Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Java-verschillen Ubuntu en Mint?  (gelezen 954 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
[Opgelost] Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Gepost op: 2010/10/31, 21:47:50 »
Beste mensen,

Niet zozeer een prangend probleem, maar wel iets vreemds (althans in eerste instantie, maar wie ben ik  ;))

Mijn kinderen bezoeken regelmatig de sites van Runescape en HabboHotel. Nu is het vreemde, dat die de laatste tijd 'kuchen' over extra benodigde Java-applicaties op mijn netbook (specs beneden) en ze zo niet verder komen. Er werd zelfs een extra bestandje voorgesteld om te installeren, compleet met Ubuntu-logo erbij.
Mijn zoon zat al met zijn vinger startklaar boven de muisknop, maar mij kennende keek hij nog even vragend mijn kant op, en ik zei nee. Ik ben nl. erg voorzichtig met installeren van wat voor good-looking site dan ook, die net zo goed gerund kan worden door phissers, botterikken, of andere kleine zelfstandigen.

Het rare is nu, dat deze sites wèl probleemloos lopen met Mint9 op mijn laptop! Ik weet dat er een paar kleine verschillen zijn tussen Ubuntu en Mint, wat extra codecs, maar een vergrote Java compatibiliteit is nieuw voor me. En ja, ik heb uiteraard Kubuntu-restricted-extras geinstalleerd.

Ik weet dat dit eventueel te verhelpen zou kunnen zijn door de complete closed-source Java te installeren, waarvoor Pjotr een puike handleiding heeft geschreven. Ik zit er niet op te wachten, maar sterker nog, ik kan me niet voorstellen, dat deze op Mint staat- dat zie ik ook niet aan de updates.

Dus hoe kunnen deze verschillen optreden?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/01, 16:57:48 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/31, 22:04:26 »
Uhm, Pjotr heeft die handleiding niet geschreven hoor, die heb ik al een hele tijd hier op de wiki staan:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/JavaUpdaten

Maar weet je wel zeker dat je bij allebei dezelfde versie hebt? Welke versie draai je op beiden?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/31, 23:14:48 »
Och kerel, het zal me een worst wezen wie als eerste de handleidingen heeft geschreven. Mijn makke is wellicht, dat ik me van nature, in de korte tijd dat ik met Linux werk, me nog altijd erg vasthoudt aan de kapstok van Pjotr.

Niet dat het ene zaligmakend is voor het andere, maar dit terzijde.

Wat bedoel je precies met 'welke versie'?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/31, 23:26:33 »
Open JDK of de sun java jre ik dacht die laatste staat in Mint.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/01, 01:03:49 »
Het rare is nu, dat deze sites wèl probleemloos lopen met Mint9 op mijn laptop!
Kan je dan [opgelost] in de titel van dit topic zetten? :P

p.s. Mijn zoon speelt runescape op een Ubuntu desktop met openjdk afaik.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Java-verschillen Ubuntu en Mint?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/01, 16:57:15 »
Ik heb inmiddels in de gaten wat er aan de hand was  :P

Ondanks, dat ik kubuntu-restricted-extras had geinstalleerd, bleek dat OpenJDK niet geinstalleerd was  ???, en die zit toch standaard in dit pakket, dacht ik.
Dus die erbij gezet, vervolgens kreeg ik de melding dat de certificering niet werd gevonden. Dit is -afaik- een oud probleem met KPackagekit.

Ik heb nu alles oldskool met de terminal geherinstalleerd, en nu lijkt het goed te gaan.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]