Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk laag/ goed/ zeer goed...  (gelezen 20604 keer)

schoapd

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #25 Gepost op: 2006/10/04, 12:53:28 »
Ja dikke shit.... het grootste probleem is die interfaces, ik krijg gewoon die schrijfrechten niet en dat betekent geen internet, kun je je het voorstellen!!!!???

Zit ik me hier met windows te behelpen... (een ill. versie nog wel...:P)


gksudo gedit/etc/network/interfaces  werkt bij mij gewoon niet meer.

Ik mag nog net mn wachtwoord invullen, maar doorgeschakeld naar de interfaces wordt ik niet mee.
De terminal geeft gewoon weer mn desktop naam aan om het volgende commando in te voeren...

Als je dan weer gksudo gedit/etc/network/interfaces  invoert, krijg ik command not found....


Serious problems dus, je zou me erg blij maken als je me kan helpen het op te lossen...!!!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #26 Gepost op: 2006/10/04, 16:50:50 »
er moet een spatie tussen gedit en /etc/network/interfaces :) ...

want gedit is een commando en /etc/network/interfaces is een parameter voor dat commando (de bestandsnaam die moet geopend worden in gedit)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #27 Gepost op: 2006/10/04, 17:31:25 »
Citaat van: schoapd
De network manager vraagt om een wachtwoordsleutel, ken je dit, enig idee wat daarmee wordt bedoel?
Een netwerk moet beveiligd zijn zodat niet iedereen op je eigen netwerk zit mee te surfen. Als een netwerk in je buurt niet beveiligd is kun je daar zo op. Een netwerk wordt beveiligd met Wpa of Wep. Zelf heb ik een Linksys-router. Die genereert een Wep-key (soort wachtwoord). Diezelfde key moet ik op mijn laptop ook ingeven in de network manager, anders kan ik niet van mijn eigen netwerk gebruik maken.

Je moet dus een wachtwoord weten om op een beveiligd netwerk te komen. Dit betreft mijn eigen Linksys-router. Hoe het op andere routers of gewone modems werkt weet ik niet. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

Gast

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/04, 18:56:46 »
Profox bedankt, natuurlijk een spatie, ge seit een engel!!

Saamelainen ook bedankt!!! Die networkmanager gnome komt vast nog wel een keer...

Heb'm er eerst afgegooid om mn internet weer voor elkaar te krijgen.

Die doet het helaas nog steeds niet. Zou een van jullie mn interfaces willen checken? Ik denk nl dat daar het probleem moet liggen en heb geen goede back-up meer....

auto lo
iface lo inet loopback

(twee enters dus...)
auto eth1
iface eth1 inet dhcp

auto eth2
iface eth2 inet dhcp

auto ath0
iface ath0 inet dhcp

auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp

(twee enters)
iface ra0 inet dhcp
wireless-key *********(mn key)
wireless-essid hartog

auto ra0

schoapd

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/04, 19:11:06 »
Zie het bericht van Schoap DIrk als niet verzonden....

Ik zit weer op het internet. En bedank jullie nogmaals nederig...

Saamelainen

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #30 Gepost op: 2006/10/04, 19:21:17 »
Gelukkig...:)
En het zou me helemaal niks verbazen als je op het netwerk van je buren zit te internetten.:)

schoapd

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #31 Gepost op: 2006/10/04, 19:58:25 »
ha ha, das een mooie opmerking. " t gaat idd wel mega mega snel voor dat goedkope abonnementje van ons, yahoeeeeeeee!!!!

Saamelainen

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #32 Gepost op: 2006/10/06, 00:10:08 »
Citaat van: schoapd
Help Dragon9114!!!

En als ge tijd overhebt help deze arme beginneling ook even....

De helpuitdaging!! is gerelateerd aan de zgn. en beruchte 'networkmanager-gnome'!

