Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Filmpjes website  (gelezen 3940 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
[Opgelost]Filmpjes website
« Gepost op: 2009/07/23, 13:43:02 »
Wie kan de filmpjes op onderstaande website afspelen (zowel beeld als geluid):
http://www.psv.tv/

Met VLC en MediaPlayerConnectivity krijg ik alleen beeld, maar geen geluid (De preview komt wel met beeld en geluid). Zo ja, welke sofware is daarvoor nodig, voordat ik heel firefox vol gooi met plugins en andere alternatieve software ga installeren.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/07/24, 01:01:57 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes website
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/23, 15:22:14 »
Ik  :)



Moet wel eerst mijn NoScript  tijdelijk toestemming geven.
Zal wel ook zo met Addblock zijn.
Eerst komt kort reclame en dan speelt de clip van Uw keuze af.
Mijn Players zijn VLC inclusief VLC plugin voor  Firefox plus Totem(gstreamer) ook met de plugin voor Moz.

PS: Zet Mediaplayerconnectivity eens tijdelijk uit !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Filmpjes website
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/23, 16:48:51 »
Bij sommige heb ik wel geluid en bij sommige niet. Ik gebruik het zelfde als Wanda Rooze inclusief de plug-ins.

groetjes, Louke

Re: Filmpjes website
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/23, 17:45:03 »
Het zelfde als Louke1968
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline masy

  • Lid
Re: Filmpjes website
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/23, 20:16:51 »
Er zijn altijd problemen/gedonder met het Multimedia maken van Firefox.
Voor eens en altijd rekenen we met het navolgende hiermee af! (Ervanuit gaande dat je Jaunty hebt)
Start Firefox, ga naar menu Extra ->Privégegevens opruimen... Vink alles aan. (Met name de cookies) en ruim alles op.
Sluit alle instanties van Firefox.

Er zijn inmiddels nieuwe updates. Installeer die met:
gksu gksu --desktop /usr/share/applications/software-properties.desktop /usr/bin/update-manager


ALs je hebt liggen "stoeien" met diverse Mozilla-plugin players, deïnstalleer deze eerst.
Je kunt dit opvragen middels:
apt-cache search --installed mozilla-plugin
apt-cache search --installed mozilla-mplayer

of keihard alle media-players verwijderen (mijn voorkeur):
sudo apt-get remove mozilla-mplayer mozilla-plugin-vlc totem-mozilla

Als je dit commando voor de 2e keer herhaald, zal apt-get reageren met de melding dat:
Pakket mozilla-mplayer is niet geïnstalleerd, en wordt dus niet verwijderd
Pakket mozilla-plugin-vlc is niet geïnstalleerd, en wordt dus niet verwijderd
Pakket totem-mozilla is niet geïnstalleerd, en wordt dus niet verwijderd
sudo apt-get remove mozilla-mplayer mozilla-plugin-vlc totem-mozilla
Dit is OK!

Nu gaan we Firefox voor 99% Multimediaal maken:
Kopiëer of plak onderstaande regels. Het maakt niet uit of een pakket al- of niet geïnstalleerd is.
Apt-get zal hooguit reageren met een melding dat een pakket al geïnstalleerd is.

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Open de (apt-get) sources list en voeg hierin de tekst  tussen de === aan het einde in :

Bewerken sources.list:
sudo gedit /etc/apt/sources.list

Kopiëer deze tekst:
=============================================
deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu jaunty universe multiverse
deb-src http://archive.ubuntu.com/ubuntu jaunty universe multiverse
=============================================

En sla/bewaar dit bestand op.

type/kopiëer vervolgens:

sudo apt-get update
sudo apt-get install mplayer smplayer smplayer-themes gnome-mplayer
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/jaunty.list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list
sudo apt-get update
sudo apt-get install medibuntu-keyring
sudo apt-get update
sudo apt-get install w32codecs libdvdcss2
* Voor 64-bit machines:  sudo apt-get install w64codecs libdvdcss2

sudo apt-get remove mozilla-mplayer mozilla-plugin-vlc totem-mozilla
Start Firefox, ga naar menu Extra ->Privégegevens opruimen... Vink alles aan. (Met name de cookies) en ruim alles op.
Sluit alle instanties van Firefox.

sudo apt-get install totem-mozilla

1: Ga naar www.nos.nl-> Laatste NOS journaal. Deze moet zonder problemen opstarten.
2: In deze site-> Radio1 Live -> Kies Windows Media (Enter) en Radio1 Live moet afspelen
3: In deze site-> Journaal 24-> Melding Install Microsoft Silverlight->Klik hierop-> Moonlight 1.01 verschijnt-> klik op Linux i586->
   melding Firefox-> (Heeft voorkomen blabla (go-mono.com) blabla..->Klik op Toestaan->Melding: installeer alleen blabla... klik op
   Novell-Moonlight-1.0.1.i586.xpi.->Kies Nu installeren -> Kies Firefox Herstarten. Sluit alle instanties van Firefox en start Firefox
   opnieuw op. Kies NOS.nl-> Journaal24-> Melding "Would You like to play blabla... Klik op Install Codecs. -> Melding Software License->
   Klik op Accept.
   Melding Toegang geweigerd? 2 Opties:
   1: Klik op: > Bekijk de live uitzending in Windows Media Player: Totem speelt gewoon af...
   2: Sluit alle instanties van Firefox af. Type sudo firefox. (Met root-rechten werkt/installeert Moonlight wel. Heeft NIET mijn voorkeur...)
4: Kies Politiek24. Wordt niet gestart. Rechtermuis toets, kies afspelen met Totemplayer -> moet werken...
5: Dubbelklik op een video (mediatheek) de Flashplayer moet nu automatisch opstarten...
6: Ga naar www.psv.tv: En constateer wat jij meemaakt... Beeld wordt afgespeelt, geluid niet. Grr..(WMA/WMV 9)!
   Echter:
   Als je sudo apt-get remove totem-mozilla en vervolgens de mplayer installeert: sudo apt-get install mozilla-mplayer
   en Firefox reset door de Privégegevens op te ruimen, krijg je daarna beeld én geluid op www.psv.tv. Echter niet meer op NOS.
   Voor PSV zit de "kruks" zit ergens in de Flashplayer. Er is een 10.0 versie voor Linux beschikbaar maar die moet gecompileerd worden...
7: Roep de "freaks" op om samen met mij die "kruks" op te lossen. Het hoeft toch niet zo te zijn dat je in Firefox van media-speler moet veranderen
   om een inhoud af te spelen... Voor de NOS Totem, Voor PSV de MPlayer... Waar gaan we ergens de "mist" in... Hoop dat jullie meedenken...

Gr, Masy...

 

 
   
   



Offline Willy4

  • Lid
Re: Filmpjes website
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/23, 20:49:18 »
Met alleen Adobe Flash, Moonlight, Totem-mozilla en Xine plugin doet alles het bij mij prima in de sites zelf. Zonder dus een extra mediaplayer te starten.
Hm.. Ik heb Totem-GStreamer niet geinstalleerd staan, alleen Totem-Xine. Misschien dat dat het verschil maakt.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Tom

  • Lid
Re: Filmpjes website
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/23, 22:19:58 »
8  =  Mijn geinstalleerde Players. In totaal  3.

1 = Totem(gstreamer). Voor al mijn DVD´s en Video clips etc af te spelen.

Andere hebben daar een andere mening (ervaring) mee , maar bij mij speelt de Totem(gstreamer) excellent  DVD´s  en CD´s af.

Is ook een kwestie van welke  ,, Gstreamers  ,, U geinstalleerd heeft.  zie art: 6.

Met de YouTube Plugins kunt U ook makkelijk YouTube filmpjes bekijken   en ook opzoeken
Om ook ondertiteling te bekomen voor Uw Films  volg onderstaande handeling aub.     

Open een Totem  en ga naar “bewerken  >  voorkeuren >  Plaats vinkje bij  >  Ondertitelingsbestanden automatisch laden

bij laden van film.

Ook zet ik bij Totem - Bewerken - Weergave - visuele effecten uit. ( gebruikt  te veel processor tijd ).
Totem (mediaspeler) - Wikipedia   <  Zeer  interessant  lees  voer .

2 = VLC Player. Allround Player.

Instellingen   >  preferences  > beneden rechts geavanceerde opties aanzetten > Audio  >  uitvoer

modulus  > zetten op  Alsa  >  opslaan en afsluiten .
VLC media player - overvieuw
                                                                                                                                                     
                                   

3 = Rhythmbox. Voor al mijn audio af te spelen.

Alle plugins uit gevinkt ( Mijn MP3 player heeft niks op te Internet zoeken )  +  Podcasts zoeken gezet op handmatig.                           

Voorkeursformaat gezet op MP3 + Afspelen gezet op willekeurig + Nieuwe muziek  bestanden bijhouden.

Rhythmbox maakt gebruik van Gstreamer. Audio staat op Pulse.
Radio-Locator   Voor streaming URLs te zoeken , en dan kopieren en plakken in Uw Rhythmbox Player.

