Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen grub bij booten  (gelezen 586 keer)

Edding

  • Gast
Geen grub bij booten
« Gepost op: 2007/11/30, 17:53:44 »
Ik heb onlangs ubuntu op mijn computer gezet, op dezelfde harde schijf als windows xp zodat ik kon dual booten. Hierbij heb ik alle aanwijzingen gevolgd die op deze site staan. Maar het dual booten wil niet zo lukken want grub wil maar niet laden. De computer laadt gewoon windows xp bij het opstarten en ik krijg geen overzicht of niks. Ik heb ook al geprobeerd grub opnieuw te installeren via de terminal van de live cd maar dit heeft het probleem ook niet opgelost. Mijn vraag is dus hoe ik ervoor zorg dat mijn computer wel grub laadt bij het booten.

Offline hadez

  • Lid
Geen grub bij booten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/01, 00:18:53 »
Als je 2 harde schijven hebt, dan kan het zijn dat de Grub op de andere schijf in geïnstalleerd. Misschien kan je kijken of je op je andere schijf kan booten via je BIOS?
(Als ik nou hocus-pocus, dan leg ik het graag uit in normale mensentaal :) )

succes!

Offline jan11000

  • Lid
Geen grub bij booten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/01, 08:22:34 »
Anders supergrub downloaden en installeren.

exwindow

  • Gast
Geen grub bij booten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/01, 20:13:20 »
Citaat van: Edding
Ik heb onlangs ubuntu op mijn computer gezet, op dezelfde harde schijf als windows xp zodat ik kon dual booten. Hierbij heb ik alle aanwijzingen gevolgd die op deze site staan. Maar het dual booten wil niet zo lukken want grub wil maar niet laden. De computer laadt gewoon windows xp bij het opstarten en ik krijg geen overzicht of niks. Ik heb ook al geprobeerd grub opnieuw te installeren via de terminal van de live cd maar dit heeft het probleem ook niet opgelost. Mijn vraag is dus hoe ik ervoor zorg dat mijn computer wel grub laadt bij het booten.
nou ik heb het zelfde gehad alleen dan met mandriva powerpack 2008,
alles ging goed( xp en mandriva) heb vrijdag avond opensuse en puppylinux binnengehaald.
wou ze de volgende dag testen toen gaf hij  grub 17 of zo iets aan  als fout melding.
kon zowel xp als mandriva niet gebruiken moest helaas , mijn gehele collectie windows software en dergelijk vernietigen door mbr fix uit te voeren.
draai nu dan eindelijk ubuntu,
kreeg ubuntu niet draaiend naast xp.
maar aldoende leert men dus mijn les is ..........
juist een exteren harddisk kopen :-)