Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PClinuxOs ervaringen  (gelezen 42211 keer)

FrSu

  • Gast
PClinuxOs ervaringen
« Gepost op: 2009/12/25, 10:00:50 »
Heb op mijn (test) PC PClinuxOS geprobeerd te installeren. Dat verliep niet zo vlot. Mijn videokaart GForce Radeon 9200 versie klikt kennelijk niet zo goed met deze distribuntie. Kan alleen in Vesa mode en bij KDE kom ik voor de opstart van de live CD niet verder dan een inlogscherm zonder info over gebruikersnaam en wachtwoord, terwijl ze deze info wel geven bij Gnome. KDE krijg ik dus niet aan de praat.

Gnome installatie geeft ook na updates de nodige fouten. Het ziet er allemaal wel erg kompleet en ook mooi uit.

Heb hierover op het NL forum ook een aantal vragen lopen, maar ben nieuwsgierig naar forummers hier die er ook ervaringen mee hebben.

Is het juist dat de basis Mandriva is? Bij mij lopen de Ubuntu versies zonder problemen, maar PCO lijkt een uitdaging te worden. :o


Offline midas

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/25, 10:46:03 »
Ja, dat klopt....de basis van PCLOS is eigenlijk Mandriva. Maar PCLOS kiest haast nooit voor bleeding edge en zou dus stabieler moeten zijn dan Mandriva en Texstar knutselt er toch wel heel goede dingen bij in. De laatste paar maanden zijn ze (PCLOS) de repo aan het overzetten naar een nieuw systeem en zijn ze stukje bij beetje alles aan het voorbereiden voor de 2010 releases (op het nieuwe 'Toolchain' systeem dus). Dat gebeurt niet helemaal vlekkeloos...

Met mijn systeem (laptop) heb ik precies hetzelfde. Loopt goed op (K)Ubuntu en Mint en bij Mandriva en PCLOS gebeuren altijd onverwachte dingen. Eergisteren probeerde ik nog Mandriva 2010.0 (Gnome) maar krijg die zelfs niet als LiveCD opgestart. Is trouwens leuk om te weten en gaat heel vaak op: loopt je hardware slecht op Ubuntu...kijk dan eens bij Mandriva of PCLOS. En ook andersom natuurlijk!
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/25, 13:13:26 »
Ze hebben ook een goed nederlandstalig forum.
http://www.pclinuxos.nl/Forum/
Viva La Revolución

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/25, 13:25:47 »
Ja, dat klopt....de basis van PCLOS is eigenlijk Mandriva. Maar PCLOS kiest haast nooit voor bleeding edge en zou dus stabieler moeten zijn dan Mandriva en Texstar knutselt er toch wel heel goede dingen bij in. De laatste paar maanden zijn ze (PCLOS) de repo aan het overzetten naar een nieuw systeem en zijn ze stukje bij beetje alles aan het voorbereiden voor de 2010 releases (op het nieuwe 'Toolchain' systeem dus). Dat gebeurt niet helemaal vlekkeloos...

Met mijn systeem (laptop) heb ik precies hetzelfde. Loopt goed op (K)Ubuntu en Mint en bij Mandriva en PCLOS gebeuren altijd onverwachte dingen. Eergisteren probeerde ik nog Mandriva 2010.0 (Gnome) maar krijg die zelfs niet als LiveCD opgestart. Is trouwens leuk om te weten en gaat heel vaak op: loopt je hardware slecht op Ubuntu...kijk dan eens bij Mandriva of PCLOS. En ook andersom natuurlijk!

Eens ;)

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/25, 13:26:11 »
Ze hebben ook een goed nederlandstalig forum.
http://www.pclinuxos.nl/Forum/

Die bedoelde ik ook. :D

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/28, 11:09:45 »
Het is idd een mooie distro,maar ik kon zonder dat ik root was alle systeemmappen weggooien.Lijkt me niet echt de bedoeling.Heb het probleem toen aangekaart op het forum m,maar kreeg niet het idee dat iemand wist waar ik het over had.Van deze distro blijf ik dus voorlopig af.
Kubuntu 20.04

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/13, 08:59:54 »
Momenteel staan deze distro top3 op distrowatch.
PCLinuxOS 2010 Beta is uitgebracht.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/13, 09:01:30 door mantass »
Viva La Revolución

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/13, 10:10:19 »
Zou die dan beter werken? ???

Zal de ISO even downloaden en kijken hoe de Live CD werkt.

