Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04  (gelezen 631 keer)

Offline krommenek

  • Lid
Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04
« Gepost op: 2012/10/16, 21:50:17 »
Hoi,

Kent iemand een how-to zodat ik een Zukitwo thema's  kan installeren?

het lukt mij niet. Heb de onderstaande zip file ge-unziped in /usr/share/theme maar na een log out en log in, zijn de thema;s niet zichtbaar.
http://gnome-look.org/content/show.php/Zukitwo-Primary-Colors?content=147019

Heb het geprobeerd met myunity en via behher en.thema's. Ook via Ubuntu.tweak wil niet.

Wie helpt?

Greetz,
« Laatst bewerkt op: 2012/10/16, 23:27:40 door krommenek »

Re: Zukitwo thema installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/16, 23:23:58 »
Ik ben benieuwd hoe je het nieuwe thema probeert in te stellen. Via de in *buntu standaard uitgeruste Uiterlijk applicatie staat het nieuwe thema niet. Hiervoor heb je myunity, gnome-tweak-tool o.i.d. nodig.
En nog even ter informatie: welke *buntu (Kubuntu, Xubuntu, Ubuntu etc.) + versienummer gebruik je?

Offline krommenek

  • Lid
Re: Zukitwo thema installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/16, 23:29:01 »
Ik ben benieuwd hoe je het nieuwe thema probeert in te stellen. Via de in *buntu standaard uitgeruste Uiterlijk applicatie staat het nieuwe thema niet. Hiervoor heb je myunity, gnome-tweak-tool o.i.d. nodig.
En nog even ter informatie: welke *buntu (Kubuntu, Xubuntu, Ubuntu etc.) + versienummer gebruik je?

Zie initiele info. Heb wat details toevevoegd, zoals geprobeerd met myUnity en Ubuntu tweak, maar beide willen niet. in Ubuntu 12.04

Re: Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/16, 23:32:35 »
Zie initiele info. Heb wat details toevevoegd, zoals geprobeerd met myUnity en Ubuntu tweak, maar beide willen niet. in Ubuntu 12.04
Sorry, ik was er overheen gelezen  :-[
Heb je Unico 1.0.2. geïnstalleerd staan?
Citaat
NOTE: The GTK3 and GNOME Shell themes require GNOME/GTK 3.4 and Unico 1.0.2 to work correctly.

Re: Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/17, 01:05:14 »
@Luckiboy: Unico is standaard geïnstalleerd in Ubuntu omdat het standaardthema daar gebruik van maakt ;)

@Topicstarter: Wat je moet doen is Nautilus openen (Persoonlijke map) en dan CTRL+H. Daar maak je een nieuwe map genaamd .themes (ja, die punt moet er echt voor). Dan pak je het mapje dat in het Zukitwo-archief zit uit en plaats je die map in .themes Nu open je Ubuntu Tweak of MyUnity en selecteer je het thema.

Offline krommenek

  • Lid
OPGELOST. Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/19, 17:08:16 »
@Luckiboy: Unico is standaard geïnstalleerd in Ubuntu omdat het standaardthema daar gebruik van maakt ;)

@Topicstarter: Wat je moet doen is Nautilus openen (Persoonlijke map) en dan CTRL+H. Daar maak je een nieuwe map genaamd .themes (ja, die punt moet er echt voor). Dan pak je het mapje dat in het Zukitwo-archief zit uit en plaats je die map in .themes Nu open je Ubuntu Tweak of MyUnity en selecteer je het thema.
Precies, alles unzippen in/de eventueel aan te maken directory ./themes is de oplossing.

Cheers!

Modeator edit: Hoofdletters teruggezet op kleine letters.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/19, 20:46:13 door Ron »

Re: Zukitwo thema installeren in Ubuntu 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/19, 20:28:24 »
Mooi te horen dat het gelukt is! :)