Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen verbinding voor printen  (gelezen 697 keer)

Offline baptist

  • Lid
geen verbinding voor printen
« Gepost op: 2021/11/02, 14:52:35 »
De Ubuntu 20.04.3 TLS. verbinding met mijn printer Epson ET-2550 is een crime. De printer wordt wel herkend maar de testprint is alleen tekens
dus geen normale letters. Met de USB verbinding lukt het helemaal niet maar via mijn router soms wel, dan weer niet. De foutcode die ik dan krijg is: no destination host name supplied bij cups browser.  In settings heb ik de driver ET-2550 opnieuw geladen maar dat helpt niks. Op internet vond ik de driver epsonscan2-bundle-6.6.2.5.x86_64.deb maar die zit in mijn persoonlijke map. Ik weet niet in welke directory die driver moet zitten noch hoe ik die moet installeren ?

Re: geen verbinding voor printen
« Reactie #1 Gepost op: 2021/11/03, 16:59:55 »
Hallo, die deb kun je installeren met Softwarecenter, gewoon dubbelklikken op die deb.

Offline baptist

  • Lid
Re: geen verbinding voor printen
« Reactie #2 Gepost op: 2021/11/04, 07:33:25 »
Hoe kan ik die installeren ?  Als ik dubbel klik dan krijg ik 3 mappen : core, plugins en install.sh
als ik op de laatste klik dan zie ik wel de commando's en dat het waarschijnlijk moet naar bin/sh
Doe ik dat in de terminal en geef dan een commando  install.sh of ./ install.sh dat werkt ook niet.
Overigens in het algemeen weet ik niet goed hoe ik xxx.deb of tar.gz moet installeren. Ik krijg het
wel voor elkaar met programma's in Ubuntu software en soms  via synaptic

Offline peer

  • Lid
Re: geen verbinding voor printen
« Reactie #3 Gepost op: 2021/11/04, 09:11:40 »
in de terminal (in de map waar het bestand staat):
sudo dpkg -i xxx.deb

Offline baptist

  • Lid
Re: geen verbinding voor printen
« Reactie #4 Gepost op: 2021/11/05, 09:22:01 »
Als ik dat in de Terminal ingeef krijg ik als retour:     dpkg: fout  archief 'epsonscan2-bundle ......' is geen gewoon bestand