Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox (OPGELOST)  (gelezen 6540 keer)

Hallo allemaal,

Weet niet op dit helemaal onder installatie toebehoort, maar goed:

Heb een: Core 2 duo - 2x 2,6 ghz + 4 gb ddr2 + 512 pci-e (de motor)

Draai Kubuntu 11.10, vanwege het mooie grafische.

Maar:bestands beheer (foto's in nef gaat heel stroef) een o.a. facebook via firefox gaat helemaal stroef.

Aan de andere kant, gaat bv TV in HD, via satellite super goed.

TV in HD zou toch veel meer geheugen gebruiken? zou je denken.

Op moet ik maar weer kubuntu eraf gooienen en ubuntu erop zetten? of mint?


Help

 :evil:
Groetjes,
Frank
« Laatst bewerkt op: 2011/11/30, 22:07:44 door sozoshii »

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/27, 14:45:47 »
De desktop effecten uitzetten en kijken hoe het dan gaat.Kubuntu met effecten aan wil bij mij ook niet echt.
Kubuntu 20.04

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/27, 15:06:05 »
De desktop effecten uitzetten en kijken hoe het dan gaat.Kubuntu met effecten aan wil bij mij ook niet echt.

Thnx. Zal het proberen.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/27, 17:13:34 »
Overigens zou er voor bestandsbeheer, maar zeker voor FF + facebook weinig tot geen verschil moeten zijn tussen Kubuntu en Ubuntu.....het verschil is eigenlijk alleen het grafische schilletje....KDE of Unity/Gnome.

Nuja, Canonical heeft Firefox gepatched voor Kubuntu met KDE-elementen omdat Mozilla geen KDE-integratie wil ondersteunen (ja, dat hebben ze al vaak gezegd). openSUSE begon met dat patchen en Canonical heeft die patches geport naar Kubuntu en daar dus toegepast.
Ik heb nooit problemen ervaren, maar er is dus wel een marginaal verschil en misschien dat het bij sommigen dus wel een probleempje oplevert.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/27, 20:23:57 »
Inderdaad even een paar effecten uitzetten om te kijken, maar mogelijk moet je ook even de non-free driver installeren (dus die van de fabrikant zelf).
Facebook werkt niet altijd naar behoren....maar dat komt soms omdat er veel flash in zit, welke flash heb je er op staan?

Overigens zou er voor bestandsbeheer, maar zeker voor FF + facebook weinig tot geen verschil moeten zijn tussen Kubuntu en Ubuntu.....het verschil is eigenlijk alleen het grafische schilletje....KDE of Unity/Gnome.


Welke hardware eisen heeft KDE?

Unity wil ik niet.
Gnome vond ik saai.
Bij KDE draaien zware dingen goed, en minder zware slecht.

Gebruik adobe flash.


Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/27, 20:26:23 »
Hardwareeisen voor KDE zijn dezelfde als voor Ubuntu.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/27, 20:30:29 »
Inderdaad even een paar effecten uitzetten om te kijken, maar mogelijk moet je ook even de non-free driver installeren (dus die van de fabrikant zelf).
Facebook werkt niet altijd naar behoren....maar dat komt soms omdat er veel flash in zit, welke flash heb je er op staan?

Overigens zou er voor bestandsbeheer, maar zeker voor FF + facebook weinig tot geen verschil moeten zijn tussen Kubuntu en Ubuntu.....het verschil is eigenlijk alleen het grafische schilletje....KDE of Unity/Gnome.


Welke hardware eisen heeft KDE?

Unity wil ik niet.
Gnome vond ik saai.
Bij KDE draaien zware dingen goed, en minder zware slecht.

Gebruik adobe flash.



Had alle effecten uitgezet.
Maar ook onder die andere browser Konqueror loopt het niet goed.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/27, 20:31:08 »
Hardwareeisen voor KDE zijn dezelfde als voor Ubuntu.


Oke. Anders.
Welke hardware eisen stelt men aan K of Ubuntu 11.10?

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/27, 21:50:51 »
Om optimaal te kunnen werken of de minimale eisen? Optimaal voor Ubuntu en Kubuntu 11.10 is:

-512 MB RAM
-1 GHz-processor
-Videokaart met ondersteuning voor 3D (tenzij je 2D prefereert; m.a.w. zonder effecten of Unity)

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/27, 22:10:36 »
Om optimaal te kunnen werken of de minimale eisen? Optimaal voor Ubuntu en Kubuntu 11.10 is:

-512 MB RAM
-1 GHz-processor
-Videokaart met ondersteuning voor 3D (tenzij je 2D prefereert; m.a.w. zonder effecten of Unity)


Heb hier Intel Core 2 duo 2x 2.6 / 4 gb ddr2800 / 512 pci-E

Is dat te weinig?

