Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Budgie desktop op Mint 18?  (gelezen 1405 keer)

FrSu

  • Gast
Budgie desktop op Mint 18?
« Gepost op: 2019/03/02, 15:39:06 »
Ik werk al een tijdje met Ubuntu Budgie 19.04 Disco. Dat bevalt uitstekend.

Iemand hier al de Budgie desktop omgeving op Mint 18 geïnstalleerd? Zou voor mij een mooie combinatie zijn. De Mint solide basis met een Budgie (lichte) werkomgeving i.p.v. Mate of XFCE.

Ben benieuwd.

Edit: Topic even aangepast van 19 naar 18. Met 19 kan het nog niet, zoals een internationaaql forum lid mij uitgelegd heeft. Zou met 18 een betere kans maken. Heb inmiddels Mint 18 draaiend, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen de Budgie 18 desktop omgeving toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/23, 11:57:43 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/03/23, 12:05:17 »

FrSu

  • Gast
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/03/23, 13:33:57 »
Via de info op Noobs lab: https://www.noobslab.com/2017/01/budgie-remix-desktop-available-for.html en de toevoeging van Nautilus, zoals gemeld in de video heb ik het nu werkend. 1ste indruk is goed.

Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/03/23, 14:00:56 »
Hai FrSu,
Budgie ziet er heel mooi uit.
Ik begrijp dat het een aparte Ubuntu distributie is en ook een desktop omgeving?

Kun je mij uitleggen misschien waarom je dan nog een tussenstap naar Mint maakt?
Groetjes van Kirstie
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

FrSu

  • Gast
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/03/23, 14:23:02 »
Hai FrSu,
Budgie ziet er heel mooi uit.
Ik begrijp dat het een aparte Ubuntu distributie is en ook een desktop omgeving?

Kun je mij uitleggen misschien waarom je dan nog een tussenstap naar Mint maakt?
Groetjes van Kirstie

Ubuntu Budgie is een van de Ubuntu varianten, naast Mate, XFCE, KDE en Lubuntu. Mint is een afgeleide van Ubuntu, maar een solide en out of the box complete distributie. Die heeft de Cinnamon, Mate en de XFCE als desktopomgevingen. Ik vind Budgie ook erg mooi, vandaar mijn probeersel om dit te combineren. Het lijkt goed te werken.

Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/03/25, 08:21:11 »
Hai FrSu,
Bedankt voor je antwoord. Ik begreep al dat Budgie een aparte desktop omgeving was, en een Ubuntu variant ook.
Jij gaat nu voor: Debian > Ubuntu > Mint  + Budgie.

Mijn vraag was dus eigenlijk: waarin vind je Linux Mint specifiek beter dan Ubuntu met Budgie desktop?
Ik probeer voor mezelf de vinger erop te krijgen waarom ik Mint aangenamer vind dan veel andere werkomgevingen.
Misschien helpt het als jij uitlegt wat het is dat Linux Mint voor jou prettiger maakt.

Groetjes van
Kirstie

Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline peer

  • Lid
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/03/25, 09:12:16 »
eenzelfde soort vraag zou zijn:
wat is er beter/prettiger aan Mint XFCE vergeleken met Xubuntu
of
wat is er beter/prettiger aan Mint Mate vergeleken met Ubuntu Mate?

Daar zullen wat meer mensen ervaring mee hebben.

Offline Tom

  • Lid
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #7 Gepost op: 2019/03/25, 10:50:43 »
Ik denk (wie ben ik ) dat Mint Mate completer is .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #8 Gepost op: 2019/03/25, 14:43:03 »
Ik denk (wie ben ik ) dat Mint Mate completer is .
ik denk (wie ben ik) dat Mint in al zijn vormen completer is.
Nadeel is dan wel, dat het ook groter is, mogelijk trager en hopelijk niet minder stabiel.
Persoonlijk heb ik liever een minder compleet systeem, wat ik makkelijk kan en mag aanpassen aan mijn behoeften :lol:

Maar laten we bij het onderwerp blijven, ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van Budgie in Mint !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EvC

  • Lid
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #9 Gepost op: 2019/03/25, 16:56:20 »
Ik werk al een tijdje met Ubuntu Budgie 19.04 Disco. Dat bevalt uitstekend.

Dan heb je Ubuntu Budgie met een dock.

Je kunt ook Ubuntu (minimal) installeren en dat voorzien van de Budgie desktopomgeving.
Dan heb je geen dock maar de Budgie taakbalk.

Overigens zijn Budgie, Cinnamon en Gnome geen lichte desktops. In de oorsprong is het allemaal gebaseerd op Gnome 3 (GTK3).

Linux Mint is ook gebaseerd op Ubuntu maar dan met een Mint sausje / uiterlijk / aangevulde applicaties.
Als het goed is, is het even solide als Ubuntu (onder voorbehoud schrijf ik dit).

De Mate desktopomgeving (GTK2) is lichter maar biedt (nog) niet de mogelijkheid om het panel (de taakbalk) slim te verbergen (intelligent hide).
Budgie, Cinnamon, Xfce en Gnome kunnen dat wel. Voordeel is dat de taakbalk altijd aanwezig is, behalve bij maximale vensters, dan verbergt het zich (slim).
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

FrSu

  • Gast
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #10 Gepost op: 2019/03/30, 09:20:39 »
Nadat ik net een poosje met Ubuntu Budgie op internet ben bezig geweest even omgeschakeld naar Mint Budgie. Het valt mij op dat de webpagina's met Mint Budgie een stuk vlotter openen. Interessant.

FrSu

  • Gast
Re: Budgie desktop op Mint 18?
« Reactie #11 Gepost op: 2019/04/17, 11:19:02 »
De combi Mint Mate / Budgie IS echt sneller dan Budgie zelf. Fijn om mee te werken, zo.