Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren vanaf Compact Flash kaartje  (gelezen 2313 keer)

Offline renewest

  • Lid
Installeren vanaf Compact Flash kaartje
« Gepost op: 2008/09/11, 23:23:25 »
Hoi, ik heb al vele posts en sites bekeken maar installatie vanaf een compact flash kaartje is nog steeds niet gelukt.

Ik was een heel eind. Kaartje geformatteerd, Syslinux er op en de inhoud van ubuntu-8.04.1-server-i386.iso

De systeem wilde booten en startte zowaar de Ubuntu installatie. Na de keyboard configuratie ging de installatie verder met het zoeken naar een CDrom station. Maar die heb ik juist niet, anders installeerde ik daar wel van.

Hoe kan ik hier omheen?

Rene

Installeren vanaf Compact Flash kaartje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 23:46:23 »
Met http://unetbootin.sourceforge.net/ maakt een opstart usb stick ik denk dat het met een CF kaartje als je daarvan kan booten ook wel lukt, de rest wordt geïnstalleerd via het net.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline renewest

  • Lid
Installeren vanaf Compact Flash kaartje
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/12, 10:20:04 »
Hoi,

Ik heb al eea geprobeerd met unetbootin maar begrijp niet goed wat daarvan de bedoeling is. Ik heb een windows pc waarop ik met ubootin de cd image naar de CF kaartje overzet. Daarna wordt mijn windows PC geherstart.

Wat is daarvan de bedoeling ? Moet ik hier nog stappen ondernemen ?

Offline renewest

  • Lid
Installeren vanaf Compact Flash kaartje
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/12, 11:44:51 »
Het is gelukt met Unetbootin. Ik had niet voor een image moeten kiezen maar voor de netinstall. Versie 8.04 hangt op een gegeven moment maar versie 7.10 loopt door.

Installeren vanaf Compact Flash kaartje
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/12, 12:01:56 »
Als je 7.10 lukt en er op hebt staan kan je upgraden naar 8.04, wellicht werkt dat wel.
Blijft vreemd dat je 8.04 niet in een keer kan installeren. Gaf dat nog foutmeldingen of bleef de install op een bepaald punt steken?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.