Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone  (gelezen 2086 keer)

Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone
« Gepost op: 2015/03/26, 23:34:33 »
Ik werk momenteel aan een HTML5 app voor ubuntu phone.
Om van onderwerp binnen de app te wisselen heb ik een aantal buttons gemaakt.
Als ik de app in de emulator laat draaien werkt alles 100% maar start ik de app op de telefoon dan reageren de knoppen soms wel en vaak absoluut niet.

Ook heb ik op 1 van de pagina's een afspeelbaar geluid ook dat werkt in de emulator prima maar op de telefoon heb ik geen geluid.

Ik weet niet of er al meer mensen met Ubuntu Phone bezig zijn en dit herkennen?

Re: Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/27, 12:04:22 »
Mijn vraag is of er meer mensen met programmeren van HTML5 apps onderstaande problemen zijn tegen gekomen.

Trage reactie van buttons binnen de app en soms helemaal geen reactie.
Ik weet inmiddels dat dit een algemeen probleem is met HTML5 apps op de telefoon, en op te lossen is met fast-buttons kan alleen nog niet vinden hoe je die kan toepassen binnen de Ubuntu SDK.

Afspelen van geluid lijkt niet te werken op de mobiel, diverse methodes geprobeerd. In de emulator op de PC werkt het prima maar test je de app op de telefoon dan is er geen geluid.


Offline EZ-man

  • Lid
Re: Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/27, 12:21:06 »
@Johan Velthuizen  : ik denk dat je op dit forum tot de voorhoede gerekend kan worden.
Ben je al op de site geweest van Ubuntu?       http://developer.ubuntu.com/en/

Re: Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/27, 13:07:47 »
Waarschijnlijk zijn wij inderdaad de voorhoede, maar wij willen graag een bijdrage leveren aan het assortiment Apps voor deze telefoon.

Ik heb de app waar we nu aan werken in de Ubuntuwinkel geplaatst zodat geïnteresseerden kunnen zien welke problemen er spelen zoals het slecht reageren van de knoppen en het niet afspelen van geluid.

De App is in de ubuntuwinkel te vinden onder de naam Wereld Erfgoed Kinderdijk.


Re: Knoppen en geluid HTML5 app Ubuntu Phone
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/27, 17:00:50 »
Ik lees net dat er een bug in de telefoon zit, als je via het spelletje pathwind het geluid uitzet is de kans groot dat geen enkele App meer geluid geeft.

https://github.com/kenvandine/pathwind/issues/6

Maar dit was niet mijn probleem want  dit heb ik zojuist opgelost er moest in de Security file van de App nog meegegeven worden dat er audio gebruikt werd.

Hoe simpel kan het zijn :-)


« Laatst bewerkt op: 2015/03/27, 17:18:49 door Johan Velthuizen »