Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apache  (gelezen 1363 keer)

Offline Bram131

  • Lid
apache
« Gepost op: 2011/07/22, 13:04:26 »
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in apache/ubuntu: dit is mijn aller eerste keer
Ik wil proberen Ubuntu te draaien in VirtualBox, dit is voor zover gelukt. Ik heb apache2 geïnstalleerd via ''sudo apt-get install apache2'', en daarna gestart met ''sudo /etc/init.d/apache2 start''.
Hij doet alles prima, alleen kan ik de site niet benaderen via Firefox: ik krijg de volgende melding ''Firefox kan geen verbinding maken met de server op 127.0.0.1.''

Ditzelfde gebeurt bij localhost. Ik heb al een paar x geprobeerd om hem te herstarten maar hij doet het nog steeds niet.. Heb ik misschien een een stap overgeslagen?

Zoals ik al zei ben ik compleet nieuw hier in. Sorry als dit een stom foutje is

Alvast bedankt!

Bram

Offline Bram131

  • Lid
Re: apache
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/22, 13:36:30 »
Vanuit waar draai je firefox? Op de ubuntu machine of op je gewone machine waar VirtualBox ook op draait?
Dat laatste zal niet gaan werken i.v.m. het feit dat die machine niet bij de virtuele machine kan.

Om websites van de virtuele machine ook beschikbaar te maken voor andere machines/internet moet bijvoorbeeld de netwerkkaart ingesteld staan op bridge stand.
Het kan theoretisch via NAT ook wel, maar dat is hopeloos ingewikkeld.
Vervolgens moet deze virtuele machine dus zijn eigen IP adres toegewezen worden, zodat je voortaan de websites op dat adres kunt opvragen.

Hoi Buzzin

Bedankt! Dat maakt al veel duidelijk. Het klopt inderdaad dat Firefox draait op de machine waar VirtualBox ook op draait..

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de VirtualBox een eigen IPv4 adres krijgt net zoals mijn computer? Bijvoorbeeld (zoals ik nu heb op mijn computer) 192.168.56.1?

Groet Bram

Offline Bram131

  • Lid
Re: apache
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/22, 13:48:54 »
Vanuit waar draai je firefox? Op de ubuntu machine of op je gewone machine waar VirtualBox ook op draait?
Dat laatste zal niet gaan werken i.v.m. het feit dat die machine niet bij de virtuele machine kan.

Om websites van de virtuele machine ook beschikbaar te maken voor andere machines/internet moet bijvoorbeeld de netwerkkaart ingesteld staan op bridge stand.
Het kan theoretisch via NAT ook wel, maar dat is hopeloos ingewikkeld.
Vervolgens moet deze virtuele machine dus zijn eigen IP adres toegewezen worden, zodat je voortaan de websites op dat adres kunt opvragen.

Hoi Buzzin,

Ik heb geprobeerd een bridge te maken en het is gelukt! Hij doet het nu! Heel erg bedankt! :D:D

Re: apache
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/13, 15:58:28 »
het kan wel hoor je moet installeren wel verander je ip aders nodig van u server die geef je op in je die gedeldt moet worden voorbeeld zal even posten via afbeelding wat aan moet zetten vinkjes moet zetten
als mens niets  leert kom je niet ver als mens leert kom je ver

Re: apache
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/19, 00:52:20 »

Dat doe je door een bridge op te zetten op de Host machine.



Inderdaad zo doen ik het ook in VMware onder Linux. De virtuele server zet ik als "bridged" waardoor de virtuele server een eigen ipadres toegewezen krijgt door de router.
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Re: apache
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/22, 19:19:32 »
Als je een webserver wil installeren, raad ik aan dat te doen met tasksel. sudo apt-get install tasksel en daarna sudo tasksel daarna selecteer je lamp server en druk je spatie, daarna tab en enter. ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu