Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen "Earth" na installatie Google Earth  (gelezen 4251 keer)

Offline Smetsers

  • Lid
Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Gepost op: 2008/12/14, 15:15:00 »
Ik heb Google Earth geïnstalleerd volgens één van de vele handleidingen die er te vinden zijn op het internet. In principe is dit goed gegaan, Google Earth wordt netjes geïnstalleerd op Ubuntu 8.10 en er verschijnt ook netjes een koppeling onder de tab "internet".

Als ik Google Earth echter opstart start het gehele programma netjes op, maar krijg ik geen "Earth" oftewel wereldbol te zien, alleen een zwart scherm. De rest van het programma ziet er gewoon uit zoals het er behoort uit te zien, alleen dus zoals gezegd geen "Earth". Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik Google Earth werkend kan krijgen?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/14, 15:18:05 door Smetsers »

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 15:19:04 »
kan aan je grafische kaart leggen te weinig geheugen?

Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/14, 15:22:51 »
Of geen drivers geinstalleerd.

Wat voor videokaart hebt ge? Als het een ATI of Nvidia is, moet ge eerst de drivers installeren door te gaan naar systeem=>beheer=>hardware drivers.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/14, 15:38:49 »
nog 1: zet compiz op niet actief.

Offline Smetsers

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/14, 15:41:21 »
Mijn CRT-scherm is gewoon aangesloten op het moederbord (ASUS A7V8X-MX). Ik geloof dat daar een VIA KM400 chip op zit. Voorheen heeft er altijd XP op deze PC gestaan, waar Google Earth altijd goed op werkte. Compiz heb ik sowieso uitstaan, want dat kan mijn moederbord niet aan...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/14, 15:43:00 »
Mijn CRT-scherm is gewoon aangesloten op het moederbord (ASUS A7V8X-MX). Ik geloof dat daar een VIA KM400 chip op zit. Voorheen heeft er altijd XP op deze PC gestaan, waar Google Earth altijd goed op werkte. Compiz heb ik sowieso uitstaan, want dat kan mijn moederbord niet aan...

hmm VIA en linux is problematisch w. betreft 3 d acceleratie.

Matti

  • Gast
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/14, 15:51:34 »
Dit probleem heb ik ook gehad en waarschijnlijk is google earth als root geinstaleerd.
Ik heb het volgende gedaan:

nautilus opstarten met gksudo "gksudo nautilus"
En in je home folder de verborgen folders "./config/Google" en ".googleearth" verwijderen.
Met "Ctrl-h" maak je verborgen folders zichtbaar.
Hierna google earth opnieuw starten.




Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/14, 22:06:10 »
ik heb iets heel anders, ook al scheelt het niet veel
ik heb een zwart scherm, maar met witte puntjes, de sterrenkaart dus. hoe draai ik naar de aarde?

Offline Smetsers

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/15, 19:30:43 »
Dit probleem heb ik ook gehad en waarschijnlijk is google earth als root geinstaleerd.
Ik heb het volgende gedaan:

nautilus opstarten met gksudo "gksudo nautilus"
En in je home folder de verborgen folders "./config/Google" en ".googleearth" verwijderen.
Met "Ctrl-h" maak je verborgen folders zichtbaar.
Hierna google earth opnieuw starten.

Ik heb ".googleearth" kunnen verwijderen, maar "./config/Google" kon ik niet vinden. Desondanks zie ik nog steeds geen "Earth". Dus ik weet niet of ik iets fout gedaan heb en/of waar ik "./config/Google" kan vinden?

Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/15, 20:12:20 »
Dit probleem heb ik ook gehad en waarschijnlijk is google earth als root geinstaleerd.
Ik heb het volgende gedaan:

nautilus opstarten met gksudo "gksudo nautilus"
En in je home folder de verborgen folders "./config/Google" en ".googleearth" verwijderen.
Met "Ctrl-h" maak je verborgen folders zichtbaar.
Hierna google earth opnieuw starten.

Ik heb ".googleearth" kunnen verwijderen, maar "./config/Google" kon ik niet vinden. Desondanks zie ik nog steeds geen "Earth". Dus ik weet niet of ik iets fout gedaan heb en/of waar ik "./config/Google" kan vinden?
In je home map staat ook een map .config met daaronder allerlei mappen van programma's met persoonlijke instellingen. In Nautilus op beeld klikken en dan Verborgen bestanden weergeven aanklikken. Anders de terminal openen en intypen  dir -a  dan moet de map erbij staan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geen "Earth" na installatie Google Earth
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/16, 18:04:47 »
Gewoon "chownen" volstaat: zie http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,29667.msg282662.html#msg282662

sudo chown -R $USER:$USER ~/.config/Google