Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug van weggeweest  (gelezen 1772 keer)

Terug van weggeweest
« Gepost op: 2008/03/29, 14:01:14 »
Hey iedereen! Ik ben een lange tijd weggeweest, en heb even m'n rug naar ubuntu gekeerd (sorry :s). Nu zou ik graag de draad weer willen oppakken, maar voor dat ik dat zou willen doen zou ik eerst nog wat info willen vragen over de nieuwe uitgave (8.04) en is het beter om nog eventjes te wachten op hardy?

Welke grote verbeteringen zijn er in Hardy tov feisty (de laatste ubuntu die ik gebruikt heb)? En omdat ik nu een nieuw systeempje heb: Is Beryl al standaard meegeleverd of niet? Is het makkelijker om Beryl te installeren?

Graag wat info en raad van jullie

Offline Bobbie

  • Lid
Terug van weggeweest
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/29, 15:34:09 »
welkom welkom
De nieuwe versie Hardy zitten nog veel bugs in, het is nu ook dan een Beta versie, die ze aan het verbeteren zijn, installeren is alleen voor diegene die willen testen, daar zijn ook aparte topics voor gemaakt     http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21533
en   http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14078
Uiteraard zijn er vele verbeteringen aangebracht, die zijn daar te lezen, tevens Berrel omgetoverd naar compiz, die wordt standaard geinstalleert, behalve de manager en data base.

gr

Offline Tom

  • Lid
Terug van weggeweest
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/29, 15:38:15 »
Het heet niet meer Beryl maar Compiz en ja die is standaard erbij.
Gutsy herkent veel meer als feisty Uw hardware Wifi kaart etc.
Maar ik zou wachten op Hardy 8.04 die komt over 26 dagen uit.
Dan heeft U ook de nieuwe Firefox 3 en nog meer zaken die geweldig verbetert zijn.
Het is als U de Gnome versie neemt ook een LTS uitvoering met drie  jaar ondersteuning.
Grz Tom.

Edit Bobbie was mij voor.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Terug van weggeweest
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/29, 15:50:01 »
ok, nog eventjes wachten dus, wanneer ik hardy geinstalleerd heb zal ik wel eens rondvragen voor die manager enz... te installeren.
Man ik hou van dat community-gevoel, altijd zo snel geholpen :)

edit: ik heb hier nog een wifi-usb-stick liggen, ik zou hardy eventueel eerst op een ander systeem willen testen, zou je een US Robotics USR805423 werkend krijgen op hardy?

Terug van weggeweest
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/29, 18:15:32 »
die usr805423 stick werk out of the box...voor mij toch al in feisty en gutsy, in hardy nog niet getest, maar ik zie niet in waarom hij het ineens niet meer zou doen...

Terug van weggeweest
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/29, 20:49:32 »
njah, ik heb die nog maar net, en ik heb tot en met feisty gewerkt (niet draadloos weliswaar)
als die stick out of the box werkt zou dat ideaal zijn :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Terug van weggeweest
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/31, 12:00:13 »
Ik heb Hardy nu al en ik ben er zeer tevreden over. Enkel firefox 3 doet nog wat moeilijk maar voor de rest is het een hele grote verbetering tov Feisty.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tom

  • Lid
Terug van weggeweest
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/31, 12:06:09 »
Citaat van: bartek
Ik heb Hardy nu al en ik ben er zeer tevreden over. Enkel firefox 3 doet nog wat moeilijk maar voor de rest is het een hele grote verbetering tov Feisty.
Je kunt bij Firefox iets instellen dan werkt hij dobbel zo snel en freeze ook niet meer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Terug van weggeweest
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/31, 14:58:45 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: bartek
Ik heb Hardy nu al en ik ben er zeer tevreden over. Enkel firefox 3 doet nog wat moeilijk maar voor de rest is het een hele grote verbetering tov Feisty.
Je kunt bij Firefox iets instellen dan werkt hij dobbel zo snel en freeze ook niet meer.
Welke instelling is dat? En wat doet het precies?

