Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bittorrent downloads traag tov XP  (gelezen 1984 keer)

Valeeva

  • Gast
Bittorrent downloads traag tov XP
« Gepost op: 2007/12/26, 20:01:33 »
Om een of andere reden gaan torrent downloads in Ubuntu veel langzamer (ongeveer de helft) dan dezelfde torrent downloads in WinXP.

Ik heb geen router, zit aan een kabelmodem en gebruik de standaard bittorrent client van Ubuntu. Ik heb wel andere clients geprobeerd maar die waren even traag.

Weet iemand of Bittorrent op een of andere manier afgesteld moet worden om maximale snelheid te halen?

Nik

Offline siegi

  • Lid
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/26, 20:06:10 »
ktorrent is naar mening de snelste.
Je kan ook utorrent onder wine draaien.

Valeeva

  • Gast
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/26, 20:18:12 »
utorrent gebruik ik in XP en is supersnel. Ik vraag me alleen af of de downloads in Ubuntu sneller zullen gaan met deze client - ik vraag me sowieso af of de client iets uitmaakt.
Maar ik heb andere clients geprobeerd en de snelheid in Ubuntu is met alle clients echt veel lager dan in XP.

Eigenlijk is heel internet trager in Ubuntu dan in XP. Dat is al zo sinds ik een aantal jaar terug begon met Ubuntu. Eerst dacht ik dat het aan de router lag maar die gebruik ik niet meer. Misschien moet ik iets tweaken met de netwerkverbinding?

HydroDiOXide

  • Gast
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/26, 20:51:46 »
Probeer Deluge eens. Een snelle torrent client die net zo minimal is als utorrent.

Offline siegi

  • Lid
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/26, 20:56:27 »
als je bv eens naar www.speedtest.nl surft daar een paar keer test onder windows.  En dan een paar keer onder linux.  
Merk je dan veel verschil?

Je kan van utorrent de stand alone .exe downloaden, als wine geinstalleerd is kan je utorrent opstarten door een simpele dubbel klik.
Maar persoonlijk vind ik ktorrent minstens even snel.

Offline Ivan1986

  • Lid
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/26, 21:25:03 »
het maakt echt niet veel uit welk programma je gebruikt hoor. ik ben al een maand bezig met een 7.5gig te downloaden via utorrent en het gaat echt niet snel... hangt af van de torrent en meer niet... (oke deels wel maar de marge licht daarin  heel laag)

Offline koen_92

  • Lid
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/26, 21:47:45 »
Wat heeft het dan voor een zin, om een poort te openen, voor zo'n torrent programma? Daar mee gaat de snelheid toch wel omhoog?

Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/26, 23:58:46 »
Ik had hetzelfde probleem, maar ben overgestapt naar het programma Azureus. Daarin haal ik wel hogere downloadsnelheden. Je kan hem gewoon vinden met installeren/verwijderen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Valeeva

  • Gast
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/27, 15:16:32 »
Speedtest geeft de juiste snelheid weer. Ik ga toch nog maar een andere client proberen. Bedankt allemaal.

Valeeva

  • Gast
Bittorrent downloads traag tov XP
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/27, 15:50:16 »
Bij installatie van Azureus kan ik de benodigde poort testen. Blijkt dat ie dicht is. Met Firestarter een regel aangemaakt om voor Azureus de poort open te doen. Blijkt te werken :)