Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De aso heeft ook zijn zegje: (3de poging voor dit topic alweer verwijdert wordt)  (gelezen 9023 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Citaat van: Catharina op 2009/03/13, 20:06:04
Maar ja, wat maakt het inderdaad nog uit. Door de behandeling die Jan Stedehouder van een aantal van mensen heeft gekregen, is hij er nu mee gestopt en ook Maarten houdt het voor gezien. Jan en Maarten hebben zich enorm ingezet om dit te doen slagen, maar dat bleek een onmogelijk opgave.

Citaat van Leendert op 2009/03/14, 23:37:44
Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Jan en Maarten hebben zich voor 100% ingezet voor deze zaak.
En dan dat er vervolgens een paar mensen zijn die zo kinderachtig met ze omgegaan zijn. (en het kunnen verknoeien voor de hele community)
/einde citaat.

Voor de duidelijkheid, ik ben de aso die ervoor gezorgd heeft dat Jan en Maarten hun bijdrage aan het overleg stopzetten. Niemand anders. Dat kon ook haast niet anders want ik was zowat de enige oudgediende die nog toegang had tot het besloten forumonderdeel waar het overleg plaatsvond over de toekomst van Ubuntu-nl. Ik alleen en niemand anders is de "aso" en daar ben ik nog heel blij mee ook.

Laat me mezelf eerst verklaren voor jullie beginnen antwoorden met scheldtirades en valse beschuldigingen. Vooreerst vind ik het laf van iedereen die hier zit te wijzen naar de oudgedienden als zijnde aso's terwijl ze van het hele overleg niets hebben meegekregen.

Waarom is het overleg er in de eerste plaats gekomen? Het hele overleg is begonnen met de problemen in de interne keuken van ubuntu-nl die ertoe geleidt hebben dat heel wat oudgedienden opgestapt zijn. Veel van deze oudgedienden zijn nog steeds heel actief bezig met ubuntu en willen er het beste van maken, vandaar dat Jan en Maarten de fakkel opgenomen hebben en de mensen die voor een oplossing willen gaan samen te brengen. Het werd een mix van oudgedienden, nieuwe teamleden en een groep mensen die het goed voorhebben met Ubuntu-nl die samen naar een oplossing zouden gaan zoeken.

Het hele overleg werd 1 grote praatbarak waarin de ene ruzie na de andere volgde.
- Pjotr123 is de eerste die er de brui aan gaf na een zware discussie met een aantal nieuwe teamleden. Hij stapte uit het overleg en hem werd de toegang tot het besloten gedeelte ook ontzegd.
- Leoquant had iets zeer persoonlijks op het forum gepost wat door Jan (onvrijwillig) als een poging werd gezien om zijn wil er door te drijven. Exit Leoquant.
- Voor Wutnubu werd het alsmaar duidelijker dat het hele overleg aan het verschuiven was van een overleg om de fundamentele zaken binnen Ubuntu-nl aan te pakken naar een gewoon teamoverleg waarin nieuwe mensen op nieuwe postjes en nieuwe mensen met nieuwe knopjes komen.  Je kan niet gewoon nieuwe mensen op dezelfde postjes plaatsen en zo verder doen, de dieperliggende problemen blijven bestaan. Om een oplossing voor de dieperliggende problemen te vinden is het van cruciaal belang dat de oudgedienden erbij zijn. Ze hebben immers de kennis en ervaring hierin.
- Door hun vertrek werd het voor laacque als oudgediende een vreemde zaak om zich alleen in het hol van de leeuw te moeten begeven.

Jan zou dus met bepaalde punten (die voorgedragen waren door de oudgedienden) op de meeting verschijnen terwijl er niemand van de oudgedienden aanwezig zou zijn om deze punten mee te verdedigen, ze konden zelfs niet meer op het besloten forumonderdeel om te zien hoe het overleg verder ging. Om te vermijden dat deze meeting één grote hoerastemming zou worden voor de teamleiding en de nieuwe teamleden ben ik begonnen de zaken op de spits te drijven. Ik heb de lat voor Jan en Maarten bewust zeer hoog gelegd. Ik zou hun o.a. beoordelen op de werking van het team zoals dat na de meeting zou bestaan. Ik heb hun ook beschuldigd van het gemak waarmee de oudgedienden buitengewerkt werden, bleek dat hij zelfs niet op de hoogte was van wie nu allemaal toegang had tot het overleg. En zo kan ik nog een aantal punten opnoemen.

