Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dvd-stuurprogramma bij installatie Windows in Virtual box onder Xubuntu?  (gelezen 1606 keer)

Nadat ik in Windows7 met succes Xubuntu in Virtual box installeerde, probeer ik nu het omgekeerde:

Ik installeerde Ubuntu als enige besturingssysteem op mijn notebook en installeerde vervolgens Virtual box ( zie www.virtualbox.org)
Daarna maakte ik in Virtual box voor Windows een nieuwe machine aan ( zo heet dat daar)  en begon met de installatie van Windows7 in die machine.
Alles leek goed te gaan, maar nadat ik in Windows7 klikte op Nu installeren  kwam er deze vraag:

Selecteer welk stuurprogramma moet worden gebruikt.
Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt.


Wie weet welk stuurprogramma ik waar nu moet vinden?

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dvd-stuurprogramma bij installatie Windows in Virtual box onder Xubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/30, 14:57:09 »
Probeer dit eens:
Citaat
Old question, but I had the same one and found my answer.  VirtualBox Settings menu, click on storage, Host Drive and select the "Passthrough" box.

Bron:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/fail-installing-windows-7-in-virtual-box/c3c05f1c-a5cd-4ac8-ba67-c4a4dc2c0e9d
Antwoord #6 door gbloyer.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/30, 15:03:39 door Pjotr »

Re: Dvd-stuurprogramma bij installatie Windows in Virtual box onder Xubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/30, 23:53:50 »
Ongelooflijk over welke parate Ubuntu-kennis jij beschikt, Pjotr. Dit werkt!
Mijn Windows7 draait nu onder Xubuntu als een tierelier. Dus geen dual-boot en geen crouton-achtige oplossing als bij de Chromebook.
Met twee klikken kom ik in van Ubuntu -waar ik alle Internetverkeer doe middels Firefox en Thunderbird- in Windows7 voor mijn Ms-Access toepassingen

Hartelijk bedankt!

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.