Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint Xfce: help mee om een fout te verhelpen (bureaublad-snelkoppelingen)  (gelezen 1547 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
In Mint 17 Xfce kun je vanuit het menu makkelijk bureaublad-snelkoppelingen maken voor het opstarten van programma's.

Tot zover niks aan de hand, maar wat erg vervelend is: als je vervolgens zo'n snelkoppeling dubbelklikt, dan duikt er ineens een dialoogvenster op dat je vraagt om de snelkoppeling te markeren als uitvoerbaar. Erg verwarrend voor beginners, en sowieso gebruikersonvriendelijk.

Dat gedoe met uitvoerbaarheid kan er natuurlijk beter uit. Ik heb er een idee voor aangemaakt op de webstek van Linux Mint:
http://community.linuxmint.com/idea/view/5324

Oproep: help mee om dit te ondersteunen!   :)

Voor alle duidelijkheid: dit akelige dialoogvenster is er niet in gekomen door de makers van Mint, maar door de makers van de werkomgeving Xfce. Ook die laatsten heb ik al benaderd, maar dat is meer iets voor de lange termijn. Op korte termijn kunnen de makers van Mint er hopelijk zelf al wat aan doen, in de komende Mint 17.1 Xfce....


Offline EZ-man

  • Lid
+1 
het "programma met de muis" is een bekend kinder-tv-programma in Duitsland. :D

drum

  • Gast
done  ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
done!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dank voor jullie steun.... De stand is nu in elk geval niet meer negatief.  :)

Het blijft me trouwens verbazen hoe vaak het gebeurt, dat een goed idee wordt weggestemd. Ik wil hier niet lopen opscheppen of zo, maar dit ene idee lijkt me gewoon onomstotelijk goed.

Geen discussie over mogelijk in dit geval, lijkt me. Het ligt immers zo enorm voor de hand, dat het aangekaarte verschijnsel niet klopt. En toch, zoals ook in dit geval, zie je dan soms een hoop tegenstemmers opduiken....  :o

Enfin, zo gaat het nu eenmaal vaker. We zien wel; wij hebben in ieder geval gedaan wat we konden.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Goed werk, Pjotr!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Hallo Forum,

Op mijn computer met Xubuntu moet ik na een "starter maken" ook met "eerste" opstart van de snelkoppeling/starter "Markeer als uitvoeren",
zie de bijlagen.
Als ik dit niet direct doe, dan komt er nog een "opmerking".

Is dit hetzelfde als bij LM 17?, Zo nee!

Hoe moet ik dit dan op Xubuntu oplossen?

groet

Spidey
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Markeren als uitvoerbaar, is onvermijdelijk in de nieuwste Xfce. Rottig ontwerpfoutje...