Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goedkope hosting  (gelezen 2240 keer)

Offline MKe

  • Lid
Goedkope hosting
« Gepost op: 2019/03/13, 08:21:53 »
Ik heb al 10 jaar de website van de band ondergebracht bij versio. Omdat het maar een platte website is zonder database e.d. en er ook geen duizenden hits per dag op zijn is dit gehost op het basis pakket van Versio.
Nu heeft Versio besloten dat ze de basis hosting gaan stoppen. Iedereen is automatisch overgezet naar het 'Brons' pakket. Dit hebben ze gecommuniceert via een nieuwsbrief die ik op een of andere manier gemist heb.
Het nieuwe hosting pakket is bijna 400% duurder dan het oude basis pakket (8 naar 30 euro/jaar). Je krijgt hiervoor dan wel meer bandbreedte en meer opslag, maar dat heb ik zoals eerder gezegd niet nodig.
Aangezien ik automatisch verlengen had aangezet is mijn pakket dus ineens stilzwijgent 400% duurder geworden. En of ik maar even wil betalen.

Ik heb direct mijn hosting bij hen opgezegd toen ik de melding van de verlenging  en de daarbij behorende prijs binnen kreeg. Nu krijg ik van hen te horen dat dit te laat is en dat ik toch moet betalen voor het komende jaar. De 2 weken opzegtermijn geldt volgens hen niet voor verlenging, maar alleen voor nieuwe producten.

Ik heb hen net het volgende geantwoord, dat:
  • ze bevestiging hadden moeten vragen of ik de nieuwe hosting wilde afnemen en dat ze niet stilzwijgend hadden mogen verlengen
  • Dat dit een nieuw product is voor me, dus geen verlenging. Daarom heb ik dus recht op de 2 weken opzegtermijn.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.

Moraal van het verhaal: als je goedkope hosting hebt, zet niet de automatische verlenging aan en houd je spamfolder in de gaten voor het geval je een nieuwsbrief mist.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/14, 21:19:32 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #1 Gepost op: 2019/03/13, 09:45:04 »
Mijn reactie zal misschien dubieus en vreemd klinken , maar er klopt iets niet in je verhaal .
Bekijk hier eens de prijzen .
https://www.versio.nl/webhosting
Brons staat nu wel in promotie voor nieuwe klanten maar 2,50/maand is voor bestaande klanten .
2,50 x 12 = 25,00 voor een jaar + 6 ´% komt op nog geen 28,00
Maar je automatische verlenging stond aan en daarom vermoed ik dat die opnieuw voor 10 jaar verlengd werd .

Citaat
Dat dit een nieuw product is voor me, dus geen verlenging. Daarom heb ik dus recht op de 2 weken opzegtermijn.

Wat denkt u , dat andere hostings deze werkwijze ook niet hanteren . Bij versio kun je de automatische verlenging aan en uitzetten, wat bij vele hostings niet het geval is .
Recht op 2 weken opzeg is voor nieuwe klanten of voor nieuwe formule/domeinnaam . Formule bedoel ik , van brons naar zilver bijvoorbeeld .
Maar in die 30 € zit niet alleen de verlenging van je webhosting , maar ook de verlenging van je domeinnaam .
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 09:54:40 door swake »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #2 Gepost op: 2019/03/13, 09:54:08 »
Mijn insteek:
Je hebt onderling ooit een contract afgesloten.
Wanneer één partij het contract veranderd, dan mag de andere partij dit opzeggen.
Hier is echter wel een wettelijke termijn voor, wat dat is heb ik niet bij de hand.
Verder ben ik geen jurist, dus ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #3 Gepost op: 2019/03/13, 10:06:50 »
Mijn reactie zal misschien dubieus en vreemd klinken , maar er klopt iets niet in je verhaal .
Bekijk hier eens de prijzen .
https://www.versio.nl/webhosting
Brons staat nu wel in promotie voor nieuwe klanten maar 2,50/maand is voor bestaande klanten .
2,50 x 12 = 25,00 voor een jaar + 6 ´% komt op nog geen 28,00
Maar je automatische verlenging stond aan en daarom vermoed ik dat die opnieuw voor 10 jaar verlengd werd .

Citaat
Dat dit een nieuw product is voor me, dus geen verlenging. Daarom heb ik dus recht op de 2 weken opzegtermijn.

