Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ipv6  (gelezen 7441 keer)

Re: ipv6
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/29, 09:33:40 »
Momenteel zijn er nog niet echt voordelen.
Alle sites zijn nu nog te bereiken op IPv4, dus je wint er niks mee. (Op de de enkele uitzonderingen na, om de mierenneukers tevreden te houden ;))

Ik gebruik het meer om te testen en om alvast voorbereid te zijn op wat er in de toekomst gaat komen.
Hoe dichtbij die toekomst is? Geen idee. Ik verwacht dat het nog wel een jaar kan duren.
Precies +1  dank je

Re: ipv6
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/29, 10:49:10 »
Momenteel zijn er nog niet echt voordelen.
Alle sites zijn nu nog te bereiken op IPv4, dus je wint er niks mee. (Op de de enkele uitzonderingen na, om de mierenneukers tevreden te houden ;))

Ik gebruik het meer om te testen en om alvast voorbereid te zijn op wat er in de toekomst gaat komen.
Hoe dichtbij die toekomst is? Geen idee. Ik verwacht dat het nog wel een jaar kan duren.

Eén voordeel dat ik persoonlijk belangrijk vind, is dat iedereen zijn eigen, vast, /64-blok krijgt in plaats het huidige systeem van 1 dynamisch adres. Maar ja, daar heb ik nog niet veel aan tenzij meer mensen/diensten ipv6 gebruiken.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: ipv6
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/29, 11:14:18 »
Momenteel zijn er nog niet echt voordelen.
Alle sites zijn nu nog te bereiken op IPv4, dus je wint er niks mee. (Op de de enkele uitzonderingen na, om de mierenneukers tevreden te houden ;))

Ik gebruik het meer om te testen en om alvast voorbereid te zijn op wat er in de toekomst gaat komen.
Hoe dichtbij die toekomst is? Geen idee. Ik verwacht dat het nog wel een jaar kan duren.

De IPv4-adressen zullen over 1 jaar op zijn, dus je zit helemaal goed :)