Het gevolg hiervan was dat eerst Jan en daarna ook Maarten ermee stopten. En maar goed ook. Ik heb het verslag van het overleg kunnen inkijken en het is niet meer geworden dan een gewone teammeeting.

Dus Leendert en anderen, voor je iemand begint uit te schelden voor "aso"  kun je je beter eerst informeren over de gang van zaken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Viva La Revolución

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Als het al 2 keer verwijderd is, zou je dan niet even mailen met de moderators om te vragen naar de reden?
Dat lijkt me beter dan iedere keer een nieuw topic plaatsen, wat dan weer verwijderd wordt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Mijn reactie, die ik ook al 2 keer geprobeerd had te plaatsen:

Citaat van: Catharina op 2009/03/13, 20:06:04
Maar ja, wat maakt het inderdaad nog uit. Door de behandeling die Jan Stedehouder van een aantal van mensen heeft gekregen, is hij er nu mee gestopt en ook Maarten houdt het voor gezien. Jan en Maarten hebben zich enorm ingezet om dit te doen slagen, maar dat bleek een onmogelijk opgave.

Citaat van Leendert op 2009/03/14, 23:37:44
Welke aso's hebben dit eigenlijk op hun geweten?
Jan en Maarten hebben zich voor 100% ingezet voor deze zaak.
En dan dat er vervolgens een paar mensen zijn die zo kinderachtig met ze omgegaan zijn. (en het kunnen verknoeien voor de hele community)
/einde citaat.

Voor de duidelijkheid, ik ben de aso die ervoor gezorgd heeft dat Jan en Maarten hun bijdrage aan het overleg stopzetten. Niemand anders. Dat kon ook haast niet anders want ik was zowat de enige oudgediende die nog toegang had tot het besloten forumonderdeel waar het overleg plaatsvond over de toekomst van Ubuntu-nl. Ik alleen en niemand anders is de "aso" en daar ben ik nog heel blij mee ook.
Volgens mij heeft Jan nogal vervelende mailtjes gekregen, waardoor hij er geen brood meer in zag. Zoiets schreef hij tenminste. Ik weet niet of jij die mailtjes gestuurd hebt, maar anders is degene die die mails stuurde de aso.

Citaat
Waarom is het overleg er in de eerste plaats gekomen? Het hele overleg is begonnen met de problemen in de interne keuken van ubuntu-nl die ertoe geleidt hebben dat heel wat oudgedienden opgestapt zijn. Veel van deze oudgedienden zijn nog steeds heel actief bezig met ubuntu en willen er het beste van maken, vandaar dat Jan en Maarten de fakkel opgenomen hebben en de mensen die voor een oplossing willen gaan samen te brengen. Het werd een mix van oudgedienden, nieuwe teamleden en een groep mensen die het goed voorhebben met Ubuntu-nl die samen naar een oplossing zouden gaan zoeken.

Het hele overleg werd 1 grote praatbarak waarin de ene ruzie na de andere volgde.
- Pjotr123 is de eerste die er de brui aan gaf na een zware discussie met een aantal nieuwe teamleden. Hij stapte uit het overleg en hem werd de toegang tot het besloten gedeelte ook ontzegd.
Hij heeft nadrukkelijk gevraagd om de intrekking van zijn rechten op dit stuk van het forum. Op zijn verzoek heb ik die rechten aangepast. Het blijft wel jammer dat hij door een meningsverschil weg wilde, maar het is wel zijn eigen keus geweest.

Citaat
- Leoquant had iets zeer persoonlijks op het forum gepost wat door Jan (onvrijwillig) als een poging werd gezien om zijn wil er door te drijven. Exit Leoquant.
Ik denk dat er veel dingen verkeerd gelezen/begrepen zijn en dat een aantal opmerkingen niet zo negatief waren als dat sommige mensen erin lazen. Miscommunicatie dus. Heel jammer. Als ze even gebeld of persoonlijk gemaild hadden, dan had dat uitgepraat kunnen worden.

Ik blijf het ook een vreemde zaak vinden dat toen er 2 mensen van de 3 gekozen moesten worden (zoals afgesproken), er 2 mensen waren die zich terugtrokken. Waar was dat voor nodig? Als er dan een opmerking gemaakt wordt dat men zich aan de afspraak moet houden dan wordt dat als een belediging gezien. Waar was dat voor nodig?

