprobeerd. Deze redt het tot de schijfindeling, elke keer komt de RAID weer terug. Dit terwijl er maar 1 SATA HD inzit.
Ik wil de raid dus kwijt, alleen kan ik in de BIOS niet vinden waar dat moet, ik heb ook al op het internet gekeken, maar de antwoorden zijn net weer afwijkend van de BIOS die ik heb. Is er op het moederbord misschien een jumper hiervoor of weet iemand wat anders?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/09, 23:18:09 »
Heb je het BIOS al geflitst naar de nieuwste versie?

Re: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/09, 23:22:12 »
Nee nog niet, maar het uitzetten van de RAID zou toch ook moeten kunnen, als het nu aanstaat? Of zit dat in de VIA chip ingebakken? Voorheen stond hier Windows XP op, PC is van moeder geweest, zij heeft deze in een winkel gekocht. En met maar 1 SATA HD vind ik het vreemd om een RAID configuratie te maken.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 23:30:06 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/09, 23:38:34 »
Ik zou toch even het BIOS flitsen... daarmee verklein je de kans op een BIOS-fout. Daarna zou ik pas verder gaan met de probleemoplossing (indien het probleem dan nog speelt).

Een BIOS-flits is het allereerste wat ik doe, bij een ouwe PC (indien die van mijzelf is, tenminste).

Re: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/09, 23:49:53 »
De PC is nu van mij. Dus ik ga eerst die BIOS updaten. Voor mijn moeder heb ik al een nieuwe PC gebouwd. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: MSI K8MM-V Motherboard - Ms 7142 raid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/09, 23:54:17 »
Succes! BIOS flitsen is altijd leuk.... tikje spannend, want het kan misgaan. En als het goed gaat (meestal, gelukkig): het gevoel dat je een nieuw stuk ijzerwaar in handen hebt.  =D