Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus  (gelezen 2140 keer)

Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Gepost op: 2010/05/02, 15:20:57 »
Als ik naar “Lokaties|persoonlijke map” ga, opent VLC inplaats van Nautilus. Ik heb in Nautilus ingesteld dat de persoonlijke map geopend moet worden met bestandsverkenner, maar dat helpt niet. Ook andere lokaties, die ik via het hoofdmenu|Lokaties benader, openen VLC. Ik heb dit probleem sinds 10.4. Weet iemand een oplossing?

Offline elendil

  • Lid
Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/02, 22:17:55 »
Als ik naar “Lokaties|persoonlijke map” ga, opent VLC inplaats van Nautilus. Ik heb in Nautilus ingesteld dat de persoonlijke map geopend moet worden met bestandsverkenner, maar dat helpt niet. Ook andere lokaties, die ik via het hoofdmenu|Lokaties benader, openen VLC. Ik heb dit probleem sinds 10.4. Weet iemand een oplossing?
Kun je niet Nautilus opstarten en dan die instelling weer ongedaan maken?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 19:36:18 »
Dat helpt niet. Ik denk dat het ook niet aan Nautilus ligt; die kan de persoonlijke map wel openen. Het ligt meer aan het menu item lokaties. Alles wat ik met behulp van lokaties open, wordt geopend met VLC.

Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/04, 10:04:25 »
Oud topic, maar zelfde probleem. Ik ga vanavond even naar een oplossing zoeken :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 15:47:45 »
Dan hoef je niet lang te zoeken. Er zijn de laatste tijd diverse topics gestart over soortgelijke fouten. Bij de een opent VLC, bij een ander Totem, bij weer een ander de terminal. 'k Vraag me af wat daar toch de oorzaak van is. Allemaal dezelfde Ubuntu-versie met dezelfde foute update, misschien?


Edit: hier staat bijvoorbeeld zo'n topic. Met een oplossing voor het probleem.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 15:57:40 door Mikkel »

Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/05, 11:47:05 »
Ik had dat probleem ook. Omdat ik "openen met" op een map had gezet naar Vlc om een film af te spelen.
Dit was de oplossing: open computer (die werkt normaal wel) navigeer naar de persoonlijke map ofzo en zet de openen met terug op iets dat lijkt op: "bestandsbeheer". heel simpele oplossing dus.
nu alleen hopen dat het ook bij jou werkt!
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/05, 12:03:47 »
Het probleem is eigenlijk dat standaard het vinkje aanstaat om het te onthouden voor dezelfde soorten bestanden:

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/05, 12:59:15 »
Ik had dat probleem ook. Omdat ik "openen met" op een map had gezet naar Vlc om een film af te spelen.
Dit was de oplossing: open computer (die werkt normaal wel) navigeer naar de persoonlijke map ofzo en zet de openen met terug op iets dat lijkt op: "bestandsbeheer". heel simpele oplossing dus.
nu alleen hopen dat het ook bij jou werkt!

Dit was het inderdaad :) Was ook geen moeilijk probleem of iets dergelijks, maar zag dat dit topic nog niet was opgelost. Dus ik dacht, misschien leest TS dit per ongeluk nog eens :P
Op de chat te vinden als debiantux

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/05, 15:16:45 »
De reden dat dit probleem opeens zo vaak opduikt, zal wellicht te maken hebben met het vinkje, dat standaard aan staat. Wellicht stond dat vroeger uit, en het zou ook beter uit staan. Dat zal een kleine fout zijn in de huidige Ubuntu versie.

Re: Hoofdmenu lokaties opent niet met Nautilus
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/05, 21:19:37 »
Ik had dat probleem ook. Omdat ik "openen met" op een map had gezet naar Vlc om een film af te spelen.
Dit was de oplossing: open computer (die werkt normaal wel) navigeer naar de persoonlijke map ofzo en zet de openen met terug op iets dat lijkt op: "bestandsbeheer". heel simpele oplossing dus.
nu alleen hopen dat het ook bij jou werkt!

Laat ik nu net gisteren hetzelfde gedaan hebben. Probleem snel opgelost zo ;)


Kubuntu (sinds 6.06) 12.04 LTS