Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu server opnemen in win2003 AD  (gelezen 864 keer)

fabstar81

  • Gast
ubuntu server opnemen in win2003 AD
« Gepost op: 2006/11/19, 02:07:51 »
hallo mensen, ik heb eindelijk de overstap gemaakt om van een winXP server naar een ubuntu server te gaan. allemaal leuk en heb hoop geleerd. www.fabstar81.com draait de server. klik op phpsysinfo voor verdere netwerkinfo als DNS.

ik wil nl deze ubuntu pc in een win2003 active dirrectory opnemen. ik heb deze server net geinstalleerd, puur en alleen om te leren hoe een AD nou eigelijk in zn werk gaat, en waarom ik eigelijk in hemelsnaam geen goeie redirect krijg naar mn server als ik in IE of FF http://subuntu.myhood.fabstar81.com invul. de redirect is er, naar mn ipadres, maar komt gewoon neit aan op de subuntu.

dus...: ik wil subuntu toevoegen in de active directory van de win2003 server. subuntu krijgt een gereserveerde IP adres van de dhcp server, en is dus altijd hetzelfde. ik neem aan dat de instellingen van de dhcp goed zijn, aangezien internet op subuntu werkt, en alle andere clients ook goed werken. mar toch zie ik hem niet verschijnen in de AD>

weet iemand hier een oplossing voor? waarschijnlijk is het gewoon een commandline, maar heb netwerk al gereset, de hostname ge-echo'd, etc.. Mijn stof is op...

ps: ben nog niet heel erg ervaren in Linux, so be gentle :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu server opnemen in win2003 AD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/19, 10:27:36 »
Even een overbodige vraag, omdat ik niet goed thuis ben in server configuratie via de commandline:
Heb je een grafische desktop geinstalleerd ?

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

fabstar81

  • Gast
ubuntu server opnemen in win2003 AD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/20, 03:43:12 »
neej...ik heb geen desktop geinstalleerd. alleen maar dos-box :)

tis ook nieuw voor mij...