Wat denkt u , dat andere hostings deze werkwijze ook niet hanteren . Bij versio kun je de automatische verlenging aan en uitzetten, wat bij vele hostings niet het geval is .
Recht op 2 weken opzeg is voor nieuwe klanten of voor nieuwe formule/domeinnaam . Formule bedoel ik , van brons naar zilver bijvoorbeeld .
Maar in die 30 € zit niet alleen de verlenging van je webhosting , maar ook de verlenging van je domeinnaam .
Het domeinnaam is apart.  De formule is wel degelijk veranderd. Het is van Basis naar Brons gegaan. De hosting is van 8 euro naar 30 euro gegaan.
Ik denk idd dat anderen dit ook hanteren, alleen hoop ik dat ik bij hen beter geinformeerd wordt. Ik heb net van iemand het mailtje toegestuurd gekregen wat ze blijkbaar rondgestuurd hebben. Daarin staat niets over wat de nieuwe prijzen zijn of wat je moet doen als je dit niet wilt. Er staat alleen dat je hosting al is omgezet. Zoals ik al zei is het geen verlenging van de bestaande hosting, maar een nieuwe hosting bij, toegegeven, het bestaande account.

Ron, volgens hun eigen voorwaarden heb je 2 weken opzegtermijn bij een nieuw product. Je krijgt 1 maand opzegtermijn bij een verhoging van meer dan 20%.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 10:08:53 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #4 Gepost op: 2019/03/13, 10:18:00 »
Tja , dan moet u maar een nieuw pakket bestellen bij een andere hosting + je domeinnaam verhuizen en dat zal je wat meer kosten dan 30,00 , wees daar maar zeker van .
Versio heeft dit toegepast omdat ze al hun servers voorzien hebben van SSD schijven ! En als u van versio geen nieuwsbrieven ontvangt , controleer dan zelf je spambox en stel versio in als veilige afzender .
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 10:22:08 door swake »

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #5 Gepost op: 2019/03/13, 10:31:13 »
Ik snap waarom Versio dit gedaan heeft. Het gaat me ook niet om die paar euro's. Het gaat om de manier waarop. Bij een andere hostings die ik gebruik krijg je netjes de keuze. Bij versio niet. Versio laat aan de gebruiker over om te zoeken hoeveel deze verandering gaat kosten, het vermeld geen prijzen in de mailing. Zij noemen iets 'verlenging' wat eigelijk een nieuw product is.

Blijkbaar is dit een geaccepteerde handelswijze. Het zij zo. Maar bovenstaande ter waarschuwing voor andere gebruiker dan.

En ja, ik heb al andere hosting voor het eerdere bedrag.

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #6 Gepost op: 2019/03/13, 10:59:37 »
Misschien een vreemde vraag van mij , en als u van mij vind dat ik er geen zaken met heb dan accepteer ik dat met plezier .
Je hebt een gratis blog bij wordpress.com want het is een subdomein .
https://mke21.wordpress.com/
Als u een webhostingpakket en webruimte hebt bij versio u  deze niet benut aan uw wordpress blog .
Gratis is gratis . Als morgen wordpress beslist we halen al de gratis blogs (subdomeinen) off line en verwijderen ze van de servers , kan u hiertegen helemaal niets doen !
Nochtans wordpress installeren bij versio is zo moeilijk niet met de softaculous Apps installer , tenzij u zelf handmatig zou installeren . Dan moet u zelf de databank aanmaken en uw WP blog installeren wat eigenlijk ook maar kinderspel is .

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #7 Gepost op: 2019/03/13, 11:31:15 »
Helemaal geen slechte vraag.

De website bij Versio is iets van mijn band. Dat is dus niet van mijzelf. Ik wil geen belangenverstrengeling doordat ik die webhosting van de band ook nog voor prive doeleinden gebruik. Als ik uit de band stap moet iemand anders dit van mij over kunnen nemen.
Ik heb nog meer hostings lopen die ik beheer. De meesten bij TransIP, niet omdat ze goedkoop zijn, maar omdat ze goed zijn in mijn ervaring. Dit gaat om websites die ik voor anderen (stichtingen e.d.) beheer. Capaciteit en high availabillity is daar van belang. Ook daar zet ik geen prive dingen op, al zou dat gemakkelijk kunnen w.b. de capaciteit.