Citaat
- Voor Wutnubu werd het alsmaar duidelijker dat het hele overleg aan het verschuiven was van een overleg om de fundamentele zaken binnen Ubuntu-nl aan te pakken naar een gewoon teamoverleg waarin nieuwe mensen op nieuwe postjes en nieuwe mensen met nieuwe knopjes komen.  Je kan niet gewoon nieuwe mensen op dezelfde postjes plaatsen en zo verder doen, de dieperliggende problemen blijven bestaan. Om een oplossing voor de dieperliggende problemen te vinden is het van cruciaal belang dat de oudgedienden erbij zijn. Ze hebben immers de kennis en ervaring hierin.
In plaats van dat te bespreken, werd het hele overleg "gegijzeld" met de dreiging om het niet door te laten gaan.
Uiteindelijk heeft hij het ook afgezegd. Waarom kon dat niet eerst normaal besproken worden?

Citaat
- Door hun vertrek werd het voor laacque als oudgediende een vreemde zaak om zich alleen in het hol van de leeuw te moeten begeven.
Als je onder "oudgedienden" ex-teamleden verstaat, dan zijn jij en ik dat ook. En waarom is het vreemd om als enige je mening te vertegenwoordigen? Voor zover ik het weet heeft laacque nog veel waardering hier en was haar inbreng zeer welkom. Zij kan er ook weinig aan doen dat anderen niet meer mee wilden doen.

Citaat
Jan zou dus met bepaalde punten (die voorgedragen waren door de oudgedienden) op de meeting verschijnen terwijl er niemand van de oudgedienden aanwezig zou zijn om deze punten mee te verdedigen, ze konden zelfs niet meer op het besloten forumonderdeel om te zien hoe het overleg verder ging.
Omdat ze allemaal zelf afscheid genomen hebben en zelf gevraagd hebben of ze uit het overlegforum mochten.

Citaat
Om te vermijden dat deze meeting één grote hoerastemming zou worden voor de teamleiding en de nieuwe teamleden ben ik begonnen de zaken op de spits te drijven.
Want dat zou het overleg verder vooruit helpen? Of de zaken binnen het team verbeteren?
Citaat
Ik heb de lat voor Jan en Maarten bewust zeer hoog gelegd. Ik zou hun o.a. beoordelen op de werking van het team zoals dat na de meeting zou bestaan. Ik heb hun ook beschuldigd van het gemak waarmee de oudgedienden buitengewerkt werden, bleek dat hij zelfs niet op de hoogte was van wie nu allemaal toegang had tot het overleg. En zo kan ik nog een aantal punten opnoemen.

Het gevolg hiervan was dat eerst Jan en daarna ook Maarten ermee stopten. En maar goed ook. Ik heb het verslag van het overleg kunnen inkijken en het is niet meer geworden dan een gewone teammeeting.
Ben je nu trots op jezelf? Dat je het voor elkaar gekregen hebt om de boel te saboteren? Bah.

Jammer hoor, dat het zo moet gaan.
In plaats van op een constructieve manier te overleggen moet er met modder gegooid worden, moet de confrontatie gezocht worden en moeten mensen beschadigd worden.
Ik kan best begrijpen dat je het niet met alles eens bent, maar had je dat niet beter op een andere manier kenbaar kunnen maken?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Volgens mij heeft Jan nogal vervelende mailtjes gekregen, waardoor hij er geen brood meer in zag. Zoiets schreef hij tenminste. Ik weet niet of jij die mailtjes gestuurd hebt, maar anders is degene die die mails stuurde de aso.

Neen, ik was zelf ook niet gelukkig met die mail zoals je in het overlegforum kunt lezen, maar uiteindelijk was het maar de druppel die Jan deed beslissen om er mee te stoppen. Die mail kwam op een bijzonder ongelukkig moment omdat Jan begrip leek te hebben voor men standpunt maar dat kon de auteur niet weten vermits hij geen toegang meer had tot het overleg.

