Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SUDO help?  (gelezen 816 keer)

mastaraymond

  • Gast
SUDO help?
« Gepost op: 2007/11/30, 14:34:08 »
Hallo,

Na enige tijd heb ik dan toch Ubuntu werkend gekregen. Maar nu zit ik met een probleem. Als ik probeer met de Terminal een Sudo command in te voeren, gebeurd er niets. Het enige wat er staat is "[sudo] password for raymond:". Ik probeer in dit geval dit in te voeren: "sudo apt-get install compizconfig-settings-manager emerald".

De output ziet er als volg uit
raymond@RaymondLinux:~$ sudo apt-get install compizconfig-settings-manager emerald
[sudo] password for raymond:
raymond@RaymondLinux:~$
Ook "Sudo -i" doet niets. Enig idee wat ik verkeer doe?

~Raymond

Offline Soul-Sing

  • Lid
SUDO help?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/30, 14:44:11 »
je inlogpass intypen. echter onder het typen iets niets zichtbaar! dan enter.
inlogpassword=sudopassw.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
SUDO help?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/30, 14:45:09 »
Ehm, je wachtwoord ingeven achter ... password ...?

EDIT: als je Enter geeft (zonder iets in te tikken), meldt de terminal inderdaad niets terug, dus waarschijnlijk heb je dat gedaan.

mastaraymond

  • Gast
SUDO help?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/30, 14:47:16 »
Citaat van: leoquant
je inlogpass intypen. echter onder het typen iets niets zichtbaar! dan enter.
inlogpassword=sudopassw.
Het werkt! Dankjewel. Waarschijnlijk ben ik nog gewent aan *******, ik dacht dus ook dat een "enter" voldoende zou zijn.

Is er een manier om te vermijden dat je een password moet invullen? Aangezien ik de enige ben die deze computer gebruikt..

Offline Soul-Sing

  • Lid
SUDO help?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/30, 15:00:20 »
het werken met sudorechten=linux. dat maakt je systeem veilig, en houdt je systeem velig, en zorgt ervoor dat er geen "progs" geinstalleerd worden zonder jou toestemming. zo blijf je de baas over je systeem, zonder virussen en spyware.

mastaraymond

  • Gast
SUDO help?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/30, 19:37:07 »
Citaat van: leoquant
het werken met sudorechten=linux. dat maakt je systeem veilig, en houdt je systeem velig, en zorgt ervoor dat er geen "progs" geinstalleerd worden zonder jou toestemming. zo blijf je de baas over je systeem, zonder virussen en spyware.
Oke. Bedankt in ieder geval!