Het wordpress blogje heb ik een jaar gedaan voor de lol. Ik wilde wat Linux ervaringen delen en daarbij wordpress uitproberen. Mijn laatste blog daar is alweer van enkele jaren geleden. Het is nooit essentieel geweest, ik vind het niet erg als het verdwijnt en het staat dus prima op de gratis wordpress site. Ik hoef het niet te onderhouden, dus vandaar.

Uiteindelijk kan ik ook prima mijn eigen server opzetten. Dan kan ik alles. Maar ik moet dit al voor mijn werk doen en heb er geen zin in om dit ook nog in mijn prive tijd te moeten doen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #8 Gepost op: 2019/03/13, 12:12:33 »
Heb je wel eens gedacht aan Blogspot? Tophosting, httpS, hoge capaciteit, prima onderhouden. Met tweeweg-authenticatie uitstekend te beveiligen. En simpel te koppelen aan een eigen domeinnaam, zodat het bestaande webadres niet hoeft te veranderen.

O ja, en geheel gratis.  =D

Enige nadeel is, dat je even een klein truukje moet toepassen om Blogspot zich te laten gedragen als statische website, want standaard is-ie ingericht op dynamische inhoud (blogs). Maar dat is vijf minuten werk in de instellingen.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 12:27:56 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #9 Gepost op: 2019/03/13, 12:16:54 »
Gratis is leuk, maar een eigen domeinnaam is altijd leuker.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #10 Gepost op: 2019/03/13, 12:22:28 »
Gratis is leuk, maar een eigen domeinnaam is altijd leuker.
Blogspot is simpel te koppelen aan een eigen domeinnaam (klik op de afbeelding om hem te vergroten):

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #11 Gepost op: 2019/03/13, 12:35:57 »
Heb je wel eens gedacht aan Blogspot? Tophosting, httpS, hoge capaciteit, prima onderhouden. Met tweeweg-authenticatie uitstekend te beveiligen. En simpel te koppelen aan een eigen domeinnaam, zodat het bestaande webadres niet hoeft te veranderen.

O ja, en geheel gratis.  =D

Enige nadeel is, dat je even een klein truukje moet toepassen om Blogspot zich te laten gedragen als statische website, want standaard is-ie ingericht op dynamische inhoud (blogs). Maar dat is vijf minuten werk in de instellingen.
Nee, niet aan gedacht. MIsschien wel leuk om een keer te proberen. Bedankt!

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #12 Gepost op: 2019/03/13, 12:41:07 »
Citaat
Helemaal geen slechte vraag.

De website bij Versio is iets van mijn band. Dat is dus niet van mijzelf. Ik wil geen belangenverstrengeling doordat ik die webhosting van de band ook nog voor prive doeleinden gebruik. Als ik uit de band stap moet iemand anders dit van mij over kunnen nemen.

Inderdaad , geen slechte vraag .
De website is eigenlijk bedoelt voor de band waar jij toebehoort en wanneer u er zou uitstappen iemand anders het van u zou overnemen . U gebruikt ook het domein voor privé doeleinden !
Eigenlijk bent u of zijn jullie zakelijke klant(en) en geen particulier .


Ik ga me daarom hier in deze discussie niet langer meer mengen !

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #13 Gepost op: 2019/03/13, 12:44:25 »
Citaat
Helemaal geen slechte vraag.

De website bij Versio is iets van mijn band. Dat is dus niet van mijzelf. Ik wil geen belangenverstrengeling doordat ik die webhosting van de band ook nog voor prive doeleinden gebruik. Als ik uit de band stap moet iemand anders dit van mij over kunnen nemen.

Inderdaad , geen slechte vraag .
De website is eigenlijk bedoelt voor de band waar jij toebehoort en wanneer u er zou uitstappen iemand anders het van u zou overnemen . U gebruikt ook het domein voor privé doeleinden !
Eigenlijk bent u of zijn jullie zakelijke klant(en) en geen particulier .


Ik ga me daarom hier in deze discussie niet langer meer mengen !

