Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.  (gelezen 13803 keer)

Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Gepost op: 2011/05/28, 23:47:18 »
Microsoft doet weer iets:

http://www.nu.nl/internet/2526909/htc-betaalt-microsoft-vijf-dollar-per-android-toestel.html

Beetje geld beuren zonder er iets voor te hoeven doen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/28, 23:51:36 »
Ze verdienen gewoon meer aan Android dan aan hun eigen Windows Phone.

Wat heb ik toch een ontzettonde hekol aan dat Microsoft...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/28, 23:53:30 »
FUD + een leger advocaten achter de hand.... Dreigen werkt.

Bah. En wie betaalt uiteindelijk die Microsoftbelasting op de HTC-Linuxtelefoons? Juist.  >:(

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/29, 00:13:34 »
Tja je kunt een hekel aan Microsoft hebben maar je kunt het ook zien dat ze dingen gebruiken die niet van hun zijn en in dit geval heeft Microsoft gelijk en uiteindelijk ook gelijk gekregen.

Vergeet niet dat Windows al op telefoons stond voor Android er was en dat ze toen al veel patenten hadden over veel werkingen op de telefoon.

Maar dan hebben jullie ook een hekel aan Apple.
Apple heeft meer zaken tegen Android gevoerd dan welk ander bedrijf dan ook.
Tja ze winnen niet maar dat komt omdat Apple denkt dat ze zelfs de lucht rond de hap uit hun logo kunnen patenteren. =D

In dit geval heeft Microsoft zijn volste recht en daar kun je het niet mee eens zijn maar ik denk dat je net zo als Microsoft zou reageren, als Microsoft een patent van Linux gebruikt zonder toestemming.
Dan word je ook boos op degene die je patent gebruikt zonder toestemming.

Wat veel erger is, is het bericht dat Apple weer zijn kop in het zand steekt nu blijkt dat er veel problemen zijn met mailware en dergelijke.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/29, 06:41:52 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?

Offline chaos7

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/29, 07:37:06 »
het grootste probleem vindt ik dat er geen eerlijke concurrentie mogelijk is met microsoft en andere partijen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Tom

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/29, 08:30:40 »
Wieso niet hadden andere het vroeger (eerder) ook zo gedaan als Micosoft waren ze ook verder.
En hadden ze ook deals met PC fabrikanten kunnen afsluiten.
Linux heeft één  ontzaglijk groot probleem en dat is versnippering.
Het geeft zo veel verschillende Linux Distro´s dat ze kunnen geen concurrentie aangaan met M.S.
Als nu al die verschillende Distro bouwers eens zorgde  voor meer eensgezindheid  bv alles werkt met Deb dus uitwisselbaar.
Dan de krachten samen bundelde en te samen Patenten etc aankochten die door elke Linux bouwer te gebruiken is.
Neem nu onze Ubuntu stink eigenwijs als ze zijn bouwen ze Unity ,Open Suse en Fedora ook geen kleine jongens gaan verder met Gnome3.
En dat terwijl Ubuntu (Canonical) drommels goed weet dat veel mensen moeten afhaken omdat hun PC´s het niet meer aankunnen.
Oke M.S heeft dat ook gehad met XP naar Vista etc maar die mensen kunnen en doen dat ook nog .. XP gebruiken.
Maar neen ieder bouwt in zijn straatje ,dus concurrentie met MS vergeet het maar ... eigen schuld dikke bult.
Ach ze modderen maar wat aan en doen maar.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 08:36:51 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/29, 08:34:46 »
helemaal mee eens maar er loopt wel een project die software in Linux uitwisselbaar moet maken maar het is er wel een beetje stil

Offline heir4c

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/29, 09:09:08 »
Linkje eventueel naar die informatie? ThX

Wanda +1

Met een tar.gz bestand geraak je al wat verder door het om te zetten met alien naar deb of rpm. Maar inderdaad, het word tijd dat ze beginnen overleggen. Moesten wetenschappers dit ook zo doen met hun bevindingen, we zouden nog nergens staan.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline vanadium

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/29, 10:05:09 »

Tja je kunt een hekel aan Microsoft hebben maar je kunt het ook zien dat ze dingen gebruiken die niet van hun zijn en in dit geval heeft Microsoft gelijk en uiteindelijk ook gelijk gekregen.
Bete Emiel

Wie het meeste geld heeft, en de beste advocaten, heeft inderdaad gelijk.


Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/29, 10:15:15 »

Wie het meeste geld heeft, en de beste advocaten, heeft inderdaad gelijk.



en daarnaast zijn zaakjes beter voor elkaar

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/29, 10:17:44 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?

microsoft heeft al miljarden! ze kunnen best een keer wat missen

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/29, 10:38:09 »
Bill Gates geeft ook aan goede doelen, maar blijkbaar valt linux daar niet onder :(

Offline vanadium

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/29, 10:38:25 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?

microsoft heeft al miljarden! ze kunnen best een keer wat missen
Daar gaat het niet over. Het gaat over welke rechten grote bedrijven blijkbaar kunnen verwerven. Hun strategie (Microsoft was hier laat mee) is zoveel mogelijk patenten verwerven, hoe triviaal ook. Op die wijze wordt het onmogelijk nog software te ontwikkelen: van zodra je twintig lijntjes code neerpent, moet je gigantische hoeveelheden obscure patentliteratuur doorworstelen om te zien of wat je hebt geïmplementeerd, niet door één of ander obscuur, per ongeluk toegekend softwarepatent wordt gecovered.

