Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX  (gelezen 1427 keer)

Offline icehawk

  • Lid
Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Gepost op: 2009/02/24, 19:24:16 »
Ik heb momenteel een AMD 4000+ in huis waarbij ik deze graag wil ombouwen tot een HTPC. Een geschikte geluidkaart en de juiste netwerkkaart heb ik al, welke in GeeXboX voor 100% worden ondersteund.

Maar welke DVB-C kaart met CI (voor smartcard) past daar het beste bij? Via google ben ik er al een hoop tegengekomen, maar wou graag een setje bemachtigen waarbij de afstandsbediening erbij zit. En niet minder belangrijk....... de afstandsbediening moet ook goed onder GeeXboX kunnen werken! En zomaar even een kaartje kopen met "in de hoop" dat het werkt, durf ik liever niet aan.

Tot nu toe heb ik echter wel setjes kunnen vinden waarbij er uitsluitend win X drivers bij zitten.  XD

Wie weet mij te vertellen welke DVB-C kaart met afstandbediening goed onder geeXboX werkt? Of wie heeft er ervaring mee?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/25, 17:16:29 »
**bump**

Zou het kunnen dat mijn vraagstelling binnen jullie forum te technisch is? Of zou ik beter op andere fora mijn vraag moeten stellen?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/25, 17:36:04 »
Daar ben ik wel eens mee bezig geweest. Helaas gaat UPC niet werken.
Hier is wel een link voor multikabel. Effe doorscrollen staan wat suggesties.

http://mythtv-multikabel.blogspot.com/

Offtopic:
Lijpe kabelaars :evil: geef toch gewoon ongecodeerd het standaard pakket door. Dat is veel eenvoudiger voor simpele HTPC knutselaars! Voordeel voor de kabelaars er blijft veel bandbreedte over om weer andere leuke diensten (HD) aan te bieden...

Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline icehawk

  • Lid
Re: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/26, 17:02:44 »
Tnx voor je feedback!

Ik hoop dat ik met je gegeven link wat verder kan komen!

Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/26, 20:29:02 »
@dallco:

Ik heb op de site al een mooie combinatie staan waar mijn oog op is gevallen. Wat wel jammer is dat op de site van geexbox de hardware niet genoemd wordt  ???

Hardware:
Alphacrypt Multicrypt - EAN: 4043745980189
Technotrend Premium C-2300 Hybrid (Windows/Linux/Vista/MCE) - EAN: 4260064633118
Technotrend remote control SET

www.dvbshop.net

Het wordt wel gelukkig aangegeven dat het ook met linux kan. Kan ik dan zondermeer er vanuit gaan dat het ook met geexbox werkt?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Geschikte DVB-C PCI kaart met CLI voor GeeXboX
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/27, 16:40:16 »
Als het met linux werkt zou het ook met geeXboX moeten werken....toch?
Misschien kun je beter op het geeXboX forum vragen. Ik bedoel het is een zelfstandig OS. Hier vindt je denk ik vooral Ubuntu kennis........

Succes met je zoektocht,
Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10