Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: partimage  (gelezen 488 keer)

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
partimage
« Gepost op: 2007/10/29, 07:06:08 »
hallo

ik gebruik kubuntu en heb via de adept manager (manage packages) partimage geinstalleerd hij heeft geen foutmeldingen gegeven maar als ik nu in mijn menu ga kijken onder bv internet, multimedia, systeem enz staat nergens partimage bij.

Waar kan ik dat vinden op mijn systeem dat partimage program??

Of weet er iemand anders een heel goed backup programma op volledig uw root (/) of systeem te backuppen??

Vriendelijk Dank

Duckman

partimage
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 08:11:26 »
Hey Duckman.
Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie van dit forum.
Het is namelijk een vraag die in de top 5 staat op dit forum.

Waar wil je heen backuppen ?
Een andere pc of een externe harddisk of .... ?
Ik gebruik zelf een eigen script samen met een NAS die ik in mijn netwerkje heb gehangen (zie elders op dit forum).
Overigens: ik backup alleen maar mijn home directory: het installeren van een nieuwe linuxversie is namelijk zo gepiept.

Monk.

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
partimage
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 12:13:56 »
Citaat van: Monkwarrior
Hey Duckman.
Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie van dit forum.
Het is namelijk een vraag die in de top 5 staat op dit forum.

Waar wil je heen backuppen ?
Een andere pc of een externe harddisk of .... ?
Ik gebruik zelf een eigen script samen met een NAS die ik in mijn netwerkje heb gehangen (zie elders op dit forum).
Overigens: ik backup alleen maar mijn home directory: het installeren van een nieuwe linuxversie is namelijk zo gepiept.

Monk.
Monkwarrior bedankt voor de reactie en info.

Ik wilde van de root een backup maken en dat in de home dir zetten maar dan ben je er nog niet veel mee.

Dus zal ik alles wat op de home dir staat wel handmatig backuppen op een externe hd of op dvd copieren zodanig ik later als er iets moest gebeuren alles netjes terug in de home dir kan zetten, denk dat ik het beter zo kan doen.

Het is wat je zegt een nieuw installatie duurd nu ook niet lang zodus en veronderstel dat linux vrij stabiel is en weinig problemen geeft dat linux niet meer opstart, zal niet zoals bij wi..ows zijn hi
Duckman