Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OP SLOT] Re: Op slot!?  (gelezen 3569 keer)

Offline Haris

  • Lid
[OP SLOT] Re: Op slot!?
« Gepost op: 2012/06/22, 11:34:48 »
Zie topic: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/opstartprobleem-in-ubuntu-10-04-1/new/?topicseen#new :(

Ik vind dit slotje een nogal vreemde onvriendelijke (be)handeling. ???

Je moet dus niet meer zoeken voordat je een vraag stelt.
Je mag niet melden dat je blij bent een oplossing gevonden te hebben in een oude post.
Je mag geen aanbeveling of correctie aanbrengen in een [opgelost] topic.
Eigenlijk mag je helemaal niet meer reageren op een wat oudere (opgelost?) topic!
« Laatst bewerkt op: 2012/06/22, 12:31:12 door Haris »

Offline Haris

  • Lid
Re: Op slot!?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/22, 11:44:46 »
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/

In de tekst:

En voor de goede orde: als een topic opgelost is, gaat het betreffende topic NIET op slot
« Laatst bewerkt op: 2012/06/22, 12:12:28 door Haris »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Op slot!?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/22, 11:45:56 »
Je moet dus niet meer zoeken voordat je een vraag stelt.
Juist wel, anders moet de oplossing steeds opnieuw worden gezocht (het wiel uitvinden en zo ......).
Je mag niet melden dat je blij bent een oplossing gevonden te hebben in een oude post.
Je mag geen aanbeveling of correctie aanbrengen in een [opgelost] topic.
Eigenlijk mag je helemaal niet meer reageren op een wat oudere (opgelost?) topic!
Meestal is het aanmaken van een nieuw topic beter, het oude topic is vaak van een oudere versie van Ubuntu, een nieuw topic met een oplossing voor de huidige Ubuntu versie, kan een verwijzing bevatten naar het oude topic.

Het probleem is, dat alles overzichtelijk moet blijven, dat lijkt mij op deze manier het beste te lukken.
Ter info: op het forum ben ik gewoon lid en geen team-lid !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Op slot!?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/22, 11:47:54 »
Het zou misschien geen gek idee zijn, als draadjes die ouder zijn dan (pakweg) een jaar, automatisch worden voorzien van een slotje...

Offline Tom

  • Lid
Re: Op slot!?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/22, 11:48:47 »
Vind het eerlijk gezegd ook een beetje vroeg om het al op slot te zetten moest het nu van 2010 zijn oke .. maar van 2011 hmm. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Op slot!?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/22, 11:54:51 »
Vind het eerlijk gezegd ook een beetje vroeg om het al op slot te zetten moest het nu van 2010 zijn oke .. maar van 2011 hmm. :)
Ik ben het met Wanda eens. Het topic gaat over 10.04, en als ik het goed heb wordt die nog ondersteund tot volgend jaar, dus tot nu toe vind ik dat er geen duidelijke reden is om dit topic op slot te zetten...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Op slot!?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/22, 11:58:22 »
Even procedureel: een discussie over een *specifieke* moderatoringreep hoort niet openbaar te worden gevoerd, maar via PB's met de moderatorploeg. Anders wordt het onwerkbaar voor de moderatoren.

Iets anders is een *algemene* discussie over oude draadjes en slotjes. Dat kan natuurlijk wel, en dat lijkt me ook belangrijker en zinvoller.....

Offline Haris

  • Lid
Re: Op slot!?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/22, 11:59:09 »
@Femke
Ik heb alleen je zin geciteerd in wat je schrijft in je instructie om een topic opgelost te maken...

Re: Op slot!?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/22, 11:59:44 »
Het zou misschien geen gek idee zijn, als draadjes die ouder zijn dan (pakweg) een jaar, automatisch worden voorzien van een slotje...

Beter gezegd: alle draadjes aangaande versies die niet meer ondersteund worden. Een 2 jaar oud topic over 10.04 die nog steeds ondersteund en gebruikt wordt is IMHO een valide topic waaraan nog dingen toegevoegd kunnen worden.

Re: Op slot!?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/22, 12:02:05 »
Beter gezegd: alle draadjes aangaande versies die niet meer ondersteund worden. Een 2 jaar oud topic over 10.04 die nog steeds ondersteund en gebruikt wordt is IMHO een valide topic waaraan nog dingen toegevoegd kunnen worden.
Precies.

Offline Haris

  • Lid
Re: Op slot!?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/22, 12:03:40 »
Even procedureel: een discussie over een *specifieke* moderatoringreep hoort niet openbaar te worden gevoerd, maar via PB's met de moderatorploeg. Anders wordt het onwerkbaar voor de moderatoren.

Iets anders is een *algemene* discussie over oude draadjes en slotjes. Dat kan natuurlijk wel, en dat lijkt me ook belangrijker en zinvoller.....

Goed gezegd! Laten we dit topic stoppen en er een nieuw neutraal onderwerp van maken!

Re: Op slot!?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/22, 12:09:31 »
Dus alle draadjes op slot zetten van versies die NIET meer worden ondersteund, zo simpel dus.

Dat is nu misschien veel werk, maar de jaren daarna niet meer. Ubuntu 10.04 wordt ondersteund tot 2013, dus al die draadjes kunnen volgens jaar op slot. En zo voort.


In additie: Alle draadjes van versies die niet meer ondersteund worden en omhoog geschopt worden

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Op slot!?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/22, 12:21:30 »
Hoe vaak zijn hier problemen mee? Nu net in het geval van Haris is het een probleempje.
Maar als dit niet zo vaak voorkomt, kan er misschien per geval naar gekeken worden... Zodat die arme mods niet allerlei topics moeten doorpluizen en op slot zetten.

Volgens mij kun je ook in de forumsoftware ergens instellen dat topics ouder dan een bepaalde tijd automagisch op slot gaan. Dan zou je bijv. veilig 3 jaar kunnen nemen ofzo.

In additie: Alle draadjes van versies die niet meer ondersteund worden en omhoog geschopt worden
Dat lijkt mij een stuk werkbaarder. Een beetje per geval bekijken dus.


Goed gezegd! Laten we dit topic stoppen en er een nieuw neutraal onderwerp van maken!
Dus dit topic mag nu op slot?  :evil:


Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Haris

  • Lid
[OP SLOT]Re: Op slot!?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/22, 12:30:23 »
IK heb het op slot gezet!

Re: [OP SLOT]Re: Op slot!?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/06/22, 17:49:12 »
IK heb het op slot gezet!

Ben je moderator geworden dan? :P

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [OP SLOT] Re: Op slot!?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/06/22, 18:41:59 »
Bij deze dan het echte hangslot ;)