Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..  (gelezen 938 keer)

Offline vuuren1

  • Lid
11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Gepost op: 2011/10/19, 23:39:42 »
Na de 11.10 installatie, die het overigens prima doet over de 11.04 heen was ik niet blij met de bijbehorende desktop (Unity).
Toen de Gnome-Shell geprobeerd en dat gaf toch ook weer beperkingen.

Nu Xunbutu uit aan het proberen en dat is een verademing voor (ex) Windows gebruikers..
Ik heb begrepen dat de Unity voor Apple gebruikers heel herkenbaar over komt, das leuk.
In Xunbutu heb je de pull down menu's weer uitgebreid terug en dat maakt het voor mij veel meer overzichtelijk.

E.e.e. naar aanleiding van de enorm uitgebreide site van Pjotr over Ubuntu computertips.
Daar doe ik het als leek mee..
 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 23:50:16 »
Leuk om te lezen dat mijn webstek je hierbij heeft geholpen! Dat motiveert.  :)

Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 00:24:48 »
...............................................
Nu Xunbutu uit aan het proberen en dat is een verademing voor (ex) Windows gebruikers..
Ik heb begrepen dat de Unity voor Apple gebruikers heel herkenbaar over komt, das leuk.
In Xunbutu heb je de pull down menu's weer uitgebreid terug en dat maakt het voor mij veel meer overzichtelijk.
...............................................

Ik vind juist Unity een verademing. (als ex-Windows gebruiker).
Het is tijd voor vernieuwing.

(hoewel ik ook Xubuntu gebruik)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/20, 10:41:24 »
Zou je de titel niet veranderen in
Citaat
11.10 i.c.m. Xunbutu is een goed alternatief
:lol:

Maar alle gekheid op een stokje, zoveel mensen zoveel meningen.
XFCE bevalt mij ook goed, lekker simpel aan te passen en de Gnome programma's waar je aan gewend bent, werken ook onder XFCE, behalve Nautilus.
Het is verder intuïtief, iets dat na een gewennings periode (van max. één uur) je een gevoel van "thuis" geeft.
Het vreemde is, dat zowel Pjotr als Wanda een hele verhandeling er over geschreven hebben, maar dat ik die niet gebruikt heb, omdat mijn systeem moet doen wat het doet.
Door ervaring met Windows en Ubuntu met Gnome-2 is Xubuntu een lekker simpel en snel systeem.
Maar nogmaals, het blijft een kwestie van smaak, mogelijk dat ik in de toekomst weer naar Gnome (of KDE, of Unity) overstap.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ramana

  • Lid
Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/20, 10:46:59 »
Leuk om te lezen dat mijn webstek je hierbij heeft geholpen! Dat motiveert.  :)

Handige site, maar is het ook veilig?  (grapje, want Chromium meldt: site bevat onveilige inhoud)  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/20, 10:54:05 »
Leuk om te lezen dat mijn webstek je hierbij heeft geholpen! Dat motiveert.  :)

Handige site, maar is het ook veilig?  (grapje, want Chromium meldt: site bevat onveilige inhoud)  ;)

Grrrrr..... Inderdaad hoogst ergerlijk. De pagina's worden in Chromium als https geladen, maar de advertenties blijven gewoon http. En dus roept Chromium: alarm!  :evil:

Een "mooi" voorbeeld hoe onderdelen van een groot bedrijf (Google), langs elkaar heen werken. In dit geval de drie onderdelen Google Sites, Chromium/Chrome en Google Adsense.

Offline vuuren1

  • Lid
Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/20, 19:16:59 »
@Pjotr,
Niet dat je naast je schoenen moet gaan lopen, maar bij veel zoekacties met vragen kom ik toch meestal op de site met jouw verhalen terecht.
Dat mag gezegd worden.

Xunbutu past beter bij mij dan de Unity omgeving.
Een vriend van mij is een Apple gebruiker en die herkent de nieuwe Unity als zijnde -bekend- in vergelijking met zijn Apple.

Dus ieder zijn/haar voorkeur.

Wat ik totaal niet snap is dat prepaid internetsticks het gewoon maar niet willen doen!
Ik heb er 2, 1 van Tmobile en 1 van Vodafoon (de laatste is nog geen half jaar oud).
Je website is er duidelijk over: Er is geen ondersteuning..


Re: 11.10 i.c.m. Xunbutu lijkt een goed alternatief..
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/21, 10:41:02 »
grappige is dat ik met mijn android telefoon altijd probleemloos de wifi hotspot en usb tethering kan gebruiken en in ubuntu altijd herkend wordt maar in windows geeft het ALTIJD gedonder....
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum