Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volgende week over van planet naar orange.  (gelezen 948 keer)

Volgende week over van planet naar orange.
« Gepost op: 2007/04/14, 12:11:06 »
Ik heb vandaag de livemodem al binnen gekregen met de handleiding erbij daar staat in hoe je het moetdoen in windows en in mac dus niks over linux.
Mijn vraag aan jullie weet iemand misschien hoe je een nieuwe verbinding installeerd in ubuntu..? aangezien ik volgende week donderdag overstap stel ik de vraag ruim van te voren.
Mvg Randy.
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

CrazyCentaur

  • Gast
Volgende week over van planet naar orange.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/14, 15:44:26 »
Bedoel je het modem instellen in het modem? Dat gaat vaak via een browser, met een pseudo-website op bijv IP-nummer 10.0.0.138. En dat wijst zich redelijk vanzelf.

Het aankoppelen van de computers op het modem: DHCP verstrekt de IP-adressen, ik heb nog nooit een probleem gehad met Ubuntu en het automatisch herkennen van het ADSLmodem/router en het aankoppelen van de computers. Met wireless heb ik geen ervaring, daar kan ik je niet mee helpen.

Volgende week over van planet naar orange.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/14, 16:00:42 »
Ik heb weinig verstand van internet installen maar omdat er bij Windows een cdtje zit dacht ik dat ik heel veel moest aanpassen in ubuntu maar dat valt dus best mee(het is met bedrading)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Basic

  • Gast
Volgende week over van planet naar orange.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/16, 20:53:03 »
Ik heb een tijd terug voor het eerst een ADSL modem ingesteld op de manier zoals CrazyCentaur aangeeft. Van tevoren de website van de provider bezocht en wat zaken uitgeprint en telefoontje naar de helpdesk voor ontbrekende info. Die medewerker was niet zo vriendelijk (ik moest het maar met de Windows cd proberen) maar na doorvragen kreeg ik de informatie wel.