Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel Panic!  (gelezen 1896 keer)

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Gepost op: 2007/12/18, 20:21:20 »
Hall ik gebruik pas sinds twee weken ubuntu omdat ik meer van een linux wil weten

Maar ik heb nu al een probleem.

Nadat ik me pc uit de slaapstand heb gehaald een paar dagen geleden krijg ik steeds vaker deze error:

Kernel Panic - Not syncing: Attemped to Kill the idle task
(Vertaling : Kernel paniek - Niet synchronisatie: attemped te doden, de ruststand taak)

Weet iemand misschien wat ik moet doen? Dat ik de slaapstand cache via de command-line kan legen?

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen

Groetjes Tom

P.S. Alle beetjes helpen altijd ;)

Offline siegi

  • Lid
Kernel Panic!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/18, 20:25:01 »
Al je slaapstand spul zit normaal gewoon op je swap partitie.

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/18, 20:40:52 »
Ok, maar kan je dat niet "leeg" maken door een of andere manier?

Dan kan ik (hoop ik) ubuntu weer gebruiken.

Kernel Panic!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/18, 21:16:10 »
Mijn persoonlijke ervaring met diverse PC's: Ubuntu kan nog niet 100% vertrouwd worden met de slaapstand. Een ander problemen die ik al gehad heb met slaapstand is vb dat de USB-poorten niet werken, wat wel ambetant is als je een USB-muis gebruikt...

Zelf zet ik mijn PC nu altijd uit. Het opstarten gaat toch snel genoeg.

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/18, 21:18:57 »
Ik heb het gedaan omdat ik later weer direct verder wilde gaan, maar weet iemand misschien hoe ik het kan oplossen ?

Offline Ubert

  • Lid
Kernel Panic!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/19, 13:12:52 »
miss is het een idee om de slaapstand te vergeten en jezelf automatisch aan te laten meldeN?

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/20, 08:50:30 »
Ja, maar ik kom helemaal neit meer in ubuntu. Ik heb windows ook op die pc staan. Maar die wilt ook niet meer opstarten.

Kan je de slaapstand bestanden niet ergens verwijderen. Want ik begreep van iemand dat die op een aparte patietsie opgeslagen worden...

Offline siegi

  • Lid
Kernel Panic!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/20, 15:56:32 »
Kan je niet in recovery mode inloggen?
Het word idd op je swappartitie opgeslagen.  Maar ik weet niet hoeveel effect het gaat hebben als je deze zou formateren met mkswap /dev/sdax de nummer van de x moet je zelf invullen, als je de verkeerde invult ben je de klos.

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/20, 19:09:53 »
Nee, daar geeft hij dezelfde error aan.
Ik ben ook al geprobeert om via knoppix (een live linux vanaf een cd alleen dan een andere) de pc op te starten. Maar dan geeft hij ook bij alles wat ik opstart de zelfde error aan.

Ik ga misschien kijken of ik de hele hardeschijf, met alles wat er op staat kan formateren.

Ik hoop dat ik dan de error niet meer krijg.

Maar als iemand anders misschien voor 25 december mij kan helpen, ga ik de hardeschijf formateren.

Want ik wint het zo erg iritand dat ik niet meer op me eigen pc kan.

Groetjes Tom

ictboy

  • Gast
Kernel Panic!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/20, 19:25:18 »
Citaat van: siegi
Al je slaapstand spul zit normaal gewoon op je swap partitie.
Kan je deze niet leeg maken? Want ik denk dat ubuntu dan wel opstart (zonder kernel panic)