Uitgangssituatie:

- de interfaces zijn bewerkt en bevat alleen het volgende:
auto lo
iface lo inet loopback

- Via beheer -- netwerk, is er geen actieve verbinding...
- De networkmanager-gnome is geinstalleerd.
- Ik wil verbinding maken met het network '******' (de naam is geheim, mijn gevoel zegt me dat dat wijs is) en die staat ook bij de 'keuzes'.
- Om verbinding te maken met '******', vraagt ie om een wachtwoordzin...
Andere opties zijn een sleutel (hex), of een sleutel (ascII)...
-vervolgens kan er nog de keuze gemaakt worden voor een open of gesloten systeem.
- normaal zorg ik voor verbinding met het network via beheer -- network, voer een sleutel in, zet 'm op heximaal (?), en DHCP....

'Vragen:

- Hoe krijg ik verbinding met mn draadloze network via de networkmanager?
- Kloppen de

dragon9114

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #33 Gepost op: 2006/10/06, 07:31:09 »
het probleem bij mij is dat er geen nog geen wep key op zit.

dus als er geen key is ingestelt kan ik geen verbinding maken me het netwerk in linux ?

Saamelainen

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #34 Gepost op: 2006/10/06, 09:10:03 »
Als er in je router geen Wep-key is ingesteld dan moet dat in de network manager ook niet. Maar je netwerk is dan onbeveiligd!

Bij mij staat bij wireless en security in de router een optie Generate key.

schoapd

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #35 Gepost op: 2006/10/09, 21:33:36 »
Ik heb hieronder info gegeven hoe de situatie met mn networkmanager gnome ervoor staat... Kan iemand me helpen?
Of zijn er wellicht alternatieven om te kunnen zien hoe goed de huidige verbinding met het netwerk is?:

----------------------------------------------------------------------------
Verbinding maken met het network van mn pa, de (hoofd)computer...is geen probleem.

systeem -- beheer -- netwerk -- netwerkinstellingen -- eigenschappen:

sleuteltype: ik heb'm op hexadecimaal staan.

(Wanneer moet je hexadecimaal invoeren en wanneer ASCII/ normal?)

sleutel: de wep-key, van mn pa, die noodzakelijk is om verbinding te krijgen voer ik in.

DHCP....

(Zonder de networkmanager geen probleem, een goede verbinding)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu met de networkmanager.

Ik zie nu als ik het icoontje van de networkmanager aanklik een balkje die idd aangeeft dat er een bepaalde mate van verbinding met het desgewenste netwerk is....

(ik kan nu echter niet op internet)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik klik op de netwerkmanager, klik het gewenste draadloze netwerk aan en ik moet een wachtwoordzin of websleutel invoeren.

Ik kies voor het invoeren van mn sleutel en de sleuteltype (hex)
Ik heb zowel de opties open systeem als gedeelde sleutel geprobeerd.

Krijg echter geen verbinding met het draadloze netwerk

Ik snap niet hoe ik dit moet oplossen en hoop dat je me kan helpen en/ of een aanknopingpunt kan geven

Gast

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #36 Gepost op: 2006/10/30, 18:27:16 »
weet iemand hierow hoe je je wep-key kan krijgen (doe dit voor het eerst) alvast bedankt :p

FrankVdb

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #37 Gepost op: 2006/10/30, 23:41:34 »
Citaat van: daniel
weet iemand hierow hoe je je wep-key kan krijgen (doe dit voor het eerst) alvast bedankt :p
Inloggen via een browser op je router (de mijne zit op het adres 192.168.0.1, is een standaardadres dacht ik) en daar je WEP-beveiliging instellen.

FrankVdb

  • Gast
netwerk laag/ goed/ zeer goed...
« Reactie #38 Gepost op: 2006/10/30, 23:43:19 »
Citaat van: schoapd
ha ha, das een mooie opmerking. " t gaat idd wel mega mega snel voor dat goedkope abonnementje van ons, yahoeeeeeeee!!!!
Ik heb onder Ubuntu een betere draadloze verbinding dan onder Windows 2000... Geen idee hoe dit te verklaren valt.

Je hoort me in elk geval niet klagen. :cool: