Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruiker word spontaan afgemeld af na laatste update  (gelezen 523 keer)

Gebruiker word spontaan afgemeld af na laatste update
« Gepost op: 2013/06/10, 09:58:35 »
Sinds een paar dagen gebeurt er iets vreemd met mijn Ubuntu 12.04 met Gnome desktop

Ik start de PC en alles lijkt normaal te werken tot het moment dat ik iets ga typen in mijn browser of mailprogramma, op dat moment springt het beeld op zwart en verschijnt het Ubuntu aanmeldscherm.

Ik kan dan gewoon aanmelden en alles werkt weer normaal.

Dit gebeurt dus alleen de eerste keer dat ik opstart, nu is mij wel opgevallen dat ik na de eerste keer opstarten een verstoord beeld zie.
Links boven zie ik dan wat zwarte spikkels in mijn beeld die bewegen alsof mijn video kaart niet werkt.
Ook dat is na het opnieuw aanmelden weer verdwenen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gebruiker word spontaan afgemeld af na laatste update
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/10, 10:35:03 »
Dat is een vastloper van je grafische omgeving. Overweeg een overstap naar een lichtere werkomgeving zonder 3D-effecten, zoals Xfce (Xubuntu):
https://sites.google.com/site/computertip/alternatief
« Laatst bewerkt op: 2013/06/10, 10:37:04 door Pjotr »

Re: Gebruiker word spontaan afgemeld af na laatste update
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/11, 09:11:16 »
Ik heb een systeem met een 3Ghz processor en 2Gb geheugen dat zou geen probleem moeten zijn en is het ook nooit geweest.
Dit doet zich voor sinds er vorige week een keer een update langs kwam waarin iets stond over de grafische omgeving.
Het vreemde is echter dat na het opnieuw aanmelden er geen enkel probleem meer is.

Re: Gebruiker word spontaan afgemeld af na laatste update
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/11, 16:43:02 »
Ik heb een systeem met een 3Ghz processor en 2Gb geheugen dat zou geen probleem moeten zijn en is het ook nooit geweest.
Dit doet zich voor sinds er vorige week een keer een update langs kwam waarin iets stond over de grafische omgeving.
Het vreemde is echter dat na het opnieuw aanmelden er geen enkel probleem meer is.
X11 is inderdaad geupdated, zag hem ook langs komen.
Al geprobeerd een vorige versie van de kernel te pakken?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit