Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: module blacklisten bij opstarten installatiecd?  (gelezen 633 keer)

module blacklisten bij opstarten installatiecd?
« Gepost op: 2008/03/21, 09:38:26 »
Wat ik me afvroeg is of het mogelijk is een bepaalde module die voor problemen zorgt al bij het opstarten van een installatiecd te blacklisten. De laptop van mijn moeder geeft problemen met de intel_rng module, ik wil de hardy beta proberen op die laptop omdat tot nu toe feisty en gutsy niet goed aan de praat waren te krijgen, en een alpha van hardy heron hoopvol lijkt. Maar in de alpha versie was net als bij alle andere ubuntus die ik heb geprobeerd de intel_rng module een probleem. Dit is op te vangen door deze te blacklisten:

echo "blacklist intel_rng" >> /etc/modprobe.d/blacklistmaar dan moet je wel eerst de boel geïnstalleerd hebben. Gelukkig geeft de intel_rng niet altijd problemen, dus installeren lukt uiteindelijk wel, maar ik vroeg me af of ik de irritatie van het een aantal keer moeten proberen niet kon voorkomen door bij het opstarten deze module al te blacklisten.

Bijvoorbeeld door achter de kernel line iets toe te voegen als blacklist "intel_rng" oid.

Iemand een idee?