Zo wordt software ontwikkelen, ook vrije software, een zeer gevaarlijke onderneming.

Grote bedrijven bunkeren zich juist in met die massa's patentaanvragen. Onderling doen ze dan aan cross-licencing. Jij mag mijn patenten gebruiken als ik de jouwe mag gebruiken. Ik laat jou gerust als jij mij gerust laat. Maar in andere gevallen hebben ze een middel in handen om concurrentie te fnuiken. Met een massa patenten, waavan de meeste zeer triviaal zijn.

Heerlijk voor advocaten, een dergelijk systeem. Prachtig voor grote bedrijven om machtsposities te versterken. Voor zijn rechten opkomen, wat is het probleem?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/29, 10:43:28 »
Dus ik heb nu gewoon $5,00 aan Microsoft gegeven onder het voorwendsel dat ik ze helemaal niets zou betalen?! HTC gaat hier in de ban. Punt.

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/29, 10:45:43 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?
Welke rechten? SCO kwam ook op voor z'n 'rechten', maar bestaat dat bedrijf nu nog? Het voerde de ene na de andere rechtszaak tegen Linux en verloor uiteindelijk flink. Microsoft is op dit moment dik aan het verliezen in de mobiele markt (ondanks de Nokia-deal), dus wat doe je dan? Juist, met rechtszaken aankomen om de concurrentie maar vooral duidelijk te maken: zie je wel, Android kost je wél wat! Bovendien kunnen ze er op die manier zelf nog een graantje van meepikken. Als het echt om de intellectuele rechten zou gaan, dan zou Microsoft naar de bron toe moeten, namelijk de bouwer van Android: Google. Maar dat doen ze niet, omdat ze waarschijnlijk geen poot om op te staan hebben (en eerlijk gezegd zijn de patenten waar het waarschijnlijk om gaat te 'silly' om serieus te nemen).

Even wat leesvoer:
http://finance.yahoo.com/news/Microsoft-aims-at-Android-apf-350970299.html?x=0&sec=topStories&pos=main&asset=&ccode=
http://www.groklaw.net/article.php?story=20110321172008657&query=android
http://www.itbusiness.ca/IT/client/en/CDN/News.asp?id=61784
http://finance.yahoo.com/news/Microsoft-aims-at-Android-apf-350970299.html?x=0&sec=topStories&pos=main&asset=&ccode=

Gaat deels wel over Barnes & Nobbles, maar is wel gericht tegen Android...

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/29, 11:03:08 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?

Als we de grootte van boetes wegens overtredingen van de wet zouden nemen als maat voor de mate waarin organisaties crimineel zijn (waarmee ik niet wil beweren dat dat zinvol is), dan zou Microsoft wellicht een van de grootste criminele organisaties zijn. Er maar vanuit gaan dat Microsoft 'gewoon' voor zijn rechten opkomt is wellicht een beetje naief.

Het bedrijf heeft in zijn geschiedenis al lang bewezen dat ze alles rechtvaardigen als de winst daar maar bij gebaat is. Microsoft heeft al lang ontdekt dat het investeren in het dwarszitten van concurrenten zeker zo rendabel is voor het bedrijf als het zelf bijdragen aan creativiteit en innovatie.

Nu kan het best zijn dat Microsoft terecht een andere partij aanklaagt dat ze een patent schenden. Ze patenteren tenslotte alles wat los en vast zit, en wat een ander nog niet heeft gepatenteerd:  http://www.newscientist.com/article/dn5072-microsoft-gains-doubleclicking-patent.html
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 11:06:58 door Thomas de Graaff »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/29, 12:03:51 »
Er maar vanuit gaan dat Microsoft 'gewoon' voor zijn rechten opkomt is wellicht een beetje naief.

Het bedrijf heeft in zijn geschiedenis al lang bewezen dat ze alles rechtvaardigen als de winst daar maar bij gebaat is. Microsoft heeft al lang ontdekt dat het investeren in het dwarszitten van concurrenten zeker zo rendabel is voor het bedrijf als het zelf bijdragen aan creativiteit en innovatie.

Precies. Microsoft mikt hier op schikkingen als bron van inkomsten. Met andere woorden: ze proberen andere bedrijven over te halen om een flinke pot geld te dokken, "om maar van het gedonder af te zijn".

Procederen is namelijk erg duur. Het is voor de afgeperste bedrijven simpelweg een rekensom: wat kost me het meest?

En wij, de consumenten, betalen uiteindelijk de rekening....