Rhythmbox - Wikipedia 

Als U  Players en Codecs ( Sitemap codecs multimedia ) geinstalleerd heeft  inclusief  Flash etc dan test het maar op onderstaande URL..

live TV, Films en Video's op KanalenKiezer™. Online. Gratis. 

Dus wat Media betreft in Firefox : De Totem Moz  Plugin , De VLC Firefox Plugin .

En via ubuntu restrict extras de :  Adobe´s  flashplugin

Voor de rest Media : w32codecs , libdvdcss2 en non-free codecs.

Speel alle soorten van DVD´s en CD´s af inclusief Videoclips allerhande soorten.

Alle onderstaande Websites speel ik probleemloos af , voor mij een teken dat alles goed afgesteld is qua multimedia.
( Testsite ) deredactie.be = ++++

( Testsite ) Elsevier.nl - Video = ++

( Testsite ) Journaal 24 | NOS = ++

( Testsite ) live TV, Films en Video's = +++

( Testsite ) allekanalen.nl/ TV Radio. =  ++

( Testsite ) Player omroep.nl- VARA = +++

( Testsite ) bvn - nl - online radio = +++

( Testsite ) VTM Nieuws = +++

( Testsite ) rtl.nl actueel - nieuws = +++

( Testsite ) Het Belang van Limburg = +++

( Testsite ) Uitzendinggemist.NL = +++

YouTube  etc  spelen voortreffelijk beeld en audio.

DVD´s  gaan ook prima.
Met deze instellingen speel ik 99.9 % alles af. (100% bestaat niet). :)
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-p-mijn-jaunty-9-04
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Filmpjes website
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/24, 01:01:39 »
Damn, wat een gedoe wordt dit. Ik zet dit topic op opgelost. Ik heb genoeg om mee te spelen merk ik al wel. Bedankt voor de reacties!
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: [Opgelost]Filmpjes website
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/03, 10:34:54 »
Ik weet dat er [opgelost] bij dit topic staat maar ik betwijfel of deze oplossingen nog actueel zijn aangezien PSV.tv ook gebruik maakt van Silverlight als je het via de site direct benadert. Voor silverlight heb je natuurlijk moonlight maar die loopt altijd een versie achter. Bij mij werkt moonlight ook niet voor PSV.tv (net zo min als voor RTLgemist zoals het bij niemand lijkt te werken).

Een beetje bladeren door de bron van PSV.tv leverde echter de volgende URL op: http://reflector.kpnstreaming.nl/?user=psv.nl&file=stream/PSV_XXXX.wmv&type=streaming&service=windowsmedia&output=asx
Hierbij moet je voor XXXX de code invullen van het filmpje dat je wil zien. Deze link geeft een wmv-stream en daar kan totem wel mee omgaan als je de juiste codecs hebt geinstalleerd. De code van het filmpje kun je achterhalen door er op te klikken en naar de url te kijken, bijvoorbeeld: http://www.psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=7726 . Wat er achter "ProductID=" staat is de code van het filmpje, 7726 dus.

De link: http://reflector.kpnstreaming.nl/?user=psv.nl&file=stream/PSV_7726.wmv&type=streaming&service=windowsmedia&output=asx zou je nu in je browser moeten kunnen openen of via "locatie openen" in Totem.

Overigens als silverlight bij jullie wel direct werkt op PSV.tv hoor ik het graag natuurlijk.




« Laatst bewerkt op: 2011/03/03, 10:37:03 door erik1984 »

Offline Stijnen

  • Lid
Re: [Opgelost]Filmpjes website
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/03, 12:01:51 »
wow! Ik wist geeneens dat ik dit topic ooit aangemaakt had  :o
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: [Opgelost]Filmpjes website
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/03, 12:12:59 »
Is ook al weer een tijdje geleden zie ik aan de OP-datum =D Bij Google zoeken op Ubuntu en PSV.TV (ik keek daar onder Windwos weleens filmpjes) kwam dit topic bovenaan dus vandaar dat ik het even heb opgegraven.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: [Opgelost]Filmpjes website
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/03, 12:14:35 »
Prima, ken deze manier nog niet, dus alsnog bedankt :)
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: [Opgelost]Filmpjes website
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/03, 12:30:44 »
Wat ik gedaan heb lijkt trouwens nu wel ineens moeite voor niks: Er nog een echte oplossing ontdek ik nu, het officiele YouTubekanaal van PSV: http://www.youtube.com/user/psveindhoven?blend=1&ob=5 (staan exact dezelfde filmpjes op). Dit lijkt me wel de definitieve oplossing  O0