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/27, 22:11:32 »
Om optimaal te kunnen werken of de minimale eisen? Optimaal voor Ubuntu en Kubuntu 11.10 is:

-512 MB RAM
-1 GHz-processor
-Videokaart met ondersteuning voor 3D (tenzij je 2D prefereert; m.a.w. zonder effecten of Unity)


Heb hier Intel Core 2 duo 2x 2.6 / 4 gb ddr2800 / 512 pci-E

Is dat te weinig?

Om optimaal te kunnen werken.

Zware aplicaties draait ie wel.

En facebook via Firefox stroef en schokkend.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/27, 23:30:14 »
Jou specs zijn meer dan genoeg om alles supergoed te kunnen draaien :)
Wat wel kan helpen om FF sneller te maken is in de Voorkeuren "vloeiend scrollen" uit te schakelen.

DarkEra

  • Gast
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/28, 01:33:06 »
Vloeiend scrollen staat standaard nog niet eens aan in FF. Het kan zijn dat hij het zelf heeft aangevinkt.

Een andere mogelijkheid wat het probleem zou kunnen veroorzaken, dat is waar ik tegenaan gelopen ben in Ubu en zelfs Kubu.... al vaker trouwens.... de gesloten nVidia driver met de desktop effecten (Compiz in Ubu en Kwin in Kubu) geven bij mij na het installeren van die driver slechte resultaten tijdens het scrollen in FF.
Dit probleem heb ik bij andere distro's nooit zo ervaren.

Dus sozoshii, heb je toevallig een nVidia kaart in gebruik en heb je de gesloten nVidia driver geinstalleerd? Dan zou daar het probleem kunnen zitten en dat valt niet zo 1,2,3 op te lossen volgens mij.

Ik maak enkel nog gebruik van de open Source driver Nouveau anders is het echt niet prettig werken met FF.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/28, 10:31:24 »
"Vloeiend scrollen staat standaard nog niet eens aan in FF. "

In de nieuwste versies wel.

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/29, 09:48:45 »
"Vloeiend scrollen staat standaard nog niet eens aan in FF. "

In de nieuwste versies wel.



Hoi,

Heb er een andere hd in gegooid met Linux Mint 12.
Dezelfde problemen als met Kubuntu 11.10

Vanmorgen clean install Linux Mint 10
Hier geen problemen met eerder genoemde zaken.

Zal het dan zo zijn dat je een nog zwaarder systeem nodig hebt voor Kubuntu 11.10 en Linux Mint 12?
Schijnbaar bij mij wel.

Thnx.
Groetjes,
Frank

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/29, 11:08:33 »
Nee, juist NIET, want Kubuntu 11.10 bevat KDE 4.7 en die heeft een enorme snelheidsboost gekregen zodat ie ook op minder zware systemen prima draait  en het algemene geheugengebruik ver omlaag is gegaan.
Wat je nog wel kunt proberen is het low-fat settings pakket te installeren; die zou nog lichter moeten zijn (11.10).

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/29, 11:38:00 »
Probeer eens openSUSE 12.1 KDE.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline midas

  • Lid
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/29, 11:41:48 »
Ik heb ook 2 weekjes met Kubuntu 11.10 gewerkt en die ging inderdaad héél vlot...zelfs zonder 'low-fat-settings'. Kubuntu met desktopeffecten aan draaide zelfs wat lichter (bij mij) dan Unity-3D. Ik kreeg pas problemen toen ik de closed-source ATI-driver ging installeren. Toen kreeg ik weer hetzelfde liedje (net als vorige releases) dat kubuntu 1 op de 3 á 5 keer niet wil doorstarten en je alleen naar een egaal blauw scherm zit te staren.

Kubuntu mag nu zelfs tot de top van de KDE-distro's worden gerekend....ben ik zeker van ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

DarkEra

  • Gast
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/29, 12:42:34 »
Nee, juist NIET, want Kubuntu 11.10 bevat KDE 4.7 en die heeft een enorme snelheidsboost gekregen zodat ie ook op minder zware systemen prima draait  en het algemene geheugengebruik ver omlaag is gegaan.
Wat je nog wel kunt proberen is het low-fat settings pakket te installeren; die zou nog lichter moeten zijn (11.10).

