Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek opnemen vanaf line-in  (gelezen 901 keer)

Sam Vimes

  • Gast
muziek opnemen vanaf line-in
« Gepost op: 2006/12/30, 21:32:33 »
Hallo mensen; ik gebruik nu een paar maanden Kubuntu 6.10. en ben daar redelijk tevreden over.
Nu wilde ik het ook gaan gebruiken om platen en cassettes op te nemen en bewerken, omdat daar pakketten voor bestaan in Linux.
Echter:
Krec doet niks.
Audacity geeft de foutmelding dat de audio i/o laag een fout heeft,
Ardour leunt op JACK, en jack weigert iedere medewerking.
Is er hier iemand die weet wat ik moet doen om dit gangbaar te krijgen?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
muziek opnemen vanaf line-in
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/01, 09:25:07 »
Werkt je geluid normalitair wel?

Sam Vimes

  • Gast
muziek opnemen vanaf line-in
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/01, 12:20:04 »
Hallo!
Ja, m'n geluid werkt: ik KON gewoon een cd draaien, en ik KON streaming audio van internet weergeven. Nu opent ineens m'n cd niet meer, en de map waarin ik mijn gegevens van shoutcast heb zitten opent niet meer in konquerer maar met KsCD. Soms krijgt Kubuntu de hik, soms krijg ik de hik van Kubuntu. Ik heb natuurlijk ergens aangegeven de bestanden van CD te openen met KsCD, en dan opent ie alle mappen met KsCD. Ingebakken fout van Linux/Kubuntu, het is me al eerder overkomen. (Kub vraagt of voortaan dezelfde handeling voor een bepaald bestand wilt gebruiken, je denkt verder niet na en klikt ja, en dan ben je verkocht, hij opent letterlijk alles met die toepassing).
Ik heb toen uitgevogeld hoe ik terug moest, maar dat moet ik nu opnieuw gaan doen, want ik weet het niet meer.
In ieder geval doen de systeem geluiden het wel, irritant genoeg.

Ik heb de goeie koppeling terug voor de mappen! CD doet het nog steeds niet.