Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een klein beetje propaganda voor Ubuntu  (gelezen 2525 keer)

Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2012/06/19, 16:58:35 »
Hoewel er ook dingen zijn die updates niet a la minute fixen, zoals bijv. een jarenlang exploit: http://www.theregister.co.uk/2010/09/15/linux_kernel_regression_bug/
Daar had serieuze malware van kunnen komen.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2012/06/19, 19:17:05 »
Vistaus, dat probleem was opgelost maar daarna is om een of andere vage reden de oplossing/fix weer teruggedraait waardoor de deur weer open kwam te staan. Dat kan dus (in theorie) betekenen dat het tweemaal een weekje "open" gestaan heeft. Dat is iets anders dan de jaren die jij suggereert.

Verder denk ik dat ieder softwarepakket gaten kan bevatten waar misbruik van gemaakt kan worden. Belangrijk is de snelheid waarmee een probleem opgelost wordt. Volgens mij gaat dat bij Linux over het algemeen vrij snel (geen "patch Tuesday") en gaat Microsoft er tegenwoordig beter mee om (extra updates aanbieden tussen patch Tuesdays). Van Apple durf ik het niet te zeggen, maar die actie van begin dit jaar waarbij een probleem in Februari bekend is en er voor de Linux en Windows versies snel reparaties beschikbaar zijn en waar Apple zichzelf een week of 6 gunt (en haar klanten dus laat hangen) wekt weinig vertrouwen.
Apple heeft daarentegen de super gesloten app-store goed onder controle, daar waar de Google app-store toch wel steken laat vallen. Ik denk dat Google dit toch wel een keer beter aan gaat pakken. Als ze dit doen heeft emiel1976 ook geen problemen meer  :evil:

Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2012/06/19, 20:15:07 »
Ehm, de bug was gefixed in 2007 en terug opengezet eveneens in 2007. Daarna is erniks meer mee gebeud totdat het in 2010 voorgoed gedicht werd. Misschien dat dat niet heel duidelijk in dat artikel staat, maar andere artikelen zeggen dat wel. Dat betekent dus een gat van 3 jaar. Had makkelijk iets mee gedaan kunnen worden.

En trouwens, niet alleen Apple heeft het goed onder controle in haar App Store. Ook Ubuntu Softwarecentrum, HP App Catalogue (op webOS), Nokia Ovi Store enz. zijn allemaal dichtgetimmerd. Ik weet niet hoe het bij de rest zit maar ik weet dat HP in ieder geval soms max. 3 dagen doet over een update van een app reviewen omdat ze hem grondig testen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2012/06/19, 20:33:22 »
@Pfoeh, je moet eens een programmatje er op zetten die kijkt naar welke software zonder dat je iets doet met het internet contact op neemt en van alles door stuurt.
Dan schrik je hoeveel programma's die onschuldig lijken, juist het ergste.

Ik heb een virusscanner op mijn telefoon met nog want andere programma's om het schoon te houden.
Is droevig dat het moet en dat Google er niets aan doet. Zou eigenlijk gemeld moeten worden als je iets via de appstore binnen haalt, dat je niet veilig bent voor virussen en mailware en dat apps van alles doorsturen ook als je het niet gebruikt.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2012/06/19, 20:53:16 »
@Vistaus:
Wat het Ubuntu software centre betreft: die had ik ook kunnen noemen als goed voorbeeld. Ik had echter in gedachte de sprong al gemaakt naar het smartphone segment en noemde daarom slechts deze twee. Had ik dus beter duidelijker kunnen vermelden.
Wat het lek betreft: je kunt/zult wel gelijk hebben. Uit het artikel blijkt het inderdaad niet. Wel heb ik over een dergelijk geval gelezen in Linux Magazine dus dergelijke gevallen zullen er zeker zijn (en wellicht ook blijven).

@emiel1976: Wat me aan Android market tegenstaat is het feit dat men wel aangeeft welke rechten een app krijgt, maar ik denk dat 95% (zo niet meer) van de mensen daar niet naar kijkt. Dat is een gebruikers fout op de eerste plaats natuurlijk (gezond verstand), maar voor heel veel mensen is dit toch erg onduidelijk. Ik heb zelf geen smartphone maar mijn vrouw wel en die heeft al vaak besloten "dan maar niet te installeren". Een gezonde keuze maar misschien mis ze daardoor wel een aantal handige apps die uiteindelijk onschuldig blijken te zijn. I denk dus dat Google dit nog eens onder handen gaat nemen (code checken o.i.d. en dan pas in de winkel plaatsen).

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2012/06/19, 20:58:46 »
@Vistaus:
Wat het Ubuntu software centre betreft: die had ik ook kunnen noemen als goed voorbeeld. Ik had echter in gedachte de sprong al gemaakt naar het smartphone segment en noemde daarom slechts deze twee. Had ik dus beter duidelijker kunnen vermelden.

Ik noemde achter Softwarecentrum anders wel smartphone App Stores hoor... HP App Catalogue op webOS is gesloten en noemde ik in die post, zelfde geldt voor Nokia Ovi Store.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: een klein beetje propaganda voor Ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2012/06/19, 22:54:11 »
@Phoeh, ik let tegenwoordig goed op wat ik installeer en na het installeren laat ik het controleren wat het buiten mijn weten doet met verzenden van dingen. Heb 2x meegemaakt dat er niet vermeld werd dat het contact maakt met het internet en dat het wel gebeurde.

Maar ik installeer niet meer zoveel. Ik verwijder de laatste tijd meer dan dat ik installeer.