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/16, 20:57:10 »
Op mijn computer draaien Ubuntu 9.10 en Kubuntu 9.04 zonder problemen. Ik wou PCLinuxOS ook eens proberen, maar de livecd loopt vast bij laden van KDE. Blijkbaar ben ik niet de enige.  ;) In VirtualBox draait PCLinux OS dan weer vlekkeloos. Uit mijn ervaringen in VirtualBox vind ik dat het zeker geen slechte distributie is.  :) Als het waar is dat (veel) mensen KDE niet aan de praat krijgen, zullen ze daar toch iets aan moeten doen.  ;)
"Free as in freedom"

Offline Tom

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/16, 22:29:32 »
Very sorry vind het een knudde ding , Gnome toch. :evil:
Mandriva of Pardus is dan  meer mijn ding.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/16, 22:38:44 »
Very sorry vind het een knudde ding , Gnome toch. :evil:
Mandriva of Pardus is dan  meer mijn ding.
Waren wij 2 niet degene die toen allebei die rare problemen met pclos hadden,jij met gnome en ik met de kde versie?
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/16, 23:16:52 »
Very sorry vind het een knudde ding , Gnome toch. :evil:
Mandriva of Pardus is dan  meer mijn ding.
Waren wij 2 niet degene die toen allebei die rare problemen met pclos hadden,jij met gnome en ik met de kde versie?
Inderdaad Sunny :D :D :D :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/16, 23:20:20 »
Wel gelachen op dat forum,timmie  :D :D :D :D
Kubuntu 20.04

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/17, 07:08:40 »
Very sorry vind het een knudde ding , Gnome toch. :evil:
Mandriva of Pardus is dan  meer mijn ding.
Waren wij 2 niet degene die toen allebei die rare problemen met pclos hadden,jij met gnome en ik met de kde versie?

Kijk even bij de reactie van Midas hierboven. ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/17, 08:24:57 »
Very sorry vind het een knudde ding , Gnome toch. :evil:
Mandriva of Pardus is dan  meer mijn ding.
Waren wij 2 niet degene die toen allebei die rare problemen met pclos hadden,jij met gnome en ik met de kde versie?

Kijk even bij de reactie van Midas hierboven. ;)
Dellkubuntu en ik spreken over ik dacht al weer twee jaar geleden.
En de beste Texstar kan doen wat Hij wil ,ik lust die PClos niet meer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/19, 09:52:27 »
Ondertussen, zonder dat het vermeld is geweest op Distrowatch, blijkt PcLinuxOs in verschillende desktopomgevingen te zijn uitgegeven. Van KDE, Gnome, LXDE, XFCE tot E-17 (Enlightenment). Openbox moet nog komen.

http://pclinuxos.com/?page_id=180

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/19, 18:17:25 »
Ze zijn vandaag 19 april uitgegeven. Maar nog niet alle Desktops, misschien dat ze het morgen officieel maken.

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/19, 18:35:57 »
Heb Gnome 2010 als Live CD geprobeerd, wilde niet opstarten. daarna als Live USB op mijn eee. Wireless werkte niet en ook het afsluiten helaas weer een probleem. Maar zag er verder prachtig uit en zeer kompleet. Ik heb gewoon pech met PCLOS.  :'(

Offline Tom

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/19, 21:51:32 »
U niet alleen er zijn er nog. :(
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/19, 22:04:35 »
U niet alleen er zijn er nog. :(
Herkenbaar  :D ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/19, 22:07:24 »
Er lopen meer Timmy´s en Sunny´s rond nietwaar rofl. :D :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #21 Gepost op: 2010/04/19, 22:15:37 »
Er lopen meer Timmy´s en Sunny´s rond nietwaar rofl. :D :D :D :D
Maar we hebben wel gelachen  :D :D :D :D
Was toch nog ergens goed voor,dat pclos  XD
Kubuntu 20.04

DarkEra

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #22 Gepost op: 2010/04/19, 22:54:54 »
Ze zijn vandaag 19 april uitgegeven. Maar nog niet alle Desktops, misschien dat ze het morgen officieel maken.

Nope, sommige desktop varianten (eerder de community edities) van pclos zijn eerder uitgekomen en wel op 12, 14 en zelfs 15 April. De standaard hoofdeditie met KDE 4 en ook de E-17 editie zijn wel inderdaad vandaag de 19de pas uitgekomen. :) :D

Zoals ik al aan gaf was het de Openbox editie die nog niet ter beschikking staat.

Ben effe voor de fun de KDEminime aan het branden, eens kijken wat die doet op m'n acer aspire one 150 zg5 netbook.  :P
« Laatst bewerkt op: 2010/04/19, 22:57:00 door DarkEra »

Offline avanca

  • Lid
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #23 Gepost op: 2010/04/21, 19:36:27 »
Ik heb ook de 2010 KDE versie in live cd eens opgestart.
Eerste keer gebeurde er niets, na de tweede keer kreeg ik zwart scherm. Pas toen ik XDM ingaf startte die op. Ik kon ook wireless werken. Heb alles een goed bekeken en werkte verder zeer goed, toch blokkeerde er soms iets, maar waarschijnlijk omdat het niet op de HD ge-installeerd was.
Ik denk wel dat het een goede distro is. De Gnome versie ga ik ook eens ophalen en testen.
Mvg.

FrSu

  • Gast
Re: PClinuxOs ervaringen
« Reactie #24 Gepost op: 2010/04/24, 09:19:44 »
Ik heb de laatste Gnome nog maar eens gedownload, kijken of het nu beter gaat. ;)

Ik kan nu draadloze netwerken wel zien, maar verbinding maken met mijn WiFi lukt niet. Afsluiten nog hetzelfde probleem. Moet 'm hard uitzetten. :|
« Laatst bewerkt op: 2010/04/24, 09:51:53 door FrSu »