Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE  (gelezen 1684 keer)

Phaldmmor

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Gepost op: 2006/09/23, 12:54:59 »
Hallo,

Ik heb een Kodak EasyShare CX7525 en deze verbind ik via USB kabel aan mijn computer. Onder GNOME kan ik zonder problemen foto's downloaden vanaf mijn camera. Echter onder KDE werkt dit niet goed? KDE ziet wel dat er een camera is aangesloten, maar ziet vervolgens niet dat er foto's op de camera staan. Ik weet niet zo goed hoe dit probleem op te lossen, aangezien het onder GNOME wel gewoon goed werkt.

Misschien moet ik de camera op een andere manier koppelen, bijvoorbeeld door te mounten? Ik weet echter niet zo goed hoe dit moet.


Nog wat gegevens :

phaldmmor@PC-Phaldmmor:~$ mount
/dev/md1 on / type ext3 (rw,errors=remount-ro)
proc on /proc type proc (rw)
/sys on /sys type sysfs (rw)
varrun on /var/run type tmpfs (rw)
varlock on /var/lock type tmpfs (rw)
procbususb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
udev on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
devshm on /dev/shm type tmpfs (rw)
lrm on /lib/modules/2.6.15-27-k7/volatile type tmpfs (rw)
/dev/sda1 on /boot type ext3 (rw)
/dev/md2 on /home type ext3 (rw)
binfmt_misc on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw)


# /etc/fstab: static file system information.
#
#            
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/md1        /               ext3    defaults,errors=remount-ro 0       1
/dev/sda1       /boot           ext3    defaults        0       2
/dev/md2        /home           ext3    defaults        0       2
/dev/md0        none            swap    sw              0       0
/dev/hdb        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/hda        /media/cdrom1   udf,iso9660 user,noauto     0       0
/dev/fd0        /media/floppy0  auto    rw,user,noauto  0       0

Phaldmmor

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/24, 19:31:22 »
Niemand een idee?

jpjacobs

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/24, 20:48:15 »
ik zou eens een kijkje nemen naar iets als gtkam of digiKam (frontends voor gphoto2)
(of als je je weg kan me t de CLI naar gphoto2 alleen).
Die ondersteunen heel erg veel camera's
Soms kan rond kijken in de instellingen van je kamera ook helpen, iets als "connection mode" ofzo, waarmee je (in windows) kan kiezen of je de meegeleverde software wil gebruiken of explorer. kies vooor het 2de, dan kan de camera normaal gewoon als schijf gemount worden.

JP

Phaldmmor

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/25, 11:16:41 »
Ik heb digiKAM geinstalleerd, deze ziet mijn fototoestel wel, ziet ook dat er foto's opstaan, maar bij downloaden krijg ik de melding Het downloaden van bestand naamfoto.jpg is mislukt :( Lijkt erop of KDE niet zo goed met mijn foto camera kan communiceren. Vreemde vind ik dat GNOME dit wel kan, dus had eigenlijk verwacht dat het ook onder KDE zou werken.

Ik heb ook GTKAM geinstalleerd, deze herkend de camera ook, maar bij het downloaden van foto's krijg ik de melding PTP Protocol error, data expected.

Phaldmmor

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/25, 12:08:59 »
Nog wat extra info : Ik het net geprobeerd op de programma's GTKAM en DIgikam werken onder GNOME, hier heb ik blijkbaar hetzelfde probleem.
Indien ik de camera aanzet tijdens GNOME sessie is GNOME wel in staat de foto's te downloaden vanaf de camera, het is mij alleen nog niet duidelijk welke applicatie hiervoor gebruikt word. Het zou dus mogelijk moeten zijn om foto's te downloaden.

Ik heb gekeken of ik op mijn camera de instellingen kan aanpassen van PTP naar Messive USB Storage device, maar die optie kan ik helaas nergens vinden :(

Phaldmmor

  • Gast
Digitale camera werkt wel onder GNOME niet onder KDE
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/25, 19:35:24 »
Ik heb inmiddels een workaround gevonden : GThumb lijkt wel overweg te kunnen met mijn camera, met dit programma kan ik de afbeelding opslaan op mijn computer.