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/29, 12:58:08 »
Microsoft doet weer iets:

klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?

Als we de grootte van boetes wegens overtredingen van de wet zouden nemen als maat voor de mate waarin organisaties crimineel zijn (waarmee ik niet wil beweren dat dat zinvol is), dan zou Microsoft wellicht een van de grootste criminele organisaties zijn. Er maar vanuit gaan dat Microsoft 'gewoon' voor zijn rechten opkomt is wellicht een beetje naief.



Ik denk dat je zelf naïef bent, MS of wat mensen ook vaak gebruiken MS (he dollar teken mag niet ?)   is gewoon een bedrijf wat maar een doel heeft ... geld verdienen en wel zoveel mogelijk, dat dit vaak over de rug van een ander gaat maakt ze niets uit, het bedrijfsleven is hard, ieder bedrijf dat zijn concurrent kapot of het leven zuur kan maken zal dat gewoon doen, dat ze daar geen vriendjes mee maken zal ze een worst zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 13:00:33 door Xarvaz »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/05/29, 13:02:09 »
...
(he dollar teken mag niet ?)  
...

Neen, dat word automatisch veranderd naar een gewone S  :evil:
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/05/29, 13:08:01 »
 =D

Offline JvH

  • Lid
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/05/29, 13:13:07 »
Dan mag MicroSof in ieder geval nog wel :)

Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/05/29, 13:39:26 »
klopt, voor zijn rechten opkomen wat is het probleem ?
Als we de grootte van boetes wegens overtredingen van de wet zouden nemen als maat voor de mate waarin organisaties crimineel zijn (waarmee ik niet wil beweren dat dat zinvol is), dan zou Microsoft wellicht een van de grootste criminele organisaties zijn. Er maar vanuit gaan dat Microsoft 'gewoon' voor zijn rechten opkomt is wellicht een beetje naief.

Ik denk dat je zelf naïef bent, MS of wat mensen ook vaak gebruiken MS (he dollar teken mag niet ?)   is gewoon een bedrijf wat maar een doel heeft ... geld verdienen en wel zoveel mogelijk, dat dit vaak over de rug van een ander gaat maakt ze niets uit, het bedrijfsleven is hard, ieder bedrijf dat zijn concurrent kapot of het leven zuur kan maken zal dat gewoon doen, dat ze daar geen vriendjes mee maken zal ze een worst zijn.

Waar ik mee op bedoel met naïef is dat je je wel degelijk dient af te vragen of Microsoft voor zijn 'rechten' opkomt als het bedrijven aanklaagt, of dat ze gewoon het de hele legislatuur inzetten om winst te maximaliseren. Microsoft heeft er zelf vaak genoeg voor laten zien dat ze de wet niet echt respecteren om er naïef van uit te gaan dat ze hun 'recht' willen halen. Dat er bedrijven zijn die als hun enige doel winstmaximalisatie hebben, dat weet ik ook wel, zo naïef ben ik niet hoor ;) .

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/05/29, 13:49:53 »
a zo, je bedoeling met naïef kwam bij mij niet helemaal goed over  thx  :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Om dit soort dingen heb ik nu Linux.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/05/29, 14:04:21 »
Precies. Microsoft mikt hier op schikkingen als bron van inkomsten. Met andere woorden: ze proberen andere bedrijven over te halen om een flinke pot geld te dokken, "om maar van het gedonder af te zijn".

Procederen is namelijk erg duur. Het is voor de afgeperste bedrijven simpelweg een rekensom: wat kost me het meest?

Kosten is een ding, maar wat veel belangrijker is, is dat door te schikken de afspraken van die schikking niet naar buiten hoeven te komen omdat dat onderdeel van de schikking kan zijn. Een schikking is een overeenkomst tussen twee partijen die onderling zo ongeveer alles kunnen afspreken wat ze maar willen. Een proces is in principe altijd openbaar, dus daar is geen gelegenheid om bepaalde afspraken te maken om dingen geheim te houden omdat moet alles op tafel komen.

In dit specifieke geval van een schikking tussen MS en HTC komt het MS bijzonder goed uit dat het niet bekend wordt over welke patenten dat het precies gaat. MS is ook met anderen schikkingen aangegaan, steeds onder dezelfde voorwaarden: tot aan de dag van vandaag is nog steeds niet duidelijk om welke patenten dat het gaat (wat MS bijzonder goed uitkomt) en waardoor MS dit steeds als wapen kan gebruiken voor FUD.

Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat als er niet geschikt kan worden, MS het nooit tot een proces zal laten komen omdat dan alles boven water moet komen. De schikking wordt hier als middel gebruikt om dit 'gevecht' zo lang mogelijk te rekken.

En wij, de consumenten, betalen uiteindelijk de rekening....

Als we dit allemaal weten, dan is het het beste om te stoppen het systeem en de partijen daarin te sponsoren die dit allemaal mogelijk maken. Stemmen met je portemonnee is een zeer krachtig middel.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/29, 14:07:11 door markba »