Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Demo vanop USB  (gelezen 949 keer)

Qurmo

  • Gast
Demo vanop USB
« Gepost op: 2007/10/26, 09:31:40 »
Ik ga waarschijnlijk een onnoemelijke domme vraag stellen, maar is het mogelijk om Ubuntu te installeren op een USB-Stick en die dan te gebruiken om Demo's te geven.

=== Het ID ===

Op mijn USB-Stick Ubuntu Installeren die ik dan
kan inpluggen op andere pc's om zo Ubuntu te kunnen
tonen.

de enige dingen waar ik denk dat het problemen gaat/kan geven
is
- Opstarten van USB-Stick :s
- in hoeverre gaat dit problemen geven met dingen die Ubuntu installeert
  eigen aan je pc (bv. Motherboard, VGA,...) ik heb wel gemerkt dat Ubuntu
  niet lastig doet over hardware changes maar in hoeverre kan je dat doortrekken?

Demo vanop USB
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/26, 10:00:53 »
Ik zou proberen om niet ubuntu te installeren op een usb-stick, maar om de live-cd op de usb stick te kopiëren. Misschien dat dat werkt. Dan heb je misschien geen problemen met andere hardware e.d. Dan moet je wel vanaf usb kunnen booten met de pc's waar je demonstraties wil geven. Dit moet je dan in de bios aangeven. Of het werkt weet ik niet, zoveel verstand heb ik niet van computers, maar het is wat ik zou proberen.

Qurmo

  • Gast
Demo vanop USB
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 10:04:57 »
nadeel bij gebruik live cd ipv van een volledig geinstalleerd systeem op USB-stick, is dat je geen extra dingetjes kan voor programeren muziek, spellekes,...

Demo vanop USB
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/26, 10:14:07 »
Dat is waar... maar misschien is daar iets op te vinden.. je zou kunnen proberen of het mogelijk is om installatiefiles van spelletjes, muziek e.d. ook op de usb stick te zetten. Je zou misschien een scriptje kunnen schrijven zodat na het opstarten van de live cd je de spelletjes of andere programmatuur met één druk op een knop kan installeren, eventueel bepaalde instellingen wijzigen. Maar dat is  niet zo makkelijk denk ik.

Misschien is er een makkelijkere oplossing. Kijk hier eens, misschien dat daar wat te vinden is.

www.pendrivelinux.com

Owww.. dubbelop

hahaaa

Demo vanop USB
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/26, 10:16:13 »
Ik heb het geprobeerd en het werkt perfect. Het voordeel van een usb-stick is dat je configuraties bewaard blijven. Bij een live-cd begin je telkens met een naakt systeem. Je kan ook bestanden opslaan op de usb-stick en het werkt stukken sneller.

Wat niet altijd evident is op een pc die niet de jouwe is, is dat hij moet kunnen opstarten vanop een usb-apparaat. Dit moet je in de bios-instellingen aanpassen.

Een mooie werkwijze vind je hier:

http://www.pendrivelinux.com/2007/09/21/usb-ubuntu-704-persistent-install/

Qurmo

  • Gast
Demo vanop USB
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/26, 10:17:35 »
bedankt ga dit meteen doorlinken naar mijn collega