Ah op zo'n fiets. Dat zou waar zijn als wij geld zouden verdienen met die band. Helaas is het niet zo'n feest, het is een hobby en kost alleen maar geld. Ook hebben we geen KvK inschrijving, of enig andere, we hebben geen zakelijke overeenkomst onderling en de 'band' bestaat niet als een rechtspersoon. Ik zou me idd niet in die discussie mengen als ik jou was.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 12:53:26 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #14 Gepost op: 2019/03/13, 13:16:18 »
Ik zou me idd niet in die discussie mengen als ik jou was.
Inderdaad. Het lijkt erop alsof hij de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.  :laugh:

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #15 Gepost op: 2019/03/13, 14:35:11 »
U volgt blijkbaar niet .
Citaat
Ah op zo'n fiets. Dat zou waar zijn als wij geld zouden verdienen met die band. Helaas is het niet zo'n feest, het is een hobby en kost alleen maar geld.
Kvk is de kamer van koophandel in Nederland en handelt u als bedrijf met een ondernemingsnummer.
Een vereniging kan een BTW nummer hebben en dan BTW plichtig is , en dan word je niet meer beschouwd als een pariculiere klant maar als zakelijke klant omdat het domein geregistreerd staat op de vereniging .
U citeert het zelf , als ik er uitstap , iemand anders het dan van mij overneemt .https://www.belgium.be/nl/belastingen/btw/btw-plichtig_zijn
Wat valt daar te lezen .
Citaat
Het is niet belangrijk of de activiteit wordt uitgeoefend met of zonder winstoogmerk,

« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 14:39:58 door swake »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #16 Gepost op: 2019/03/13, 14:43:20 »
U volgt blijkbaar niet .
Citaat
Ah op zo'n fiets. Dat zou waar zijn als wij geld zouden verdienen met die band. Helaas is het niet zo'n feest, het is een hobby en kost alleen maar geld.
Kvk is de kamer van koophandel in Nederland en handelt u als bedrijf met een ondernemingsnummer.
Een vereniging kan een BTW nummer hebben en dan BTW plichtig is , en dan word je niet meer beschouwd als een pariculiere klant maar als zakelijke klant omdat het domein geregistreerd staat op de vereniging .
U citeert het zelf , als ik er uitstap , iemand anders het dan van mij overneemt .https://www.belgium.be/nl/belastingen/btw/btw-plichtig_zijn
Wat valt daar te lezen .
Citaat
Het is niet belangrijk of de activiteit wordt uitgeoefend met of zonder winstoogmerk,
Als je nou eens ophoudt met zinloos zeuren? Zelfs mij (als niet-betrokkene) ergert dit irritante gezuig.
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 14:46:03 door Pjotr »

Offline MKe

  • Lid
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #17 Gepost op: 2019/03/13, 15:18:16 »
Swake, wij hebben geen inkomsten. Wij spelen voor vrienden, de buurt en dergelijke. Wij zijn geen vereninging of stichting. Wij zijn 5 individuen die het leuk vinden om samen muziek te maken. Als mensen het leuk vinden om te luisteren, dan verhoogd dat de vreugde. Wij vragen daarvoor geen vergoeding of entree geld.
M.a.w. wij zijn volgens de wet niet BTW plichtig.

Je hele discussie leidt trouwens mooi af van het hoofd onderwerp, namelijk hoe Versio zijn klanten behandeld. Misschien heb je aandelen?
« Laatst bewerkt op: 2019/03/13, 16:13:17 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Gen#### door Versio
« Reactie #18 Gepost op: 2019/03/13, 16:14:15 »
Ik heb al 10 jaar de website van de band ondergebracht bij versio. Omdat het maar een platte website is zonder database e.d. en er ook geen duizenden hits per dag op zijn is dit gehost op het basis pakket van Versio.
Nu heeft Versio besloten dat ze de basis hosting gaan stoppen. Iedereen is automatisch overgezet naar het 'Brons' pakket. Dit hebben ze gecommuniceert via een nieuwsbrief die ik op een of andere manier gemist heb.
Het nieuwe hosting pakket is bijna 400% duurder dan het oude basis pakket (8 naar 30 euro/jaar). Je krijgt hiervoor dan wel meer bandbreedte en meer opslag, maar dat heb ik zoals eerder gezegd niet nodig.
Aangezien ik automatisch verlengen had aangezet is mijn pakket dus ineens stilzwijgent 400% duurder geworden. En of ik maar even wil betalen.

Ik heb direct mijn hosting bij hen opgezegd toen ik de melding van de verlenging  en de daarbij behorende prijs binnen kreeg. Nu krijg ik van hen te horen dat dit te laat is en dat ik toch moet betalen voor het komende jaar. De 2 weken opzegtermijn geldt volgens hen niet voor verlenging, maar alleen voor nieuwe producten.

