Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] LAMP-server werkt niet  (gelezen 1404 keer)

Offline Double12

  • Lid
[opgelost] LAMP-server werkt niet
« Gepost op: 2011/02/18, 15:12:31 »
Ik heb een LAMP-server geinstalleerd, die vroeger goed gewerkt heeft. Tegenwoordig werkt hij niet meer, als ik een php-bestand op mijn eigen computer met mijn browser open, probeert de browser het bestand te downloaden in plaats van dat het zichtbaar wordt in de browser.

Ik heb al van alles geprobeerd, alle pakketten volledig verwijderd (purge), de mappen met configuratiebestanden (/etc/apache, /etc/php en /etc/mysql) weggegooid en alle pakketten opnieuw geinstalleerd. Het mag echter niet baten. Ook de op verschillende websites aangedragen oplossingen voor hetzelfde probleem als ik heb, werken bij mij niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 23:11:50 door Double12 »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: LAMP-server werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 15:36:38 »
De php module lijkt niet te zijn ingeschakeld in Apache.
Als je LAMP isntalleert via tasksel gaat dat allemaal automatisch.
Misschien kun je via APT even kijken of die module geïnstalleerd is. Het pakket heet ongveer: libapache2-mod-php5

Anders dit proberen: a2enmod php5
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Double12

  • Lid
Re: LAMP-server werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 15:40:26 »
Die oplossing stond ook gegeven op internet, maar het gekke is dat de module al is toegevoegd.

Het pakket is al geinstalleerd, en als ik doe
sudo a2enmod php5Krijg ik
Citaat
Module php5 already enabled

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: LAMP-server werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 15:52:22 »
Hoe heb je LAMP precies geïnstalleerd?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Double12

  • Lid
Re: LAMP-server werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/19, 22:50:24 »
Ik heb hem ooit via tasksel geinstalleerd. Nu het probleem zich voordoet heb ik alle pakketten die te maken hebben met de lampserver handmatig verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
https://help.ubuntu.com/community/ApacheMySQLPHP#Starting%20over,%20How%20to%20remove%20the%20LAMP%20stack

Offline Double12

  • Lid
Re: LAMP-server werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/25, 23:11:23 »
Op één of andere manier is het probleem nu verholpen, ik weet niet helemaal waaraan het ligt, want ik heb van alles gedaan. In ieder geval blijkt het alleen te werken als je met je browser naar localhost/bestand.php gaat in plaats van naar het pad op je computer waar bestand.php staat.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [opgelost] LAMP-server werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/26, 03:40:23 »
Dat is logisch. Apache luistert op localhost (of 127.0.0.1), of voor buitenstaanders het ip van jouw computer. Als je naar file:///pad/naar/bestand.php gaat is dat een verwijzing naar dat bestand op jouw PC.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!