Van het ver omlaag gegaane geheugen verbruik heb ik ander zéér weinig gemerkt helaas. De 32 bit verbruikt nog steeds zo'n 400 tot 500 MB idle en de 64bit zelfs tussen de 550 tot 780 onder Kubuntu 11.10 en andere KDE 4.7 distro's op de laptop van me. Net als de voorgaande versies.

DarkEra

  • Gast
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/29, 12:47:41 »
Hoi,

Zal het dan zo zijn dat je een nog zwaarder systeem nodig hebt voor Kubuntu 11.10 en Linux Mint 12?
Schijnbaar bij mij wel.

Thnx.
Groetjes,
Frank

Als ik de specs van jouw pc bekijk dan is deze sterk genoeg om Kubuntu of eender welke distro te kunnen draaien. Ik kan zelfs Kubuntu met z'n KDE draaien op mijn Acer Aspire One netbookje met z'n 1,6 Ghz processor en 1GB RAM waar 980Mb van overblijft door het gedeelde video geheugen... dus..... :)

Je heb de vraag van me niet echt beantwoord trouwens, zie m'n vorige post. Het zou kunnen dat daar het probleem ligt wat ik ook ondervonden had.

Citaat
heb je toevallig een nVidia kaart in gebruik en heb je de gesloten nVidia driver geinstalleerd?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 12:50:20 door Maik »

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/29, 13:38:41 »
Nee, juist NIET, want Kubuntu 11.10 bevat KDE 4.7 en die heeft een enorme snelheidsboost gekregen zodat ie ook op minder zware systemen prima draait  en het algemene geheugengebruik ver omlaag is gegaan.
Wat je nog wel kunt proberen is het low-fat settings pakket te installeren; die zou nog lichter moeten zijn (11.10).

Van het ver omlaag gegaane geheugen verbruik heb ik ander zéér weinig gemerkt helaas. De 32 bit verbruikt nog steeds zo'n 400 tot 500 MB idle en de 64bit zelfs tussen de 550 tot 780 onder Kubuntu 11.10 en andere KDE 4.7 distro's op de laptop van me. Net als de voorgaande versies.

Dan ben jij 1 van de weinigen, want velen hebben het dus wel gemerkt.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2011/11/29, 14:45:18 »
Heren, het gaat hier om de pc van sozoshii en niet om het netbookje van een ander forumlid...

Specs van de pc van sozoshii zijn ruim voldoende om kubuntu soepel te kunnen draaien, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2011/11/29, 15:08:58 »
Vloeiend scrollen staat standaard nog niet eens aan in FF. Het kan zijn dat hij het zelf heeft aangevinkt.

Een andere mogelijkheid wat het probleem zou kunnen veroorzaken, dat is waar ik tegenaan gelopen ben in Ubu en zelfs Kubu.... al vaker trouwens.... de gesloten nVidia driver met de desktop effecten (Compiz in Ubu en Kwin in Kubu) geven bij mij na het installeren van die driver slechte resultaten tijdens het scrollen in FF.
Dit probleem heb ik bij andere distro's nooit zo ervaren.

Dus sozoshii, heb je toevallig een nVidia kaart in gebruik en heb je de gesloten nVidia driver geinstalleerd? Dan zou daar het probleem kunnen zitten en dat valt niet zo 1,2,3 op te lossen volgens mij.


Ja. Heb een Geforce Nvidia 9400GT en de originele driver van Nvidia.
Verder heb ik momenteel de Sate schijven niet in gebruik.
Alleen ide.



Ik maak enkel nog gebruik van de open Source driver Nouveau anders is het echt niet prettig werken met FF.

DarkEra

  • Gast
Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2011/11/29, 15:17:44 »
sozoshii

Het probleem ligt 'm in de gesloten nVidia driver volgens mij. Met de open source driver Nouveau die standaard meegeleverd wordt heb ik zelf geen problemen en scrollen gaat stukken vloeiender in FireFox.

Probeer eens een installatie te doen en geen gebruik te maken van de gesloten nVidia driver, kijk eens hoe dat gaat.

asphyxia,

Wat werd er eerder gezegd en wat zei ik in een paar posts erboven?

Re: problemen met kubuntu 11.10 - bestandsbeheer - facebook via firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2011/11/29, 15:19:32 »
Probeer eens openSUSE 12.1 KDE.


Suse ligt me niet zo!!!