Ik heb hen net het volgende geantwoord, dat:
  • ze bevestiging hadden moeten vragen of ik de nieuwe hosting wilde afnemen en dat ze niet stilzwijgend hadden mogen verlengen
  • Dat dit een nieuw product is voor me, dus geen verlenging. Daarom heb ik dus recht op de 2 weken opzegtermijn.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit afloopt.

Moraal van het verhaal: als je goedkope hosting hebt, zet niet de automatische verlenging aan en houd je spamfolder in de gaten voor het geval je een nieuwsbrief mist. En host je websites niet bij Versio. Ze houden er een aantal niet zo frisse praktijken op na.

Ik snap dat het niet leuk is voor je, maar dit is volkomen normaal. Zo doet iedereen het (Ziggo, KPN, Vodafone, NUON, verzekeraars, banken etc). En dat is maar goed ook anders zouden er konstant mensen zonder water, gas etc zitten...
- Dit is geen nieuw product; een leverancier verandert eenzijdig de voorwaarden (dat mag, wel moeten ze je informeren en heb je recht om kostenloos op te zeggen. Bevestiging vragen is niet nodig als dit in de AV staat waar jij mee accoord bent gegaan).
- Of je al dan niet tijdig bent geinformeerd, of zelf je post niet hebt bijgehouden, kan ik niet beoordelen.
- Rest is slechts emotionele zwartmakerij en hoort hier niet thuis.


Van de Versio website:
Citaat
De looptijd van het webhosting pakket kiest u bij ons helemaal zelf. U kunt daarbij kiezen tussen een looptijd van 12, 24, 36, 48 of 60 maanden. Wij verlengen uw hostingpakket niet automatisch, tenzij u dit wél graag wilt. U regelt dit eenvoudig zelf via het klantenpaneel.

Kortom: je enige kans is aantonen dat Versio je niet heeft geinformeerd, rest is kansloos.



Disclaimer: ik had tot vandaag nog nooit van Versio gehoord.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #19 Gepost op: 2019/03/13, 16:59:22 »
Kortom: je enige kans is aantonen dat Versio je niet heeft geinformeerd, rest is kansloos.
Dat is de omgekeerde bewijslast, laat hun maar bewijzen, dat je de e-mail gehad hebt!
Er bestaat geen ontvangst-bevestiging van een e-mail en een e-mail heeft de status van een briefkaart, iedereen mag het lezen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

swake

  • Gast
Re: Gen#### door Versio
« Reactie #20 Gepost op: 2019/03/13, 18:52:18 »
Citaat
Swake, wij hebben geen inkomsten. Wij spelen voor vrienden, de buurt en dergelijke. Wij zijn geen vereninging of stichting. Wij zijn 5 individuen die het leuk vinden om samen muziek te maken. Als mensen het leuk vinden om te luisteren, dan verhoogd dat de vreugde. Wij vragen daarvoor geen vergoeding of entree geld.
Een individu is iemand die alleen handelt , 5 individuele personen zijn dus geen groep .
Nu is de vraag , wiens e-mail adres in het klantenpaneel te lezen valt waar de nieuwsbrieven moeten aan bezorgd worden .
Normaal moet je vandaag eentje ontvangen hebben met als onderwerp .
SSL-certificaat verplicht bij gebruik formulier.
Het andere over aandelen . Ja die heb ik , en jij als klant trouwens ook .
https://www.versio.nl/partner

Re: Gen#### door Versio
« Reactie #21 Gepost op: 2019/03/13, 20:12:43 »
Citaat
Het andere over aandelen . Ja die heb ik , en jij als klant trouwens ook .
Aandelen koop je toch op de beurs.
Partnerprogramma is toch geen aandeel of toch?
Citaat
Geld verdienen en blijven verdienen was niet eerder zo makkelijk geweest! Als u deel neemt aan ons partner programma dan kunt u uw familie en kennissen via uw partner link Versio laten bezoeken. Wanneer iemand via uw partner link Versio bezoekt wordt het IP adres van de bezoeker opgeslagen in onze database en dit IP adres wordt gekoppeld aan uw partner account.

Wanneer iemand zich binnen 24 uur vanaf dit opgeslagen IP adres registreert als klant dan krijgt u 25% van wat deze klant uitgeeft aan webhosting en reseller hosting en 10% van de uitgaven aan VPS hosting.
Je bent affiliate, als Versoio 1 miloen € verdient op een jaar, en je hebt geen klanten aangebracht verdien je niks.
Mocht Versio beurs genoteerd zijn , en je heb aandelen dan wel .
c'est dur la vie d'artiste