Citaat van: Johan van Dijk
Hij heeft nadrukkelijk gevraagd om de intrekking van zijn rechten op dit stuk van het forum. Op zijn verzoek heb ik die rechten aangepast. Het blijft wel jammer dat hij door een meningsverschil weg wilde, maar het is wel zijn eigen keus geweest.
Klopt, maar zo'n verzoek is een laatste middel toch blijf ik erbij dat ze veel te snel verwijdert waren en dat er mits wat PM's over en weer meer mensen bij het overleg betrokken waren gebleven. Jan was zelfs niet op de hoogte wie er nu allemaal nog in het overleg zat (schreef ie op 't overlegforum)

Citaat van:  Johan van Dijk
Ik denk dat er veel dingen verkeerd gelezen/begrepen zijn en dat een aantal opmerkingen niet zo negatief waren als dat sommige mensen erin lazen. Miscommunicatie dus. Heel jammer. Als ze even gebeld of persoonlijk gemaild hadden, dan had dat uitgepraat kunnen worden.
Hier ben ik het 100% met je eens, het is een zeer spijtig misverstand wat helaas bij leoquant diepe wonden geslagen heeft, hij heeft er volgens mij wat te heftig op gereageerd maar Jan had zijn woorden ook beter kunnen kiezen.

Citaat van:  Johan van Dijk
Ik blijf het ook een vreemde zaak vinden dat toen er 2 mensen van de 3 gekozen moesten worden (zoals afgesproken), er 2 mensen waren die zich terugtrokken. Waar was dat voor nodig? Als er dan een opmerking gemaakt wordt dat men zich aan de afspraak moet houden dan wordt dat als een belediging gezien. Waar was dat voor nodig?
... knip ...
In plaats van dat te bespreken, werd het hele overleg "gegijzeld" met de dreiging om het niet door te laten gaan.
Uiteindelijk heeft hij het ook afgezegd. Waarom kon dat niet eerst normaal besproken worden?
Het is inderdaad een vreemde situatie maar de wrevel over het steeds naar onder bijstellen van de ambities en het aanpassen van de agenda tot een gewone teamvergadering was een breekpunt waarin sommigen zich absoluut niet in konden vinden. Het is inderdaad wel iets waarin ik voor beide partijen wel iets vind waarin ze hun gelijk hebben.

Citaat van:  Johan van Dijk
Als je onder "oudgedienden" ex-teamleden verstaat, dan zijn jij en ik dat ook. En waarom is het vreemd om als enige je mening te vertegenwoordigen? Voor zover ik het weet heeft laacque nog veel waardering hier en was haar inbreng zeer welkom. Zij kan er ook weinig aan doen dat anderen niet meer mee wilden doen.
Voor haar geld het principe, samen uit samen thuis. Ze werkt al lang samen met de andere oudgedienden. Met de nieuwe leden vlot het voorlopig niet zo goed. Dus waarom zou zij alleen naar de andere kant van Nederland moeten karren? Ik kan haar wel begrijpen. Ikzelf ben een Vlaming en vind dat het Nederlanders moeten zijn die Ubuntu-nl op poten moeten krijgen. Ik was er meer als steunend lid :) Om de één of andere reden heb ik uw bijdragen in het overleg niet zo vaak gelezen dus ik ging uit van de veronderstelling dat je zelf niet mee wilde doen. Pas toen je via mail schreef dat je ook zou gaan kreeg ik door dat je er ook nog bij was. Mijn fout.

Citaat van:  Johan van Dijk
Ben je nu trots op jezelf? Dat je het voor elkaar gekregen hebt om de boel te saboteren? Bah.
Jammer hoor, dat het zo moet gaan. In plaats van op een constructieve manier te overleggen moet er met modder gegooid worden, moet de confrontatie gezocht worden en moeten mensen beschadigd worden. Ik kan best begrijpen dat je het niet met alles eens bent, maar had je dat niet beter op een andere manier kenbaar kunnen maken?
Ik ben helemaal niet fier dat het overleg mislukt is en wilde ook dat het in een goede stemming zou verlopen. Ik was me er van in het begin van bewust dat de uitslag eerder negatief dan positief zou uitvallen en dat respecteer ik ook. Maar als iedereen van de oudgedienden waar ik nog vaak contact mee had en dat de mensen die punten hadden bijgedragen niet meer aan het overleg konden deelnemen, (terwijl ze dat in feite nog wel wilden) kon ik het moeilijk verkroppen. Dat er zaken beslist zouden worden waar de oudgedienden geen zeg in hadden en dat Jan zijn verslag hier zou publiceren alsof het hele overleg een groot succes was zou pas een grote leugen geweest zijn. Het is en blijft een spijtige zaak natuurlijk.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Volgens mij kan je beter weer gaan hardlopen.............................!!

