Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopen Ubuntu  (gelezen 988 keer)

Offline Anna

  • Lid
Vastlopen Ubuntu
« Gepost op: 2014/08/14, 10:27:12 »
Regelmatig tijdens het surfen wordt het scherm vaag en is de boel weer vastgelopen. Daarna vaak de vraag: SCRIPT STOPPEN of DOORGAAN?
Weet iemand of ik hier met een Mozilla probleem te maken heb of moet er nog iets aan software via Ubuntu binnengehaald worden om deze problemen uit te bannen.

Anna

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/14, 11:17:07 »
Graag meer info!
En wat heb je zelf al gebrobeerd?

Welke linux gebruik je?
Wat heb je geinstalleerd tav codecs flash en java, en hoe geinstalleerd?
Welke hardware heb je?
Wat heb je na installatie nog aan software geinstalleerd?
Heb je vreemde servers, extra geinstalleerd, welke?
Smart van je hd uitlezen.
Wat heb je in firefox als addons geinstalleerd?
Etc.
Etc.

Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/14, 11:17:21 »
Hoeveel werkgeheugen heb je in je PC en wat voor videokaart zit erin? Dit kun je opvragen via Systeeminstellingen --> Details.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/14, 12:34:42 »
Anna, je hebt onlangs een mislukte upgradepoging naar 14.04 gedaan. Kan het daar mee te maken hebben of heb je inmiddels een schone installatie van 14.04 gedaan?

Offline Anna

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/14, 13:37:00 »
Graag meer info!
En wat heb je zelf al gebrobeerd?

Welke linux gebruik je?
Wat heb je geinstalleerd tav codecs flash en java, en hoe geinstalleerd?
Welke hardware heb je?
Wat heb je na installatie nog aan software geinstalleerd?
Heb je vreemde servers, extra geinstalleerd, welke?
Smart van je hd uitlezen.
Wat heb je in firefox als addons geinstalleerd?
Etc.
Etc.
Antwoord in volgorde van vraag:
Geprobeerd via Mozilla op te lossen. Ik gebruik 12.04. Codec, flash etc. heb ik niet extra geïnstalleerd, Flash van Adobe zit er wel op. Hardware: scanner, muis en toetsenbord en Printer HP laserjet N5. Vreemde servers, Nee. Smart van je HD; dit is mij niet duidelijk. Aan Add ons: Thunderbird Lightning. Quicknote.

Offline Anna

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/14, 13:43:00 »
Citaat
Regelmatig tijdens het surfen wordt het scherm vaag en is de boel weer vastgelopen. Daarna vaak de vraag: SCRIPT STOPPEN of DOORGAAN?


Die vraag krijg ik ook weleens, maar dan ligt het aan de website die ik net aan het bezoeken ben. Die heeft dan een script of zo en die moet dan stoppen.


Overigens heb ik 8 gb. aan geheugen en een beste videokaart, dus daar ligt het echt niet aan.

Hier op de website van Firefox kan je lezen hoe, wat en waarom: https://support.mozilla.org/nl/kb/waarschuwing-script-reageert-niet

Er staat dus het volgende o.a. :
Deze fout vertelt u dat Firefox denkt dat een script wellicht onbeheersbaar is geworden en Firefox zou kunnen laten hangen als er geen actie wordt ondernomen. Het script kan onderdeel zijn van de webpagina die u bezoekt, een extensie die u hebt geïnstalleerd, of Firefox zelf.

Wat ik dus al zei; het ligt niet aan je pc.
Mozilla website al tig keer bezocht, ook bovenstaande verklaring gelezen op de site.
Maar wat doe ik eraan? Zo is het bijna niet te doen om te surfen. Ik ben soms dubbele tijd kwijt omdat ik steeds moet wachten. Is dat nieuw, scripts die onbeheersbaar worden? En waarom heb ik dat nooit gehad met Windows. Jammer, want verder vind ik Ubuntu prettig.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/14, 13:47:05 »
Anna, je hebt onlangs een mislukte upgradepoging naar 14.04 gedaan. Kan het daar mee te maken hebben of heb je inmiddels een schone installatie van 14.04 gedaan?
Mikkel, dit was een poging maar ik kwam niet ver. Ik kreeg de melding: UNABLE TO LOAD PAGE.

Offline Anna

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/14, 13:51:44 »
Hoeveel werkgeheugen heb je in je PC en wat voor videokaart zit erin? Dit kun je opvragen via Systeeminstellingen --> Details.
Daar mijn hoofdlaptop een tijdje geleden gecrasht is ben ik met Ubuntu gestart op mijn  reserve- en  degelijke HP laptop totdat ik weer een nieuwe laptop (met alles erop en eraan) heb. Ik heb niet eens een videokaart en het geheugen heb ik uitgebreid tot 1 GB.  en dat is niet veel weet ik. Maar genoeg om Ubuntu te draaien.

Offline Anna

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/14, 13:53:41 »
Probeer eens een andere browser dan. Het ligt niet aan Ubuntu hoor!
Het is gewoon browser gerelateerd.

Ook al geprobeerd; Opera en ook een andere zoekmachine: Xquick

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/14, 14:09:25 »
... het geheugen heb ik uitgebreid tot 1 GB.  en dat is niet veel weet ik. Maar genoeg om Ubuntu te draaien.

1 GB is voor Ubuntu 12.04 inderdaad niet veel. Probeer eens een lichtere distro, bijvoorbeeld Xubuntu. Kan met een live-dvd/usb, om te kijken of je dezelfde problemen hebt als nu.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/14, 14:11:27 door Mikkel »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/14, 15:19:34 »
Hoeveel werkgeheugen heb je in je PC en wat voor videokaart zit erin? Dit kun je opvragen via Systeeminstellingen --> Details.
Daar mijn hoofdlaptop een tijdje geleden gecrasht is ben ik met Ubuntu gestart op mijn  reserve- en  degelijke HP laptop totdat ik weer een nieuwe laptop (met alles erop en eraan) heb. Ik heb niet eens een videokaart en het geheugen heb ik uitgebreid tot 1 GB.  en dat is niet veel weet ik. Maar genoeg om Ubuntu te draaien.

1GB geheugen is echt niet genoeg voor Ubuntu 12.04 en is hoogst waarschijnlijk de reden van je probleem. Probeer Xubuntu 14.04,  Lubuntu 14.04 of Mint xfce.
En wat is er met je andere (nieuwere) laptop aan de hand?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Michiel

  • Lid
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/14, 15:31:39 »
... het geheugen heb ik uitgebreid tot 1 GB.  en dat is niet veel weet ik. Maar genoeg om Ubuntu te draaien.

1 GB is voor Ubuntu 12.04 inderdaad niet veel. Probeer eens een lichtere distro, bijvoorbeeld Xubuntu. Kan met een live-dvd/usb, om te kijken of je dezelfde problemen hebt als nu.
Als je dit gaat doen, dan is de kans wel groot dat v14.04.1 niet werkt op zo'n oude latop. Pak dan 12.04 (ik zou 14.xx niet eens proberen).

Heb onlangs op een oud beessie tig versies geprobeerd, van Lubuntu tot Ubuntu, Mint, ..: of crashen tijdens install, of dramatisch werkend os.
Vervolgens Ubuntu 12.04.3 erop: als een zonnetje.

Frederik

  • Gast
Re: Vastlopen Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/14, 15:39:18 »
En waarom heb ik dat nooit gehad met Windows. Jammer, want verder vind ik Ubuntu prettig.

Onder Windows is die script waarschuwing ook schering en inslag en is helemaal niet voorbehouden aan Linux.
Als die waarschuwing komt is het beste om te kiezen voor Script Stoppen.