Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen van programma's  (gelezen 763 keer)

Verwijderen van programma's
« Gepost op: 2012/03/31, 11:44:03 »
Ik heb na een uitstapje naar Bodhi, dat me overigens niet heel erg beviel, opnieuw Xubuntu op mijn laptop geïnstalleerd.
Bepaalde programma's of applicaties gebruik ik nooit: Fire Fox, Pidgin, Sudoku, Mahjongg...
Mag ik die programma's via Synaptic volledig verwijderen of kan dit mijn systeem instabiel maken?
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline aartje

  • Lid
Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/31, 12:06:52 »
Persoonlijk zou ik firefox niet verwijderen, misschien dat anderen die
misschien ooit eens op je systeem werken er gebruik van willen maken.

De andere die je noemt zijn spelletjes en kunnen er af, maar dat zet natuurlijk geen
zoden aan de dijk........
Ik zou de moeite niet eens nemen voor die paar kilobytes.
Pidgin zou er wel af kunnen, denk ik,  ik zie dat hij bij mij in Ubuntu11.10 (gnome)
ook niet ge-installeerd is.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/31, 12:10:47 door aartje »

Offline Tom

  • Lid
Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/31, 12:12:59 »
Ik heb na een uitstapje naar Bodhi, dat me overigens niet heel erg beviel, opnieuw Xubuntu op mijn laptop geïnstalleerd.
Bepaalde programma's of applicaties gebruik ik nooit: Fire Fox, Pidgin, Sudoku, Mahjongg...
Mag ik die programma's via Synaptic volledig verwijderen of kan dit mijn systeem instabiel maken?
Dit heb ik verwijderd zie hieronder.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-desktop-amd-ati
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline aartje

  • Lid
Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/31, 12:20:49 »
Wanda, en wat bespaar je daar nu mee? (1GB ?) Is dat de moeite waard met een
500 GB harddisk ?

Offline Tom

  • Lid
Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/31, 12:33:33 »
Voor mij wel ,plus ik bekom geen onnodige updates voor zaken die ik nooit gebruik.
Vind ook dat mijn distro iets sneller is ,toch wat het zoeken voor de HDD betreft.
Daarbij wie geen huur betaald .. buiten. ;)

Het is zelfs geen 1 GB ,ongeveer tegen de 800MB.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/31, 14:09:57 »
Ik heb na een uitstapje naar Bodhi, dat me overigens niet heel erg beviel, opnieuw Xubuntu op mijn laptop geïnstalleerd.
Bepaalde programma's of applicaties gebruik ik nooit: Fire Fox, Pidgin, Sudoku, Mahjongg...
Mag ik die programma's via Synaptic volledig verwijderen of kan dit mijn systeem instabiel maken?
Dit heb ik verwijderd zie hieronder.
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/3-desktop-amd-ati
Dank je wel voor de tip! Zo zie ik het graag! Een systeem zonder veel overbodige rommel die ik toch niet gebruik.
Het gaat hem hoier niet over de aantal MB die je er mee kunt vrij maken maar waarom zou je er zaken laten op staan die je toch niet gebruikt?
Heb de afgelopen dagen Ubuntu, Bodhi en Mint nog eens geïnstalleerd. Geen van deze distro's kon me bekoren.
Blijf tot de vaststelling komen dat ik telkens terug keer naar Xubuntu. Een 2-tal maanden geleden de distro geïnstalleerd en nog geen minuut spijt van gehad.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline aartje

  • Lid
Re: Verwijderen van programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/31, 15:20:37 »

Daarbij wie geen huur betaald .. buiten. ;)

Het is zelfs geen 1 GB ,ongeveer tegen de 800MB.
Hoi Wanda,

Je lijkt wel een Hollander.....! Zo zuunig  =D

Goeie schatting trouwens van mezelf (uch,uch)

Het is natuurlijk wel wat netter en zolang jij de enige bent die op het
systeem werkt weet je natuurlijk wel wat je wel en niet nodig hebt.