http://bartek.blogsome.com/
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Volgens mij kan je beter weer gaan hardlopen.............................!!
Klopt, ben ik ook mee bezig ;)
Ik heb geen ambitie om terug teamlid te worden als je dat zo begrepen moest hebben, ik was er enkel om de andere oudgedienden te steunen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Nou ja, dan ook hier maar weer mijn reactie:

Moe, heel moe word ik hiervan!!
Eigenlijk had ik helemaal niet willen reageren, maar kon het niet laten.
Mijn mening verkondigen doe ik niet hier; niet in dit draadje.
Domweg omdat het geen zin heeft.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Bartek u bent een strijder. Maar ik wil dit alles achter me laten en afsluiten. Over and done with.....Klaar, finito. Dit wordt een gebed zonder einde. Begrijp je....Daarom ben ik  ook uit het overleg gestapt, behoorlijk bozig ook, beetje onbegrepen, maar dat duurt bij mij niet zoooo lang. Geen energie en tijd voor. Amen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 21:21:53 door leoquant »

Offline Tom

  • Lid
Jongens jongens zijn jullie een bende gehaktballen ... pas op die dingen zijn lekker hoor met een beetje mosterd .
Toon Hermans sprak een dik half uur over die gehaktbal.
Zo ver ik begrijp zijn jullie allemaal veel te gespannen geweest.
In plaats van eerst eens een gezellig pintje te drinken ( tussen pot en pint zegt de vlaming ) nee meteen er op vliegen.
Jullie hebben maar één probleem , eerst goed... zeer goed communiceren en dan in een rustige sfeer vergaderen , overleggen etc en daarbij niet het lachen te vergeten.
Maar ja niet getreurd de stad Rome is ook niet in één dag gebouwd.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Dit alles is nog erger dan soap series zoals "Thuis" en "Familie" hier op de Belgische TV.
Dit wordt alleen maar erger en ben al lang de mening toegedaan dat hier heel lichtgevoelige mensen ronddwalen die voor een scheet al geraakt zijn.
En zoals Woteb ook al gezegd heeft, ik snap dit probleem ook niet meer.
Ik vind het erg dat mod's de laatste tijd zoveel overuren moeten draaien voor deze ongewilde dingen.
En denk eraan, zoveel leden... zoveel meningen ;)
Start ergens anders een nieuw forum op en praat het daar eens uit aub.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
neen niet een nieuw forum,, en dan nog meer versplinterd raken is niet wat we nodig hebben.

de oplossing heb ik niet in pacht maar afsplitsen is het zeker niet.

Dat ben ik met je eens chris maar dit is helemaal niet goed.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Moe, heel moe word ik hiervan!!
Jij niet alleen Maarten,
het enige is, dat hopelijk niet al jullie moeite voor niets is geweest.
We moeten werken aan de toekomst, en de inbreng van Jan en van jou is zeker niet onbelangrijk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bobbie

  • Lid
Het Ubuntu gevoel raak ik langzaam kwijt.

Offline JanClaeys

  • Lid
Start ergens anders een nieuw forum op en praat het daar eens uit aub.
Heel deze draad (en die andere) gaat nu net over dat "andere forum" waar ze het gingen uitpraten, wat jammer genoeg mislukt is...

@Bobbie en in feite @iedereen hier:
Het Ubuntu-gevoel is iets wat je krijgt door anderen te helpen (op wat voor manier dan ook, het heeft niks met computers te maken), dus als je dat gevoel kwijtraakt moet je gewoon wat meer mensen helpen...  :)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline armedking

  • Lid
Voor de mensen die de uitleg nog even willen nalezen over het Ubuntu Gevoel

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/gedragscode

Vind het jammer om dit hier zo te zien.

Desmond Tutu beschrijft Ubuntu als:

"Een persoon met Ubuntu is open en beschikbaar voor anderen, bevestigend naar anderen, voelt zich niet bedreigd als anderen geschikt en goed zijn, omdat hij of zij zelfverzekerd is doordat hij of zij weet dat hij of zij deel is van een groter geheel."

Hoop dat jullie er uit komen.
Maar vingers wijzen kan je blijven doen.

