Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Yes, thunar als default in Ubuntu!  (gelezen 1013 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Gepost op: 2008/02/04, 20:42:50 »
Ik heb eindelijk iets gevonden om thunar als default bestandenbrowser in te stellen. Deze turtual volgen, ook voor nautilus>conquerror.

http://www.psychocats.net/ubuntu/nonautilusplease

Offline Double12

  • Lid
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/04, 20:51:00 »
De titel van de pagina is "nonautilusplease": is er zo'n haat tegen Nautilus? :P
Ik ken Nautilus niet, ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn Thunar op Xubuntu. Werkt redelijk snel en ziet er lekker clean uit. Het navigeert ook lekker.
Hij heeft alleen niet heel veel functies (zoals smb), daarin is Konqueror weer beter.

Offline Ruben

  • Lid
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/04, 21:20:08 »
Nee zeker geen haat, gewoon voor mensen die liever met iets anders werken. Ik werk liever met Thunar, maar ook liever met Gnome dan Xfce ;) Wat een keuze D

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/04, 22:12:37 »
Tja, Thunar is gewoon veel sneller en minder functies, dit kan voor oude PC's die net ubuntu kunnen draaien best een opluchting zijn. Vooral als je het toch alleen maar gebruikt voor bestanden bekijken en geen netwerk schijven benaderen of via ssh
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

tuxido_devito

  • Gast
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/05, 08:11:42 »
Ik vind Nautilus prettig werken maar het is idd wat zwaarder... Maar mn pc trekt t

Offline Ruben

  • Lid
Yes, thunar als default in Ubuntu!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/05, 13:26:55 »
Mijn pc trekt nautilus ook wel prima;) maar ik vind de sroll-click tool in thunar superfijn voor het browsen door mappen.