Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 starten zonder toetsenbord  (gelezen 501 keer)

StijnDP

  • Gast
Ubuntu 7.10 starten zonder toetsenbord
« Gepost op: 2008/04/20, 12:34:38 »
Ik wil kastje wegstoppen in de kelder maar het enige probleem dat ik nog heb is om Ubuntu 7.10 zonder toetsenbord te laten starten.

Hardware:
Gigabyte GA-G31M-S2L
Q6600
1GB PC6400 Kingston value ram
4GB Kingston Data Traveler

Het laatste scherm dat ik krijg is 'Kernel alive' en 'Kernel direct mapping tables up to 100000000 @ 8000-d000'.
Na dat scherm reboot hij de pc, wat hij dan oneindig door blijft doen. Als ik dan een toetsenbord aansluit op de ps/2, start hij perfect door.

In het BIOS is ingesteld dat hij niet op keyboard errors moet stoppen. Moest dat niet goed werken zou hij natuurlijk ook niet de kernel inladen.

Ik heb wel al zo'n dummy connecter tegen gekomen maar die dingen kosten €20 en ik vind blijkbaar geen schema hoe ik even een DIY dummy kan maken.
Ik vermoed dat het bij het laden van GNOME fout gaat? Dus als iemand weet hoe ik het langs software kan oplossen perfect. Als iemand weet welk schema zo'n dummy connecter heeft, ook aanvaardbaar :)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Ubuntu 7.10 starten zonder toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/20, 12:38:07 »
Vreemd, ik heb dat probleem nog nooit gehad en ik heb hier toch een bak of 3 staan die opstarten zonder keyboard/muis/scherm... En alleen een ultragoedkoop keyboardje er aan hangen is geen oplossing voor je?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

StijnDP

  • Gast
Ubuntu 7.10 starten zonder toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/20, 14:55:43 »
Het is natuurlijk een oplossing maar zou toch properder zijn om kunnen in te stellen of zelf zo'n dummy connecter te maken uiteraard.

Ubuntu 7.10 starten zonder toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 15:44:42 »
Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. En volgens mij heeft het niets met Gnome te maken, dit gaat over de kernel. Probeer eens op die foutcodes te googelen?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net