Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz / beryl ?  (gelezen 670 keer)

msjonathan

  • Gast
compiz / beryl ?
« Gepost op: 2007/06/13, 13:19:35 »
hallo ik ben hier weer nog maar eens :p
ik zou graag mijn dekstop verfraaien nu ben ik 2 programmas dekstop mangegers tegengekomen
compiz en beryl, weet iemand hier het verschil tussen , wat raden jullie mij aan, en heeft iemand oms voorbeelden
Is er een stabiele versie?

nog maals bedankt voor julie snelle reacties op de vorige topics.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
compiz / beryl ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/13, 13:36:17 »
Stabiele versie: nog niet echt.. composite staat nog steeds in zijn kinderschoenen.. (Aiglx is nog lang niet waar het moet zijn en Xgl is ook maar een tijdelijke hack; en Compiz/Beryl zijn aan het mergen in een nieuwe compositing window manager)

De toekomst belooft wel goede dingen op het vlak van compositing :)

Ik zou voorlopig eerder Beryl aanraden, omdat ik daar de minste problemen mee had, omdat die bij mij sneller werkte, en omdat die meer mogelijkheden heeft. Maar sommige mensen beweren het tegengestelde over de snelheid (dat Compiz sneller is dus)

Verschil Beryl/Compiz: Beryl is een fork van Compiz. Dit betekent dat Beryl is ontstaan uit code van Compiz maar zijn eigen gang is gegaan met de ontwikkeling. Tegenwoordig werken de meeste plugins van Beryl echter op Compiz en omgekeerd. Het nieuwe OpenCompositing project wil de twee communities (Compiz en Beryl) opnieuw samen brengen. (OpenCompositing is een overkoepelend project dat is opgericht door de community achter Compiz én Beryl) www.opencompositing.org
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)