Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware fout  (gelezen 952 keer)

Offline HuubV12

  • Lid
VMware fout
« Gepost op: 2011/03/14, 21:52:02 »
Na het installeren van VMware 2.5.5 krijg ik bij het opstarten de foutmelding:
"Before you can run VMware Player, serveral modules must be compiled".

Het gaat om de volgende module:
Kernel Headers 2.6.35-27-generic-pae

Heb ook al eens geprobeerd om het via root op te starten... haalde niks uit.

Wie kan mij verder helpen...
« Laatst bewerkt op: 2011/03/14, 23:12:57 door HuubV12 »

Re: VMware fout
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/14, 23:16:02 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline HuubV12

  • Lid
Re: VMware fout
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/16, 21:45:54 »
Kan je hier iets mee? http://resalxh.wordpress.com/2010/09/09/vmware-player-3-1-1-on-ubuntu-10-10-maverick-meerkat/

Nee kan er niks mee.
Als ik op "Install" klik (zoals in de howto)dan krijg ik de volgende foutmelding :

C header files matching your running kernel were not found.  Refer to your distribution's documentation for installation instructions.

Zucht... waar moet ik het zoeken ?

Re: VMware fout
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/16, 23:39:29 »
Welk pakket heb je gedownload? De 32 bit of de 64 bit bundel voor Linux? Dit hangt af van welke Ubuntu hebt geïnstalleerd, de 32 bit of de 64 bit.
Ik heb de 64 bit bundel gedownload naar de map Downloads.
Vervolgens navigeer je naar die map toe, de map waar jij het bestand hebt gedownload.
Druk tegelijkertijd ALT+F2
Type nu in de lege regel gksudo nautilus en klik op Uitvoeren> Type je wachtwoord in het venster wat opent. Nu opent Nautilus in de rootmode.
Navigeer naar de map waar je het bestand hebt gedownload> Klik met de rechtermuisknop op het bestand>Kies in het menu wat je krijgt Eigenschappen> Kies nu in het venster het tabblad Rechten> Vink het hokje aan voor Uitvoeren> Sluit het venster> Klik nu weer op het bestand>Nu opent zich een venster met vier knoppen, kies links de knop Uitvoeren in een terminal. Nu start de installatie procedure. Mocht dit niet het geval zijn, kan het misschien zijn dat je de player al eens hebt geïnstalleerd, als dit zo is verwijder de mappen beginnend met vmare uit de map etc Na een succes volle installatie kan je onder Systeemgereedschappen de VMware-Player terug vinden.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.