Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox loopt regelmatig vast  (gelezen 1763 keer)

Offline ubby

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Gepost op: 2007/12/24, 12:16:33 »
Hallo allemaal,

Ik draai sinds een kleine week 1,5e week Ubuntu maar bij mij is de webbrowser Firefox al een paar keer vast gelopen.
Zijn er meerdere mensen die dit ook regelmatig hebben?

Ik heb er onder Windows Vista ook wel regelmatig last van gehad alleen niet zo vaak als bij Ubuntu.

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 13:38:15 »
Zet eens Compiz uit.

bij Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk  (tabblad Visuele Effecten)

Mogelijk is dat de boosdoener

Gr

Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 14:15:55 »
Hoeveel mb ram heb je beschikbaar? Wellicht loopt dat vol.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline tap

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 14:31:18 »
Ik heb hier ook last van. Vooral als ik op youtube video's zit te kijken, dan loopt hij gegarandeerd na een poosje vast.
Ik heb voldoende geheugen (2GB) dus daar kan het hem niet in zitten.
Heb zelf een beetje het vermoeden dat ik het moet zoeken in de richting van de flashplayer.

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/24, 14:44:12 »
Het is inderdaad dat Flashplayer 9 voor linux wat problemen heeft.

Offline ubby

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/24, 14:54:23 »
Ik heb ook 2GB en heb zelf ook het vermoeden dat het aan de flashplayer ligt nu ik er zo over zit te denken.
Het gebeurt ook alleen wanneer ik iets met de flashplayer bekijk.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/24, 15:07:23 »
Citaat van: ubby
Ik heb ook 2GB en heb zelf ook het vermoeden dat het aan de flashplayer ligt nu ik er zo over zit te denken.
Het gebeurt ook alleen wanneer ik iets met de flashplayer bekijk.
tip: sluit flash heel deftig af, dus niet onder een filmpje door/verder browsen over het wereldw. web.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/24, 15:15:35 »
Flash veroorzaakt regelmatig wel eens een crash, dat is een bekend probleem. Of je de video af laat spelen of niet haalt bij mij weinig uit. Het probleem is echter dat Flash closed source software is en dus niet kan aangepast/gefixt worden door de ontwikkelaars van Ubuntu of door andere open source ontwikkelaars. Je mag de schuld dus op Adobe steken.

Nu moet ik wel melden dat Flash binnenkort werkt via het XEmbed protocol, waardoor het niet zomaar de browser kan crashen wanneer Flash crashed. De huidige implementatie van XEmbed met Flash is echter zo brak, dat dat momenteel ook geen oplossing is.

Indien je alleen maar simpele Flash filmpjes kijkt zoals filmpjes op YouTube, kan je misschien Gnash gebruiken in plaats van Flash. Dat is een open source flash-player die heel wat Flash7-filmpjes en kleine games perfect kan afspelen, hoewel Gnash nog volop in ontwikkeling is; en er heel veel Flash-games etc. zijn die niet afgespeeld kunnen worden met Gnash. Feit is wel dat het tenminste niet zomaar crasht zoals Adobe Flash momenteel wel doet...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline ubby

  • Lid
Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/24, 15:57:28 »
Ik blijf er maar gewoon rekening mee houden dat de flashplayer vast kan lopen.
Het is te hopen dat ze er bij Adobe wat aan gaan doen.

Firefox loopt regelmatig vast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/30, 14:31:28 »
Ik had dit probleem ook, en opgelost door aan bestand 'usr/bin/firefox' toe te voegen:
export XLIB_SKIP_ARGB_VISUALS=1Bij mij staat het vlak na de regel met 'MOZ_PROGRAM=...'. Dit wordt wel bij elke Firefox update ongedaan gemaakt, ik zoek nog naar een manier om dit permanent te maken.