Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mybook vraagje  (gelezen 1688 keer)

Offline John K

  • Lid
Mybook vraagje
« Gepost op: 2008/06/13, 17:18:50 »
Ik heb een WD Mybook 250 gig (Zwarte case). Nu ben ik mijn adapter kwijt en ik kan niet terugvinden wat er aan hing. Weet iemand de specs van de adapter?

Ook vraag ik mij af of ik in geval van nood (geen adapter) de schijf er anders uit kan halen en in mijn comp plaatsen?

John K

Melancholy

  • Gast
Mybook vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/13, 17:26:01 »
Hallo John,

Ik heb er zelf 1 van 500, Misschien moet je eens kijken welk model je hebt. Zouden die adapters hetzelfde zijn? Ik heb ook een zwarte case, met een groen ringetje aan de voorkant.

Mybook vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 17:31:39 »
Ik heb een my book 1 tb zwarte case,blauw led aan voorzijde.Weet niet of alle adapters identiek aan elkaar zijn.Staat het ook niet bij wd op de site.Mocht je geen adapter meer kunnen gebruiken dan zou je de schijf in de pc kunnen plaatsen,maar persoonlijk zou ik eerst proberen om die adapter te krijgen.
Kubuntu 20.04

Offline John K

  • Lid
Mybook vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 17:34:28 »
Misschien kunnen jullie doorgeven wat er op de adapter staat?

John K

Mybook vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/13, 17:40:35 »
http://www.wdc.com/en/products/AccessoryOverview.asp?cat=3  onderaan staan de adapters. Wat ik vreemd vind is dat de spanning er niet bijstaat.
Staat dit niet vermeld bij de aansluiting? of op een stickertje? Anders zou je ook een ander merk adapter er op aan kunnen sluiten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Mybook vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/13, 17:45:15 »
Citaat van: Gijsbert
http://www.wdc.com/en/products/AccessoryOverview.asp?cat=3  onderaan staan de adapters. Wat ik vreemd vind is dat de spanning er niet bijstaat.
Staat dit niet vermeld bij de aansluiting? of op een stickertje? Anders zou je ook een ander merk adapter er op aan kunnen sluiten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Maar het probleem is dat ik de spanning niet weet. Mijn adapter is kwijt.

John k

Melancholy

  • Gast
Mybook vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/13, 18:03:19 »
Ik zou ook voor de adapter gaan. Misschien moet je eerst es je huis opruimen ;)
Je kunt ook WD zelf ff mailen, lijkt me veiliger dan dat een van ons je de specs van onze adapter geeft en het blijkt niet te werken.

Mybook vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/13, 18:04:58 »
Wat ik bedoel staat het niet bij de adapter aansluiting van je WD MyBook, meestal klein er bijgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Gijs

P.S. Ik heb nog wat rond gesurft het eenigste wat ik tegen kwam een spanning 100~240 V en een vermogen van 24Watt
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Mybook vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/13, 18:21:44 »
Citaat van: Gijsbert
Wat ik bedoel staat het niet bij de adaptor aansluiting van je WD MyBook, meestal klein er bijgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Er staat alleen DC In op...

Dwarrel

  • Gast
Mybook vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/13, 18:33:45 »
is het dan niet gewoon een standaard laptop adaptor? (test dit nog maar even niet;))

Want mijn 2 wat oudere laptops hebben ook alleen maar dc in staan

Mybook vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/13, 18:48:46 »
Citaat van: Dwarrel
is het dan niet gewoon een standaard laptop adaptor? (test dit nog maar even niet;))
Want mijn 2 wat oudere laptops hebben ook alleen maar dc in staan
Nee want dc betekent gelijkspanning dit kan van alles zijn bijv. 12v accu, 1,5V batterij, en bij een adapter 1,5 -12V(de meest gebruikelijke) en ac staat voor wisselspanning dus de 220-240(afhankelijk hoe ver of dichtbij je bij de centrale woont) die op je wandcontactdoos(stopcontact voor de leek) staat.
En voor experimenten don't try this at home, tenzij je geld genoeg hebt of verstand van zaken hebt. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Mybook vraagje
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/13, 19:28:30 »
Citaat van: Gijsbert
Citaat van: Dwarrel
is het dan niet gewoon een standaard laptop adaptor? (test dit nog maar even niet;))
Want mijn 2 wat oudere laptops hebben ook alleen maar dc in staan
Nee want dc betekent gelijkspanning dit kan van alles zijn bijv. 12v accu, 1,5V batterij, en bij een adapter 1,5 -12V(de meest gebruikelijke) en ac staat voor wisselspanning dus de 220-240(afhankelijk hoe ver of dichtbij je bij de centrale woont) die op je wandcontactdoos(stopcontact voor de leek) staat.
En voor experimenten don't try this at home, tenzij je geld genoeg hebt of verstand van zaken hebt. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ne enig zoekwerk;

http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_sid=undefined&p_lva=undefined&p_li=undefined&p_faqid=1378&p_created=1118358612&p_sp=undefined

Mybook vraagje
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/13, 20:15:35 »
Nou ik heb even gekeken en geen van de 3 adapters heb ik,die van mij is een ktec uit china,van februari 2008 met als output 12v  2.0 a.
Kun je de adapter misschien nog nabestellen bij de winkel waar je de schijf gekocht hebt?
Mijn adapter lijkt nog het meeste op afbeelding 3
Kubuntu 20.04

Mybook vraagje
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/13, 21:54:26 »
12 V 4A staat er op het plaatje

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.