Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI driver valt weg...!?  (gelezen 829 keer)

vixx3n

  • Gast
ATI driver valt weg...!?
« Gepost op: 2008/03/25, 21:39:29 »
Ik ben nog niet zo helemaal bekend met linux, en ik heb een probleempje met mn driver/resolutie.

Ik heb Ubuntu 7.10 en een ATI Radeon 9600 met 2 monitoren.

De driver installeren werkt prima, en na een reboot is alles perfect, maar als ik dan naar schermresoluties ga en daar wat in verander of mijn monitoren ga bepalen gaat er iets fout na de reboot.
Dan word er gezegd dat Ubuntu in een minimale resoltie word gestart, en dit krijg ik niet verholpen.
De driver word dan weer op vesa gezet, en als ik deze handmatig terugzet op fglrx, dan gebeurt er niks. Ook niet na de reboot, het blijft precies hetzelfde. Weet iemand raad...?

Ook als ik dan probeer om de driver weer opnieuw te installeren kom ik niet bij de onderste buttons om op de klicken door de te lage resolutie. Wat nu..?

Bvd Vixx3n.

ATI driver valt weg...!?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/25, 21:51:10 »
Start op in "recovery mode" (op ESC drukken tijdens het booten en de tweede regel kiezen) Als je op een commandlijn terechtkomt na het booten, ben je root. tik dan dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgJe kan dan kiezen welke driver je neemt. Na het doorlopen van de vragen tik je
Citaat
exit
en je zou terug in de normale omgeving moeten terechtkomen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

vixx3n

  • Gast
ATI driver valt weg...!?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/25, 22:20:41 »
Ok alvast bedankt. Ik ga eerst een backup maken alvorens ik het ga uitproberen.

Vixx3n.