Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: map op usb-stick wordt snelkoppeling in Windows  (gelezen 1900 keer)

map op usb-stick wordt snelkoppeling in Windows
« Gepost op: 2011/11/14, 20:05:33 »
Ik heb mappen met gegevens op een usb-stick. Eén van de mappen bevatten fotos, om in een fotowinkel te laten afdrukken.
De uitbater van de winkel ziet alleen snelkoppelingen op zijn scherm.
Controle thuis met Windows Vista bevestigt dat. Het zijn bij wijze van spreken snelkoppelingen naar zichzelf. Als ik erop klik in Windows opent Verkenner zich nogmaals, en worden de fotos toch zichtbaar. In Ubuntu geen probleem: gewoon mappen met fotos.
De computer van de uitbater van de fotowinkel liep vast als hij probeerde een foto in fotoshop te openen.
Heeft iemand dergelijk probleem gehad?

Offline Dick2

  • Lid
Re: map op usb-stick wordt snelkoppeling in Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/20, 21:32:23 »
Hoe is die usb-stick geformatteerd?
Ik zou me kunnen voorstellen dat Windows problemen heeft met een FAT-formattering (iets wat ze ooit zelf hebben ontwikkeld, maar niet meer ondersteunen). Als de stick FAT-32 is geformatteerd, zou hij geen problemen moeten geven.
Leest Ubuntu alles in de map op de stick foutloos? Als dat zo is, dan heeft Windows een probleem, net als de fotoboer...
Je zou dan kunnen proberen om dezelfde foto's in een andere map op de stick te zetten. Als het dan wel goed gaat, is er misschien sprake van een schrijffout(je) op de stick.

Overigens heb ik van deze fout nog nooit gehoord.

groet,
Dick
__________________________________
Ik draai Xubuntu 12.04 op een AMD 64 x2 productiemachine en op een Acer Travelmate 4000.
Elementaire hulp voor Ubuntu (en veel meer) vind je op http://sites.google.com/site/computertip

Offline RikRik

  • Lid
Re: map op usb-stick wordt snelkoppeling in Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 23:09:09 »
Kan het  zijn dat in de mappen foto's staan met de extensie .JPG ipv .jpg   
Er zijn programma's die moeite hebben met het eerste voorbeeld.