Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp  (gelezen 2208 keer)

mixsage

  • Gast
Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Gepost op: 2008/12/27, 19:53:50 »
Zoals het koptekst al weer geeft heb ik naast ubuntu nog xp staan op de laptop.
Om dat ik windows xp eens opgeruimd wilde hebben heb ik dus Cclean binnen gehaald en deze heeft alle bestanden die overbodig waren volgens program weggegooid.
Na op starten van ubunten was het geluid weg en had ik dus ook een kruis op de volume knop.
Het volgende heb ik geprobeerd met de recoverie opgestart en en de ontbrekende stukken te fixen.
Dit had voor mijn gevoel geen effect geluid is nog steeds weg.

Hopelijk kan iemand me een tip geven of helpen hoe ik dit kan fixen.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/27, 20:03:23 »
Als je een kruis op je volumeknop hebt dan staat hij op 'mute' (zit in engelse versie) Heb je nog steeds een kruis erover? Dan rechtsklikken op volumeknop en 'mute' uitvinken.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/27, 20:13:04 »
Dat heb ik reeds geprobeerd had geen effect. helaas

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/27, 20:36:10 »
......... heb ik dus Cclean binnen gehaald en deze heeft alle bestanden die overbodig waren volgens program weggegooid. Hopelijk kan iemand me een tip geven of helpen hoe ik dit kan fixen.

In XP heb je dus wel geluid? Heb je niet ook nog iets anders gedaan? Ik was bv. ooit eens mijn geluid kwijt na een overclock. Gekke was dat alles het prima deed behalve het geluid. Heeft heel lang geduurd voordat ik ontdekte dat het daaraan lag.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/27, 20:40:14 »
Is je Ubuntu soms *binnen* Windows geïnstalleerd via Wubi of zo? Want anders kan een actie in Windows, nooit effect hebben op je Ubuntu.

mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/27, 20:54:41 »
Heb net xp opgestart maar hier is ook geen geluid tebekennen.

Met instaleren had deze het over pariaties (hopelijk schrijf ik het goed) deze programmas draaien bijde op de zelfde schijf 20% xp en de rest voor Ubuntu.



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/27, 20:59:40 »
Dan is er iets met de harde waren. Draad los, draad kapot, box of geluidskaart kapot...

mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/27, 21:03:14 »
Zou het? de laptop komt zelden van zijn plek. Het kan dus niet iets zijn dat er in de software iets tegen spreekt?

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/27, 21:06:31 »
Misschien iets uitgeschakeld in de BIOS? Zou zo uit het hoofd niet kunnen bedenken wat je zou kunnen uitschakelen in je BIOS dat het geluid niet werkt,maar ja. Het zou kunnen dat ie zo plotseling kaduuk is, maar zou wel vreemd zijn.

mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/27, 21:08:54 »
Net toen ik test om het volume te verhogen kwam de balk wel maar niet het nivo balkje het bleef een lege blok

Offline siegi

  • Lid
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/28, 11:10:47 »
Als het zowel in de windows is als linux. En bijde besturingsystemen zijn native geinstalleerd, dus zonder gebruik van vmware/virtualbox. Dan denk ik ook aan iets met de hardware.

Je kan natuurlijk best eerst eens nakijken of onboard soundcard in de bios niet uitgeschakeld is.


mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/28, 16:08:19 »
Kon zo niet iets vinden in het bios gedeelte.
Wat me wel op viel was de volgende melding met opstarten :timer 8254 not connected.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/28, 19:25:25 »
Wat me wel op viel was de volgende melding met opstarten :timer 8254 not connected.


Die krijg ik volgens mij ook. Maar mijn geluid werkt als een zonnetje :)

mixsage

  • Gast
Re: Geen geluid in ubuntu 8.04 na opruiming van Cclean in xp
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/30, 11:14:30 »
Opstarten duurt soms erg lang  lijkt wel of deze blijft hangen ben nog steeds niks verder gekomen.