Nog een keer omdat het niet overkomt: Het verslag was het verslag van het team overleg met daarin alvast meegenomen een paar verbeter punten vanuit het overleg toekomst Ubuntu-NL. Het verslag hiervan moet nog besproken worden door de mensen die in dat overleg meedoen. Waarna een verkort verslag voor het forum gepubliceert kan worden, om te laten zien waar we mee bezig zijn. Mijn intentie is nog steeds om het proces voort te zetten zoals Jan en Maarten gestart zijn, wat ik alleen van jullie vraag is geef ons de tijd en ruimte hiervoor om dit proces tot een goed einde te brengen. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk over kom. En er nu is een eind komt aan dit oeverloos ge.....

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Ben er mee eens Gijsbert, daarom had ik dit "Het Ubuntu gevoel raak ik langzaam kwijt." hier neer gezet.

Offline Dave

  • Lid
Nou nee totaal niet hoor.
MS (Mark Shuttleworth) heeft ons wat moois gegeven en ben ik nog elke dag blij mee en blijf dat uitdragen en bij anderen installeren.

Maar begrijp geheel niet waar het steeds over gaat.
de release party's? de wiki of de vertalingen?
wie wat doet? Lijkt me simpel. Wie het oppakt en anders blijft het liggen.



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Goed dat er nu openbare duidelijkheid is.

Vreselijk jammer dat de eerste hervormingspoging is mislukt. Met bovendien grote emotionele schade bij veel mensen. En dat laatste is nog erger dan de mislukking zelf.

Hopelijk lukt het nu alsnog. Ik steun Gijsbert en de anderen in de tweede hervormingspoging, en ik wens ze wijsheid gepaard met doortastendheid.

Offline wutnubu

  • Lid
Graag zou ik in willen gaan op ze zinnen waar mijn naam in genoemd wordt, maar ik denk dat dat niet alleen zinloos is, ook niet over komt zoals ik het bedoel. Het is erg jammer dat het zo is gelopen en wie daar schuldig aan zijn is helemaal niet relevant en/of duidelijk meer op dit moment.

Dus bij deze, Bartek en al de anderen dank voor de toelichting en nu proberen weer verder te gaan.

Er was een draad die begon met "zorg" in de header, daar moeten we ons op richten.

Inderdaad "Ubuntu".

Succes en groet

Offline Jan E.

  • Lid
Het draadje over dat we ons zorgen maken heeft 6 pagina's geduurd. Het is inmiddels op slot. Zullen we dit draadje ook maar op slot doen? Zoals vaak in dit soort gevallen denkt iedere betrokkene vanuit zijn eigen gezichtspunt dat 'ie het juiste heeft gedaan en snapt'ie niet dat een ander dat niet snapt. Voor buitenstaanders is het intussen niet meer te volgen.
Gaat het nou om Ubuntu of gaat het om een ego? Ikzelf heb een ego zo groot als een flatgebouw, maar door schade en schande heb ik inmiddels geleerd dat je daar niet veel mee op schiet. Je zit namelijk voortdurend in "het tuintje" van een ander te poeren. Of jouw schaduw belet het groeien van de plantjes in dat tuintje. Uiteindelijk heb je er alleen zelf maar last van. En de ander ook.

Het voegt inmiddels eigenlijk ook niets meer toe. Er is een soort status quo ontstaan van waaruit verder gegaan moet worden. Stop die geslepen messen nou maar weer weg, veeg het boze zweet van je hoofd, haal het gif uit je pen, neem de scheermesjes van je tong en neem een neut, een joint of ga een end rennen. (die laatste drie tegelijk lijkt me niet zo'n goed plan....)  XD





Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zoals vaak in dit soort gevallen denkt iedere betrokkene vanuit zijn eigen gezichtspunt dat 'ie het juiste heeft gedaan en snapt'ie niet dat een ander dat niet snapt. Voor buitenstaanders is het intussen niet meer te volgen.
...knip ...
Er is een soort status quo ontstaan van waaruit verder gegaan moet worden. Stop die geslepen messen nou maar weer weg, veeg het boze zweet van je hoofd, haal het gif uit je pen, neem de scheermesjes van je tong en neem een neut, een joint of ga een end rennen. (die laatste drie tegelijk lijkt me niet zo'n goed plan....)  XD
+1 Mooi gezegd, alleen ... laat die joint weg en maak er 2 donkere Leffe's van :p Lopen doe ik straks wel ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Jan E.

  • Lid
Ik rook, noch drink, noch ren.. maar ik gun een ander graag zijn pleziertjes.... Maarre.. Die Leffe's , daar houd ik me voor aanbevolen.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04