Offline Tom

  • Lid
Terug van weggeweest
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/01, 16:25:11 »
Typ in browster vak  about:config - enter.
Scroll naar onder tot je bij urlbrowster maxRichresults  komt daar staat normaal 25.
Die regel rechts aanvinck of dubbelkik dan kiezen voor Modify  en U kunt dat getal 25 veranderen in bv 10.
Ik heb het op nul gezet.
Wil je het later toch weer orginaal hebben terug het zelfde maar niet Modify  doch Reset.                                                                                                               Met het op nul te zetten krijg ik geen extra URL meer  die je normaal kunt zien als je op het pijltje kikt naast uw browser venster.
Er zullen er wel zijn die dat juist goed vinden maar ik als basic gebruiker heb er niets aan.
En als ik het pijltje onder view gebruik kom ik ook snel op mijn sites , alleen die word weer leeg bij afsluiten van FF.
Ik heb bemerkt dat mijn Firefox 3 beta 4 VEEL sneller oplaad .
Heb ook geen enkele freeze gehad ook niet met Flash filmpjes.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Georg

  • Lid
Terug van weggeweest
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/15, 13:30:27 »
Citaat van: MottigenHond
ok, nog eventjes wachten dus, wanneer ik hardy geinstalleerd heb zal ik wel eens rondvragen voor die manager enz... te installeren.
Man ik hou van dat community-gevoel, altijd zo snel geholpen :)

edit: ik heb hier nog een wifi-usb-stick liggen, ik zou hardy eventueel eerst op een ander systeem willen testen, zou je een US Robotics USR805423 werkend krijgen op hardy?
Hallo

En, werkt deze feilloos? Geen driver nodig?? Ik krijg het nl. niet voor mekaar. Geen verbinding. Ndiswrapper heb ik zo te zien niks aan.
Gewoon bekabeld dus wel, en dat kan zowel via gewone modem als via USR5463, dat via modus gaat. Dus lijkt mij dat laatste ook goed werkt.

 Ik heb alleen Hardy,  dus Window is NIET aanwezig.

Resultaat Hardware driver  : No propietary drivers are in use on this system

iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

eth1      IEEE 802.11b/g  ESSID:"USR5463"  Nickname:"zd1211"
          Mode:Managed  Frequency:2.452 GHz  Access Point: 00:14:C1:24:2C:9A  
          Bit Rate=24 Mb/s  
          Link Quality=88/100  Signal level=63/100  
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0


 lsusb
Bus 004 Device 003: ID 0baf:0121 U.S. Robotics
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000  
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000  

 
id:   network
description:    Ethernet interface
product:    VT6102 [Rhine-II]
vendor:    VIA Technologies, Inc.
physical id:    12
bus info:    
pci@0000:00:12.0
logical name:    eth0
version:    74
serial:    00:03:0d:19:73:92
size:    100MB/s
capacity:    100MB/s
width:    32 bits
clock:    33MHz
capabilities:    pm bus_master cap_list ethernet physical tp mii 10bt 10bt-fd 100bt 100bt-fd autonegotiation
configuration:   autonegotiation   =   on
                                broadcast   =   yes
                                driver   =   via-rhine
                                driverversion   =   1.4.3
                                duplex   =   full
                                ip   =   Weggelaten, weet niet of dat prive is, maar is wel bekend.
                                latency   =   32
                                link   =   yes
                                maxlatency   =   8
                                mingnt   =   3
                                module   =   via_rhine
                                multicast   =   yes
                                port   =   MII
                                speed   =   100MB/s

id:   network
description:    Wireless interface
physical id:    1
logical name:    eth1
serial:    00:14:c1:22:56:ed
capabilities:    ethernet physical wireless
configuration:   broadcast   =   yes
                                multicast   =   yes
                                wireless   =   IEEE 802.11b/g


Geen idee wat ik nu moet doen. Alvast bedankt
Georg

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Terug van weggeweest
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/15, 20:50:53 »
Citaat van: wandarooze
Typ in browster vak  about:config - enter.
Scroll naar onder tot je bij urlbrowster maxRichresults  komt daar staat normaal 25.
Die regel rechts aanvinck of dubbelkik dan kiezen voor Modify  en U kunt dat getal 25 veranderen in bv 10.
Ik heb het op nul gezet.
Grtz Tom.
Ik kan die regel niet vinden in about:config ik wil dit graag proberen zodat ik ook alle flash weer zie.
De oplossing die ik nu heb tegen het crashen van firefox laat niet alles van flash zien.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt