Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon pixma ip4000 is moeilijk in te stellen  (gelezen 1092 keer)

Goeroeboeroe

  • Gast
Canon pixma ip4000 is moeilijk in te stellen
« Gepost op: 2006/12/12, 18:57:43 »
Hallo,
Ik ben aan 't overschakelen naar Linux en heb een Canon Pixma ip4000 printer. Daar is geen driver voor. Er is wel iets Japans, maar dat werkte bij mij voor geen meter. Ik heb TurboPrint aangeschaft, en dat werkt prima.
(Terzijde: ik koop dus nooit meer iets van Canon. Geen specificaties ter beschikking stellen, en kennelijk wel voor 'n paar centen die gegevens verpatsen aan 'n bedrijfje, zodat ik extra kan betalen.)
Alles werkt prima, alleen is 't wat lastig om instellingen vast te houden.
In TurboPrint staat de kwaliteit ingesteld op 600 dpi.
In KDE -> Systeeminstellingen -> Printers -> Printer -> Instellingen -> Print Quality staat ook 600 dpi.
Als ik iets verander in TurboPrint, heeft dat geen invloed op de instellingen in KDE -> Systeeminstellingen -> enz., dat blijft gewoon op 600 dpi.
Helemaal los daarvan staat in OpenOffice, Konqueror en KWord de kwaliteit op 300 dpi. Ik kan 't wel wijzigen per afdruk via Afdrukken -> Eigenschappen -> Apparaat -> Print Quality
Maar per afdruk is dat nogal 'n gedoe, en bovendien ga ik dat natuurlijk af en toe vergeten.
Kan ik dit ergens centraal instellen?

Dan nog 'n vraagje over Windows. Als ik print via Windows in VMWare, is Kubuntu daarna de printer kwijt. Is er 'n mogelijkheid dat Kubuntu de printer weer herkent zonder de computer te herstarten (dat doe ik nu)? Na herstarten begint de printer alles alsnog te printen, zelfs al voordat ik inlog.
Alvast bedankt
Peter

Offline eendje

  • Lid
Canon pixma ip4000 is moeilijk in te stellen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/12, 23:11:33 »
Heel apart dat de printer bij jouw niet werkt. Volgens:

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-PIXMA_iP4000

Zou het meeste moeten werken?

Citaat
Notes

Woks fine with guntenprint version 5.0.0.
This includes CD/DVD cover printing, dual paper trays and DUPLEX printing

Only short edge and no long edge. Why?
op zich niet onaardig....
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Goeroeboeroe

  • Gast
Canon pixma ip4000 is moeilijk in te stellen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/13, 01:09:40 »
Hartstikke bedankt voor de link! De laatste keer dat ik daar keek werd hij nog niet ondersteund, maar dat is al weer 'n paar maanden geleden. Nadat ik TurboPrint had gekocht, heb ik daar niet meer gekeken.
Nu houdt de printer gewoon de instelling van 600 dpi vast, wat prima is voor 't meeste werk. En voor 'n enkele afbeelding of zo doe ik 't via TurboPrint, want die kan veel hoger.
Bovendien ben ik nu opeens in 't rijke bezit van tw